• 1
  • 2
2007-07-03, 06:18
Medlem
Kyozs avatar
Sitter tjackad så här på morgonkvisten och kan inte slappna av för fem öre och kom på en vad jag tyckte var en ytterst mysig idee så jag tänkte dela med mig av den, det är en idee till en dokusopa, here goes: Sätt in 15 dårar i ett hus och tvångsdosera dem med varsin sorts drog varje dag. En får syra, en får horse, en får tjack, en får mdma och så vidare. Principen är att man sätter upp kameror att hålla koll på varenda vrå av huset, sedan så är det bara att luta sig tillbaka och njuta när den syratrippade bratten försöker suga av sig själv i hopp om att utvinna guld ur sin penis.

Tiden i huset är uppbyggt i perioder av 4 dagar, man trycker i alla deltagare en hyfsat hög dos och ser till att hålla dem påverkade på det sättet i tre dagar i streck. Sedan så får de "vila" i en dag, under "vilodagen" så har man även en telefonomröstning om vem som har varit den tråkigaste knarkaren, tittarna ringer in och röstar ut den person i huset som de har ogillar mest den senaste perioden, när en person åker ut så försvinner drogen som han för tillfället gick på ut med honom. Exempel: Håkan har gått på horse den gångna perioden och har varit sjukt jävla tråkig så han blir utröstad, då kommer horse ej att vara med i drogvals-cermonin i framtiden. Efter vilodagen så påbörjas nästa period. Vinner gör man genom att klara sig igenom alla utröstningar tills man är ensam kvar, priset är 10 miljoner svenska kronor med tillhörande mediahora-privilegier. Nu är det ju så att den som får syran och svamparna har ju ett klart övertag då den med 90% sannorlikhet kommer att göra de absolut roligaste sakerna och därmed bli mer gillade av tittarna, detta går att lösa med att ha en fet fight om vem som får villka droger nästa vecka. In med alla i en bur och låt dem köra en last man standing match, ju längre man står upp, desto tidigare så får man välja drog under drogvals-cermonin dagen efter. Får man ketamin så är det bara att göra det bästa av det och hoppas att folk kan tänka sig in i ens tankar där man ligger i K-hålet och chippar efter andan.

Nu tänker ni kanske "hur kul är det att se en horsare ligga och peta sig i näsan 23 timmar om dygnet", ja det du... Vi har ju sett den feta succen som bigbrother vart. Det är bara att köra på samma sätt, hitta ett par jävligt instabila människor som garanterat har någon form av psykiska sjukdomar inte har fått sig själva diagnostiserade ännu. Själv så skulle jag LÄTT följa varje avsnitt av den här såpan, bara man har rätt droger i huset.

Vidare till vad som skall disskuteras i tråden --->

Skulle du kolla på Big brother - Drug Addict?

Gör en lista på droger som du skulle vilja se medverka i programmet.

Spinn vidare på ideen, skulle du vilja se någon speciell tävling eller någon rolig twist på deltagarnas dagliga liv i huset?

Sisst men inte minst, skulle du vilja medverka i programmet?

Min lista över droger jag skulle vilja se i huset, själv är jag inte speciellt erfaren så blir nog en hyfsat kort lista :

Svamp
Tre olika former av syra - Bromo dragonfly, LSD och DOI (regnbåge)
Amfetamin
Mdma
Datura - Blir dock vara jävligt svårt att hålla folk trippade på detta i längre tidsperioder då det snarare är ett gift än en drog, men skulle vara kul att ha med om man löste den petitessen.
2C-B
Horse - Ett måste även om man inte är den mest livfyllda personen på det.
Salvia 10x extrakt
DXM
DMT
Muskotnöt - Kanske lite förvånande men personligen så lär den totala avsaknaden av minne bli ganska rolig om man pressar i personen i fråga rätt mängder.
Ketamin

Jag vet att projektet är omöjligt att genomföra, det är bara spekulationer och fantasi så kom inte och klanka ned på att jag inte är realistisk nog, men det har förhoppningsvis framgått i texten.

Jag vet inte riktigt i villken forumdel jag skall lägga tråden, så om någon moderator skulle vara så snäll och upplysa mig och flytta tråden till den rätta forumdelen så lovar jag att vara en snäll pojke.
Citera
2007-07-03, 09:45
Medlem
BrrakBrraks avatar
Jag kan anmäla mig om knarket är gratis ofc.
Annars blir det jobbigt för den som får gå på salvia i 4 dagar, måste ju röka till lungorna blöder.
Citera
2007-07-03, 10:38
Medlem
hehe jag skulle nog kolla på programmet.
Men aldrig i livet att jag skulle medverka i det!
Citera
2007-07-03, 10:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Jo, du är inte den första som tänkt tanken... Jag har flera gånger diskuterat just detta och det finns faktiskt en bok som handlar om saken också! I "Blod och död" av Jens Ganman så strandsätts en handfull seriemördare på en öde ö tillsammans med en massa vapen och droger för att skapa den perfekta dokusåpan... Visserligen blir det inte mycket knarkande, det kan jag berätta redan nu så ingen blir besviken, men hur som helst är det en väldigt bra och annorlunda...
Citera
2007-07-03, 11:51
Medlem
Funkar i holland kanske?!?

denna ide skulle säkert funka utomlands... typ o Holland
dra dit med ett gäng målinriktade likasinnade, fixa sponsorer...
får jag föreslå "Hasch cafeerna"
Sen så genomför du det och lanserar programet även utomlands om det går...
Sen lutar du dig tillbaka som miljonär och puffar på tills sista andetaget...
Citera
2007-07-03, 11:54
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Tre olika former av syra - Bromo dragonfly, LSD och DOI (regnbåge)

Hallucinogener möjligtvis.
Citera
2007-07-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Hallucinogener möjligtvis.

hehe ah precis. Det är bara LSD som är syra
Citera
2007-07-03, 13:21
Medlem
Kyozs avatar
Hmm, säker på det bagger? 90% säker på att DOI är syra. Aja, jag har äntligen lyckats få lite sömn trots tjacket ;P så får väll läsa igenom posten och se så att den inte är totalbögad.
Citera
2007-07-03, 13:23
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Hmm, säker på det bagger? 90% säker på att DOI är syra. Aja, jag har äntligen lyckats få lite sömn trots tjacket ;P så får väll läsa igenom posten och se så att den inte är totalbögad.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/bromo_dragonfly/
http://www.erowid.org/chemicals/doi/
Citera
2007-07-03, 13:25
Medlem
Avgrunds avatar
helvete byt den där avataren hur fan ska man kunna ta något du säger seriöst?
Citera
2007-07-03, 13:42
Medlem
Kyozs avatar
Antar att jag hade fel, bagger. Jag utgick ifrån att det var syra då jag fick mina DOIs på sockerbitar.

Angående min avatar så byter jag först när någon annan medlem bidrar med en sötare rumpa, tills dess så får ni stå ut.
Citera
2007-07-03, 14:28
Medlem
jag kan lätt tänka mig 10st i ett hus som kör på dexx i en veckas race, dom bara ligger lite däro var på olika tvättmaskiner och stolar, och när dom väl rör på sig så går dom som ett pack höga zombies, my god =P tänk er att de blir bråk mellan dessa personer också! De skulle göra allt betydligt mer spännande/// En dexxad ensam grabb som missade sin tandläkar tid idag pga kdödsknark!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in