Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-03, 16:51
  #1
Medlem
ufomongos avatar
I en artikel på DN (jag har tyvärr tappat länken) citerades en medarbetare där hon sade att när Senegal skulle ha en ny stabschef (liknande) till sin presidentkampanj i Frankrike så ville hon inte ha en kvinna för 'det blir bara en jävla massa tjabb', fritt översatt.

Intressant uttalande av den som kunde blivit Frankrikes (kvinnliga) president.

Vad tror ligger bakom? Att hon troligen har trampat på många kvinnor för att nå sin position och därmed ser dom som ett hot eller empirism av att vinpimplande kärringar faktiskt är dryga att jobba med?
Citera
2007-07-03, 19:03
  #2
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
I en artikel på DN (jag har tyvärr tappat länken) citerades en medarbetare där hon sade att när Senegal skulle ha en ny stabschef (liknande) till sin presidentkampanj i Frankrike så ville hon inte ha en kvinna för 'det blir bara en jävla massa tjabb', fritt översatt.

Intressant uttalande av den som kunde blivit Frankrikes (kvinnliga) president.

Vad tror ligger bakom? Att hon troligen har trampat på många kvinnor för att nå sin position och därmed ser dom som ett hot eller empirism av att vinpimplande kärringar faktiskt är dryga att jobba med?
Senegal är ett västafrikanskt land. Menar du Sègoléne Royal?
Citera
2007-07-03, 20:46
  #3
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Senegal är ett västafrikanskt land. Menar du Sègoléne Royal?

Jepp, jag är grym på att stava fel (och läsa fel, och höra fel tydligen). Tyvärr inte medfött, får skylla på spriten istället.

Men onekligen bringar det att citatet jag 'hört' inte har samma tyngd som den förvisso inte hade tidigare heller <- jag
Citera
2007-07-03, 22:48
  #4
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Jepp, jag är grym på att stava fel (och läsa fel, och höra fel tydligen). Tyvärr inte medfött, får skylla på spriten istället.
Haha, nu blev trådstarten genast mycket mindre förvirrande.
Citera
2007-07-03, 23:18
  #5
Medlem
Snövits avatar
Jag tog mig friheten att ändra rubriken

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback