Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Missförstå i varjefall inte MIG! Jag har skyfflat ner min beskärda del av plankor och jag minns med vemod den tid på 70-talet när detta culinaria extravaganza lanserades på brunmurriga stekhus Riket runt, och givetvis dessertkrönt med den Friterade Camenberten med hjortronsylt, salta kex och friterad persilja... En karaff husets i lerkrus därtill och man var i 7:e Ciel! Var det rutiga dukar och röda ljus i Chianti-flaskor med bast, så var man i Mys-Nirvana... Nuförtiden serverar inga seriösa ställen planksteken längre. Delvis faktiskt på grund av att själva plankan är en bakteriehärd motsvarande hyena-anus.
Jag menar att man är ute och cyklar om man tror att man skall få en schysst måltid och sitta vid dukat bord med maten framburen till sig för en asbillig peng. Inte i Sverige i alla fall och möjligtvis på en thai eller kines, men fan inte en hel bit kött med sås, pot och garnityr!
Ahh ännu mer flashbacks...Jag menar inte att jag vill ha en planka för billigast möjliga peng, jag är fullt medveten om att man får det man betalar.Tro mig.
Vad jag var ute efter var den
bästa plankan skit samma priset.