• 1
  • 2
2007-07-03, 11:35
Medlem
Jag laddade ner en windows xp-version från powerbits, som även innehåller många program som kan vara bra att ha, brände det och installerade windows. Allt går bra med installationen men när man sedan kommer till laddningsskärmen för windows xp så hänger den sig efter ungefär 7 varv. Jag testade att gå in i felsäkert läge, och om man installerar alla program man fick med så funkar det att komma in i windows som vanligt. Det funkar alltså inte om man bara installerar några. Men när man sedan startar om datorn så snurrar laddningsskärmen i all oändlighet utan att det händer något. Är det något med hårddisken? Jag har en SATA-disk om det nu är någon skillnad... Någon som vet hur jag ska göra för att få det att funka?

Här är alla driver packs man fick med: http://www.driverpacks.net/DriverPacks/

Bifogar listan på program:

Fråga om något är oklart... Tack på förhand. Jag är inte så bra när det gäller sånt här så ha överseende
Citera
2007-07-03, 11:54
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Du kan ju undvika att ladda hem idiotiska releaser med program som någon tror är bra att ha. Ladda hem en ren release och sen kan du ladda hem dina program, om det råkar exakt samma program så är du också en idiot...
Citera
2007-07-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Du kan ju undvika att ladda hem idiotiska releaser med program som någon tror är bra att ha. Ladda hem en ren release och sen kan du ladda hem dina program, om det råkar exakt samma program så är du också en idiot...

Vad skulle det hjälpa då? Jag tyckte att det var lättare att göra såhär och det fungerade för väldigt många i alla fall. Men jag kan testa att göra som du sa.
Citera
2007-07-03, 12:27
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ehh, det är ingen som petat i skivan, då är det ganska garanterat att det funkar, logiskt va? (A)
Citera
2007-07-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Ehh, det är ingen som petat i skivan, då är det ganska garanterat att det funkar, logiskt va? (A)

Testade med två andra windowsversioner men det funkar inte. Det är helt tomt i listan på partitioner och när man klickar på upp eller nedåtpilen så blir det blåskärm.
Något annat tips?
Citera
2007-07-03, 14:22
Medlem
quiZterrs avatar
när du installerar med en 'vanlig' windowsskiva så måste du trycka på F6 eller vad det nu är och installera sata-drivisar för att kunna installera på sata-diskar. Paket-releaser som den du tankat brukar i stort sett ha alla jävla drivisar som finns på den så då syns satadiskarna.
Citera
2007-07-03, 15:51
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgam
Testade med två andra windowsversioner

Vilka då? Du behöver en XP med SP2 integrerat för att få SATA-stöd under installationen. Om du har riktigt obskyra prylar så kanske det inte funkar ändå, och då får du köra med externa drivrutiner när du installerar, som någon sa.

Min rekommendation är att undvika såna där idiot-utgåvor som någon plasthacker satt ihop. Det är nästan 100% säkert att det blir strul.
Citera
2007-07-03, 15:59
Medlem
Har fått igång skiten nu men jag är rädd att det inte kommer att gå igång om jag startar om datorn... Vad fan ska jag göra?
Citera
2007-07-03, 16:01
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Har fått igång skiten nu men jag är rädd att det inte kommer att gå igång om jag startar om datorn... Vad fan ska jag göra?

Se inlägg #7.
Citera
2007-07-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Se inlägg #7.

Vilken del av det? Jag har SP2 med alla drivrutiner, uppenbarligen eftersom det fungerar, och jag orkar inte fixa mer med olika windowssaker så vad kan jag göra för att vara säker på att det fungerar efter omstart?
Citera
2007-07-03, 16:07
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Vilken del av det?

Jag syftade på de sista två meningarna.

Citat:
Min rekommendation är att undvika såna där idiot-utgåvor som någon plasthacker satt ihop. Det är nästan 100% säkert att det blir strul.

Om det fortfarande är den du kör så kan jag inte hjälpa dig. Det kanske fungerar, kanske inte. Och OM det fungerar så kommer du att få andra problem i morgon, eller om en vecka, eller om en månad.

Men om du tagit ditt förnuft till fånga och kör en Windows-version som inte är nedlusad med skräp så tror jag inte du behöver vara orolig... det kommer att fungera.
Citera
2007-07-03, 16:16
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Jag syftade på de sista två meningarna.

Om det fortfarande är den du kör så kan jag inte hjälpa dig. Det kanske fungerar, kanske inte. Och OM det fungerar så kommer du att få andra problem i morgon, eller om en vecka, eller om en månad.

Men om du tagit ditt förnuft till fånga och kör en Windows-version som inte är nedlusad med skräp så tror jag inte du behöver vara orolig... det kommer att fungera.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in