Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Lös upp haschet / gräset i smält smör, gör en vanlig espresso kaffe eller vad du nu brukar dricka, häll i smöret. Försök att ha så lite smör som du möjligtvis kan för det blir rätt så äckligt att dricka för mycket smör. 0.8g fick mig stenad resten av dagen

Provade nu, vi lät det ligga i pannan o lösas upp i smöret såg grönaktigt ut!
Så får se om det funkar
Citera
2010-02-09, 20:23
Medlem
flashcars avatar
måste man ha så mycket som flera gram i? då är det ju bättre att röka ;p
Citera
2010-02-09, 20:27
Bannlyst
Jag provade att göra te på resterna från en skörd men det hände nada
Ska man alltså använda rena buds till kaffe te,kakor etc ?
Citera
2010-02-09, 22:11
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbloom
Jag provade att göra te på resterna från en skörd men det hände nada
Ska man alltså använda rena buds till kaffe te,kakor etc ?

Jag tror du får inga, eller om du har tur, väldigt dåliga resultat på att göra te rakt av på det. Man måste lösa upp det i något organiskt lösningsmedel, exempelvis smält smör. Sen är det bara att röra ner i din dryck och dricka!
Citera
2010-02-10, 01:02
Medlem
topsids avatar
Finns en bra film om att baka med weed
"pot in pans, cooking whit marijuana"
http://thepiratebay.org/torrent/5102079/Pot.In.Pans.Cooking.With.Marijuana.2008.DVDRIP.XVI D-ReVoTT
Citera
2010-02-10, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snx
Provade nu, vi lät det ligga i pannan o lösas upp i smöret såg grönaktigt ut!
Så får se om det funkar

Det fungerade inte!
Citera
2011-04-28, 20:45
Bannlyst
kan man använda kvistar????
Citera
2011-08-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Precis så ja. Jag får önska dig lycka till nu på vägen till en underbar kaka
har försökt flera ggr men lyckas inte =( det blir ingen effekt av det!!!
Citera
2011-08-03, 12:07
Medlem
Hej ni unga cannabisnybörjare (stämmer det ej - ta inte åt dig!), det är roligt att det finns folk som vill prova på det fantastiska sättet att oralt konsumera cannabis.
Men innan ni fortsätter med era recept så måste jag påpeka att ni direkt missat det första och ett av de viktigaste stegen när det kommer till att lösa THC i fetter, först och främst bör ni dekarboxylera för att omvandla THC-syra till aktivt THC, det är en process som delvis sker när man förbränner/förångar men inte när man framställer THC-smör/olja. Gör ni inte detta får ni en betydligt mindre potent slutprodukt.

Här får ni lite hjälp av mig och google.
Citera
2011-08-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganjahora
kan man använda kvistar????

Ja det kan man, hur mycket du får ut av det är en annan femma. Om man har tillräckligt mycket kvistar kan det säkert bli något.
Citera
2011-08-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Hej ni unga cannabisnybörjare (stämmer det ej - ta inte åt dig!), det är roligt att det finns folk som vill prova på det fantastiska sättet att oralt konsumera cannabis.
Men innan ni fortsätter med era recept så måste jag påpeka att ni direkt missat det första och ett av de viktigaste stegen när det kommer till att lösa THC i fetter, först och främst bör ni dekarboxylera för att omvandla THC-syra till aktivt THC, det är en process som delvis sker när man förbränner/förångar men inte när man framställer THC-smör/olja. Gör ni inte detta får ni en betydligt mindre potent slutprodukt.

Här får ni lite hjälp av mig och google.

Du menar att det är bäst att göra såhär innan man gör smöret?

"Microwave *dry* weed on medium 3 x 20 seconds with cooling time in between. This converts THCA (inactive) to THC (active)."?
Citera
2011-08-04, 21:41
Medlem
jag har purple haze, blue cheese, g13 haze & power plant vilken strain är att föredra när man ska baka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in