• 1
  • 2
2007-07-02, 22:40
Bannlyst
Hur ska man få ut riktiga pengar om man tex teoretiskt stulit pengar från någons konto utan att personlig info läckt ut.

EDIT: Ingen som snott pengar elr som sålt droger på internet säkert?
Citera
2007-07-03, 01:02
Medlem
Hkarns avatar
tästa internet poker och mata ett konto med snodda pengar.
dvs låt ditt konto med stulna pengar förlora mot ett annat konto.

detta är rent teoretiskt
Citera
2007-07-03, 01:07
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
tästa internet poker och mata ett konto med snodda pengar.
dvs låt ditt konto med stulna pengar förlora mot ett annat konto.

detta är rent teoretiskt

Det går, men pokersiterna är rätt duktiga på att sätta stopp för detta eftersom att det lätt går att övervaka.
Citera
2007-07-03, 01:12
Bannlyst
Vad spelar det för roll om det övervakas? Ska jag skylla på att mitt konto hackats varje gång som jag förlorar? Jag tror att det är vattentätt.
Citera
2007-07-03, 01:56
Medlem
Gryshnozks avatar
Annars så kör man ett bord där man har ett par accounts inne och sen så är det bara att vänta på att man får lite händer som inte är så misstänkta att vinna på dvs. inte vinna med ett par i tvåor mot en royal straight som lägger sig
Citera
2007-07-03, 02:10
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Vad spelar det för roll om det övervakas? Ska jag skylla på att mitt konto hackats varje gång som jag förlorar? Jag tror att det är vattentätt.

Jaså, vad bra då. Du kan ju ta och försöka själv så får vi se hur rik du blir. Det är inte direkt ett nytt sätt att försöka överföra/tvätta pengar från ett stulet pokerkonto på det här viset. Även om man har många vänner som hjälper till så är det ett tidsödande projekt, de har automatisk övervaking som ganska omgående märker när det "vanliga" spelmönstret bryts..

Det går, men är verkligen inte så enkelt som det låter.
Citera
2007-07-03, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jaså, vad bra då. Du kan ju ta och försöka själv så får vi se hur rik du blir. Det är inte direkt ett nytt sätt att försöka överföra/tvätta pengar från ett stulet pokerkonto på det här viset. Även om man har många vänner som hjälper till så är det ett tidsödande projekt, de har automatisk övervaking som ganska omgående märker när det "vanliga" spelmönstret bryts..

Det går, men är verkligen inte så enkelt som det låter.
Då får man väll spela de vanliga spelmönstret?
Citera
2007-07-03, 21:53
Medlem
pirates avatar
Är inte denna fråga lite baserat på "Salami slicing" där man kan ta ut lite pengar från ett konto utan att kontohavaren märker detta...??

http://en.wikipedia.org/wiki/Salami_slicing
Citera
2007-07-04, 15:34
Medlem
The_codes avatar
Jag vet inte så mycket om detta men det borde vara helt möjligt att köra in pengarna i t.ex Entropia Universe (som hanterar riktiga pengar) och sen bara föra över de till ett annat konto där sen man tar ut dem.
Citera
2007-07-05, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_code
Jag vet inte så mycket om detta men det borde vara helt möjligt att köra in pengarna i t.ex Entropia Universe (som hanterar riktiga pengar) och sen bara föra över de till ett annat konto där sen man tar ut dem.
det låter inte säkert?
Citera
2007-07-05, 20:08
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
Då får man väll spela de vanliga spelmönstret?

Det är lite svårt då hela idén går ut på att inte spela på det sätt det som är tänkt.
Citera
2007-07-07, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det är lite svårt då hela idén går ut på att inte spela på det sätt det som är tänkt.
vi säger att en person vill förlora pengar till sina polare för att personens pengar inte är ärliga. Vi säger att personen sitter vid ett bord (på pokersiten) o spelar mot 5 polare. Personen spelar nästan så bra han kan ända tills han förlorar pengarna till sist, kanske inte ens alla pengarna borde inte de fungera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in