Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Visst är det överhettning i grafikkortet som det (förmodligen) beror på. Att göra rent fläkten eller öppna chassit kan hjälpa på kort sikt, men om du har garanti kvar är det bara att byta ut så fort som möjligt! Det kommer nämligen inte bli bättre, hårdvarufel är inte att leka med...
Ja, definitivt ett hårdvarufel dock om felet utlöstes av hårdvaran eller individen är en annan fråga. Då trådskaparen inte visste betydelsen av ordet "artefakter", alltså visuella defekter, tvivlar jag starkt på att det är dennes fel. Felet utlöstes förmodligen av det som du, jag och andra tidigare uttalat sig om, alltså av kylningen som förmodligen är trasig eller möjligtvis alltför oren.
Jag rekommenderar trådskaparen att följa mina tidigare råd!
Guide:- Avinstallera grafikkdrivrutiner
- Utbyt grafikkortet, om du äger tillgång till detta (Upphör artefakterna/defekterna är problemet lokaliserat, och du kan sluta denna guide.)
- Utbyt det fysiska minnet (RAM), dock med försiktighet då detta är en av datorns känsligare delar. (Upphör artefakterna/defekterna är problemet lokaliserat, och du kan sluta läsa denna guide.)
- Utbyt nätaggregatet!
Notering ang. datorns fysiska minne:
Ifall minnet är källan till problemet/problemen du upplever bör du tidigare upplevt oväntade eller också frekventa blåskärmsbilder (BSOD) med information om minnesfel eller minnesdumpning.
Jag talar som sagt från egen erfarenhet, och hoppas att du förklarar vad som löste dina problem, eller om du fortfarande upplever problem, ger en mer detaljerad beskrivning av vad som sker förutom artefakterna.