2007-08-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag vet vad du pratar om, men du har ingen start till en evolution, alltså kan den aldrig ha inträffat.

Jo, det kan den. Det finns flera hypoteser och resonemang hur det har uppstått men eftersom det inte lämnar spår efter sig så är det svårt att hitta faktiska bevis. Detta är ju i sig absolut inget bevis mot evolution. Det finns däremot ett totalt konsensus när det gäller detta av de personer som faktiskt studerar detta och vet hur forskning går till. Här finns lite bevis:
http://evolution.berkeley.edu/

Hela denna sidan: http://evolution.berkeley.edu/ är en bra introduktion.
2007-08-17, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Jo, det kan den. Det finns flera hypoteser och resonemang hur det har uppstått men eftersom det inte lämnar spår efter sig så är det svårt att hitta faktiska bevis. Detta är ju i sig absolut inget bevis mot evolution. Det finns däremot ett totalt konsensus när det gäller detta av de personer som faktiskt studerar detta och vet hur forskning går till. Här finns lite bevis:
http://evolution.berkeley.edu/

Hela denna sidan: http://evolution.berkeley.edu/ är en bra introduktion.

Nej, bevis behövs givetvis inte!

Jag har läst en del om evolutionen. Att förklara en evolution skulle säkert kräva en miljon människor som satt i 10.000 år dygnet runt och bara skrev upp mutationerna som måste inträffat, och till vad.

Man har inte ens klarat att skapa liv själv, trots kontrollerade former och planering bakom.

Men slumpen kunde?

Snälla nån............

Det jag läst är så ruskigt förenklat att det inte är det minsta trovärdigt och säger ingeting om ett eventuellt förlopp.

Du tror händelsevis inte att det kanske är en lite för stor uppgift för människan att gå igenom en evolution och big bang?

Inga bevis, bara hypoteser..................
2007-08-17, 19:29
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Jag vet vad du pratar om, men du har ingen start till en evolution, alltså kan den aldrig ha inträffat.

Blev en evolution till av inget?

Nej?

Hur startade den?

Den kom ju till på något sett, eller hur? Hur den kom fram är egentligen inte alltför intressant för evolutionen, eftersom evolutionsteorin endast intresserar sig från det stadiumet eller idag.

Sedan har du igen börjat kräva att vi skall säga "att det kan ha varit så" eftersom vi inte vet att evolutionen är sann. För annars ljuger vi...
Lovar du att börja säga det samma om Gud?
2007-08-17, 19:35
Medlem
Citat:
Nej, bevis behövs givetvis inte!

Jag har läst en del om evolutionen. Att förklara en evolution skulle säkert kräva en miljon människor som satt i 10.000 år dygnet runt och bara skrev upp mutationerna som måste inträffat, och till vad.

Man har inte ens klarat att skapa liv själv, trots kontrollerade former och planering bakom.

Men slumpen kunde?

Snälla nån............

Det jag läst är så ruskigt förenklat att det inte är det minsta trovärdigt och säger ingeting om ett eventuellt förlopp.

Nu känns det som du inte riktigt förstår, alternativt har löjliga krav eftersom du inte vill tro på något.

Här har du en länk från samma sida om lite hypoteser om livets början etc:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/0_0_0/origsoflife_01
Klicka vidare till sidan fyra där det börjar på riktigt men jag rekommenderar att läsa allt.

Sedan titta på hundar. Har du sett vilken skillnad som har skapats. Är det gud som gjort det, jag menar hur lätt är det att veta exakt alla mutationer på varje dna-molekyl som har hänt. Alltså är selektiv avel för att öka skillnader snabbare omöjlig.
2007-08-17, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Den kom ju till på något sett, eller hur? Hur den kom fram är egentligen inte alltför intressant för evolutionen, eftersom evolutionsteorin endast intresserar sig från det stadiumet eller idag.

Sedan har du igen börjat kräva att vi skall säga "att det kan ha varit så" eftersom vi inte vet att evolutionen är sann. För annars ljuger vi...
Lovar du att börja säga det samma om Gud?

Självklart är det inte intressant.

Men, hur startade den, hade den en start?

Något mer du vill utesluta?

Okey, det räcker. Jag har visat min poäng.

Det där med Gud tog vi upp igår, eller hur?

De som TROR på Gud vilket är 99.99% av de TROENDE.

Jag vet att Gud finns, och har alltid vetat. Varför skall jag ändra något jag vet till att jag tror?

Vad är poängen?

Om jag säger att jag tror på Gud är du nöjd då? Då förutsätter jag att du tror på en evolution och en big bang.

