2010-01-22, 22:11
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Eller tycker det är mer lönsamt att håva in bidrag medans de kränger vid sidan om.

Eller att det tillhör deras kultur på ett annat sätt än i Sverige, beror ju på vart de kommer ifrån.

Det enda typiska för langare (enligt min mening) är antingen att dom står på någon allmän plats utan att göra någonting annat än att försiktigt iakttaga omgivningen, eller att dom vill sköta affären oerhört diskret och skapar alltid en trevlig men ytlig relation till sina kunder.
Citera
2010-01-23, 20:52
Medlem
Sleazers avatar
alltså enligt mig så är en smart dealer en sån som man inte märker på stan direkt...
fast sen så kan dom allt se härliga ut^^

har t.ex en skinnjacka som jag alltid använder som enligt mina kompisar är väldigt lodis/dealer aktig...
dom frågar mig jämt om jag kan fixa grejer....

vilket jag iofs kanske kan
Citera
2010-01-24, 01:48
Medlem
Efterblivions avatar
Mina dealers är alltid väldigt proper klädda, mycket armani faktiskt. Alla helt svenska
Citera
2010-01-24, 10:19
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivion
Mina dealers är alltid väldigt proper klädda, mycket armani faktiskt. Alla helt svenska

Nice. Jag lyckas tyvärr bara haffa mjukisbralle-typen som undrar varför man har klätt upp sig eller om man är narkspan ifall man har en skjorta på sig.
Citera
2010-01-24, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Varför skulle då kranarna i din närhet försvinna om de ser ut som "färgglada hippies" och rastasnubbar?
Skyltar man mer med att köpa droger om man gör det av någon som har utsvängda jeans och stickade tröjor eller dreads och röd-gul-gröna halsband eller vad menar du?

Är det väsentliga hur man sköter sina kundkontakter och var/hur man dealar eller är det hur man ser ut?

Kul, förresten, här kommer en till.

För att jag då inte handlar av dom längre pucko, allstå försvinner dom ur mitt liv inte nödvändigtvis
att dom skulle sitta inne. Men palla tjafa med dig längre.
Peace out

mvh
Citera
2010-12-06, 00:24
Medlem
Angeliques avatar
Men hur ska man bära sig åt för att se ut som den klassiska pillerflickan då? Jag tänker då för alla träd i skogen inte se ut som ett emobarn med sönderskurna handleder och änglavingar. Men finns det ens några andra alternativ på kartan?

Vägrar att gå runt i någon jävla tyllkjol från helvetet på plattan.
Citera
2010-12-06, 00:39
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamrock
haha.. fick ett skratt anfall när jag läste de där.. Ser framför mig en snubbe med Adidas brallor (såna man kan knäppa upp längs hela benet), gamla tränings skor, en gammal Fila tröja och en svart dassig mössa som sitter på denna cykel..

hahah tids-resenär med andra ord
Citera
2010-12-06, 01:01
Medlem
xives avatar
Har blev frågad om jag har haft cb, ecstacy, coks m.m till salu både på krogen och utomhus någon kväll då och då. Tycker inte alls jag ser inte som någon dealer själv
Citera
2010-12-06, 02:49
Medlem
Funderarmusens avatar
Ett typiskt dealer-utseende är svårt att precisera, den lättaste dealern att spota på utseendet är iallafall en tjacklangare!

Gula tänder, smal, pratar stissigt och fort.
Citera
2010-12-06, 03:17
Medlem
ninjapandas avatar
Adidas byxor + svart jacka + mössa + luva brukar dra uppmärksamhet..
Annars vanligt klädd näää
Citera
2010-12-06, 13:06
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Men hur ska man bära sig åt för att se ut som den klassiska pillerflickan då? Jag tänker då för alla träd i skogen inte se ut som ett emobarn med sönderskurna handleder och änglavingar. Men finns det ens några andra alternativ på kartan?

Vägrar att gå runt i någon jävla tyllkjol från helvetet på plattan.
Svensk, ledsna och ångestfyllda ögon. Dålig blek hy, finnar som man spacklar över med en massa smink. Smal, med tajta byxor. Skinnjacka, med en hood-tröja under eller en lång jacka som passar bäst en man. Osäker ljus röst.

Fast jag gillar inte att beblanda mig med tjejer som knarkar. De är ofta tjallare.
Citera
2010-12-06, 13:08
Medlem
joims avatar
Nu på senare tid har jag lagt märke till north face-jackor, speciellt hos invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in