• 1
  • 2
2007-07-03, 11:35
Medlem
Jag laddade ner en windows xp-version frn powerbits, som ven innehller mnga program som kan vara bra att ha, brnde det och installerade windows. Allt gr bra med installationen men nr man sedan kommer till laddningsskrmen fr windows xp s hnger den sig efter ungefr 7 varv. Jag testade att g in i felskert lge, och om man installerar alla program man fick med s funkar det att komma in i windows som vanligt. Det funkar allts inte om man bara installerar ngra. Men nr man sedan startar om datorn s snurrar laddningsskrmen i all ondlighet utan att det hnder ngot. r det ngot med hrddisken? Jag har en SATA-disk om det nu r ngon skillnad... Ngon som vet hur jag ska gra fr att f det att funka?

Hr r alla driver packs man fick med: http://www.driverpacks.net/DriverPacks/

Bifogar listan p program:

Frga om ngot r oklart... Tack p frhand. Jag r inte s bra nr det gller snt hr s ha verseende
Citera
2007-07-03, 11:54
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Du kan ju undvika att ladda hem idiotiska releaser med program som ngon tror r bra att ha. Ladda hem en ren release och sen kan du ladda hem dina program, om det rkar exakt samma program s r du ocks en idiot...
Citera
2007-07-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Du kan ju undvika att ladda hem idiotiska releaser med program som ngon tror r bra att ha. Ladda hem en ren release och sen kan du ladda hem dina program, om det rkar exakt samma program s r du ocks en idiot...

Vad skulle det hjlpa d? Jag tyckte att det var lttare att gra shr och det fungerade fr vldigt mnga i alla fall. Men jag kan testa att gra som du sa.
Citera
2007-07-03, 12:27
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ehh, det r ingen som petat i skivan, d r det ganska garanterat att det funkar, logiskt va? (A)
Citera
2007-07-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Ehh, det r ingen som petat i skivan, d r det ganska garanterat att det funkar, logiskt va? (A)

Testade med tv andra windowsversioner men det funkar inte. Det r helt tomt i listan p partitioner och nr man klickar p upp eller nedtpilen s blir det blskrm.
Ngot annat tips?
Citera
2007-07-03, 14:22
Medlem
quiZterrs avatar
nr du installerar med en 'vanlig' windowsskiva s mste du trycka p F6 eller vad det nu r och installera sata-drivisar fr att kunna installera p sata-diskar. Paket-releaser som den du tankat brukar i stort sett ha alla jvla drivisar som finns p den s d syns satadiskarna.
Citera
2007-07-03, 15:51
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgam
Testade med tv andra windowsversioner

Vilka d? Du behver en XP med SP2 integrerat fr att f SATA-std under installationen. Om du har riktigt obskyra prylar s kanske det inte funkar nd, och d fr du kra med externa drivrutiner nr du installerar, som ngon sa.

Min rekommendation r att undvika sna dr idiot-utgvor som ngon plasthacker satt ihop. Det r nstan 100% skert att det blir strul.
Citera
2007-07-03, 15:59
Medlem
Har ftt igng skiten nu men jag r rdd att det inte kommer att g igng om jag startar om datorn... Vad fan ska jag gra?
Citera
2007-07-03, 16:01
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Har ftt igng skiten nu men jag r rdd att det inte kommer att g igng om jag startar om datorn... Vad fan ska jag gra?

Se inlgg #7.
Citera
2007-07-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Se inlgg #7.

Vilken del av det? Jag har SP2 med alla drivrutiner, uppenbarligen eftersom det fungerar, och jag orkar inte fixa mer med olika windowssaker s vad kan jag gra fr att vara sker p att det fungerar efter omstart?
Citera
2007-07-03, 16:07
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Vilken del av det?

Jag syftade p de sista tv meningarna.

Citat:
Min rekommendation r att undvika sna dr idiot-utgvor som ngon plasthacker satt ihop. Det r nstan 100% skert att det blir strul.

Om det fortfarande r den du kr s kan jag inte hjlpa dig. Det kanske fungerar, kanske inte. Och OM det fungerar s kommer du att f andra problem i morgon, eller om en vecka, eller om en mnad.

Men om du tagit ditt frnuft till fnga och kr en Windows-version som inte r nedlusad med skrp s tror jag inte du behver vara orolig... det kommer att fungera.
Citera
2007-07-03, 16:16
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Jag syftade p de sista tv meningarna.

Om det fortfarande r den du kr s kan jag inte hjlpa dig. Det kanske fungerar, kanske inte. Och OM det fungerar s kommer du att f andra problem i morgon, eller om en vecka, eller om en mnad.

Men om du tagit ditt frnuft till fnga och kr en Windows-version som inte r nedlusad med skrp s tror jag inte du behver vara orolig... det kommer att fungera.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in