(du vet redan vad min egenliga ståndpunkt är i alla fall)
2007-08-17, 19:39
Bannlyst
Citat:
Nu känns det som du inte riktigt förstår, alternativt har löjliga krav eftersom du inte vill tro på något.

Här har du en länk från samma sida om lite hypoteser om livets början etc:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/0_0_0/origsoflife_01
Klicka vidare till sidan fyra där det börjar på riktigt men jag rekommenderar att läsa allt.

Sedan titta på hundar. Har du sett vilken skillnad som har skapats. Är det gud som gjort det, jag menar hur lätt är det att veta exakt alla mutationer på varje dna-molekyl som har hänt. Alltså är selektiv avel för att öka skillnader snabbare omöjlig.

Vadå hundar?

Vad hände efter vi fått en levande cell, hur många millioner mutationer var det till hund?

Vi talar om en evolution?
2007-08-17, 19:42
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Självklart är det inte intressant.

Men, hur startade den, hade den en start?

Något mer du vill utesluta?

Okey, det räcker. Jag har visat min poäng.

Det där med Gud tog vi upp igår, eller hur?

De som TROR på Gud vilket är 99.99% av de TROENDE.

Jag vet att Gud finns, och har alltid vetat. Varför skall jag ändra något jag vet till att jag tror?

Vad är poängen?

Om jag säger att jag tror på Gud är du nöjd då? Då förutsätter jag att du tror på en evolution och en big bang.

(du vet redan vad min egenliga ståndpunkt är i alla fall)

Då får du ju sluta ställa samma krav på oss som tror på vetenskapen om det inte gäller din egen tro (eller kunskap kanske jag skall säga.) Vad är poängen med att du säger åt oss att inte veta i sådana fall? Sedan att ingen seriös vetenskapsman påstår att Gud inte finns och dylikt är en annan femma.

Eller så säger jag så här: Jag vet att jag vet och alla andra här inne som är naturvetenspkaliga vet att evolutionen är sann.

Enligt din logik nu bör du inte ställa sådana krav längre på oss.

Hur den startade är inte intressant för evolution som teori, då evolution handlar som namnet antyder om utveckling. Hur det gick från det första till det sista, inte hur det första blev det första. Sedan om det var Gud eller Jesus eller Buddha eller naturen som skapade den första cellen påverkar inte evolutionen som teori.
2007-08-17, 19:43
Medlem
Citat:
Vadå hundar?

Vad hände efter vi fått en levande cell, hur många millioner mutationer var det till hund?

Vi talar om en evolution?

Du tror den är slumpartad, det är misstaget. Det är den inte.
2007-08-17, 19:45
Bannlyst
Citat:
Du tror den är slumpartad, det är misstaget. Det är den inte.

Vad jag ville ha sagt är bara att man sitter och gissar istället för att ta fram något som verkligen beskriver en evolution och visar att den verkligen har inträffat.

Varför kan man inte skapade en levande cell med fysikaliska processer?

Jag kan svara på det om du vill.
2007-08-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Då får du ju sluta ställa samma krav på oss som tror på vetenskapen om det inte gäller din egen tro (eller kunskap kanske jag skall säga.) Vad är poängen med att du säger åt oss att inte veta i sådana fall? Sedan att ingen seriös vetenskapsman påstår att Gud inte finns och dylikt är en annan femma.

Eller så säger jag så här: Jag vet att jag vet och alla andra här inne som är naturvetenspkaliga vet att evolutionen är sann.

Enligt din logik nu bör du inte ställa sådana krav längre på oss.

Hur den startade är inte intressant för evolution som teori, då evolution handlar som namnet antyder om utveckling. Hur det gick från det första till det sista, inte hur det första blev det första. Sedan om det var Gud eller Jesus eller Buddha eller naturen som skapade den första cellen påverkar inte evolutionen som teori.

Det bör jag visst det, vetenskapen kan visa mig något jag ser och kan uppleva. Gud är utanför vad vi kan se och uppleva, alltså kan jag omöjligt visa dig Gud, eller hur han fungerar, eller exakt var han är just nu. Kunde jag så skulle jag göra det med nöje.

Om du hävdar något som du KAN bevisa med vetenskap så förväntar jag mig att du gör det i så fall.
2007-08-17, 19:50
Medlem
NumeroUnos avatar
Xcore så enligt dig så vet man ingenting om man inte vet allt? Och det enda som kan ge alla svar är religionen?
2007-08-17, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Xcore så enligt dig så vet man ingenting om man inte vet allt? Och det enda som kan ge alla svar är religionen?

Just nu, ja.

Då vet jag även vad som är på gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in