Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
ja visst är det det, 9800XT, fascinerande, är det kanske inte kylning som är problemet då?, tror det är ett Asus.
Jag trodde det var kylningen, men sökte på ett grafikforum, möjligtvis Sapphire's egna forum, men detta var ca. 2 år sedan så får se om jag minns rätt. Alla hade tidigare sagt att kylningen var problemet, men efter ett tag blev det tal om att det fanns två modeller,
(EJ SAPPHIRE-RELATERAT!), där den senare modellen inte hade
välkända problem med artefakter. Nu är mitt minne inte det bästa, men jag tror att det var minnena på grafikkortet hade ändrats.
Givetvis är inte detta officellt uttalat, men enligt egen forskning existerade två differenta modeller av kortet, och allt efter intensiv sökning på Internet fann jag ett fåtal personer som angett sina modellnummer vilket för mig bekräftade teorin. Det är svårt att i förväg veta vilken kortsmodell man beställer, och det var för sent att skicka tillbaks grafikkortet då jag väl förstod att det var ett hårdvarurelaterat problem.
Så vitt jag vet förblev dilemmat olöst för användare av andra kort ur 9x00 serien än 9600, men det kanske ändrats nu efter ca. 2 år...