• 1
  • 2
2007-07-01, 14:38
Medlem
Jag vill börja med att säga är att min dator Går Ej att Formatera vilket är jätte jobbigt o ja kan inte hitta problemet, här är flera andra problem jag har med datorn.

1: Varje gång ja startar datorn så har jag 30 sek på mej att trycka ok .
Meddelanded lyder så här : Din profil kan inte läsas in, så du har loggats in med datorns standardprofil INFORMATION : Felaktig funktion

2: Jag kan inte installera många program får upp en meddelande
Error 1606. Could not access network location %USERPROFILE%\Lokala installningar\ApplicationData\.

3: När jag startar datorn får jag upp en svart ruta där det står att en windows fil fattas Dl. kmr inte ihåg fixar det senare..

har flera problem som mitt virus & brandväggs prog inte fungerar o kan även inte avinstallera... RIKTIGT JOBBIGT

Tack för ditt svar .
Citera
2007-07-01, 14:59
Medlem
milks avatar
Hmm, du borde nog hitta problemet till varför du inte kan formatera om datorn, känns som om det kanske kan vara nödvändigt!

Kanske ta hjälp av en vän som kan datorer?
Citera
2007-07-01, 15:39
Medlem
Willds avatar
Som det ser ut från felmeddelandena så har du ingen användarkonto-mapp.
Det gör att du inte kan installera program som har användarspecifika inställningar etc.

Jag har aldrig stött på problemet förut, så jag har ingen fix åt dig.
Dock bör du nog förklara lite närmare varför du inte kan formatera.
Citera
2007-07-01, 16:56
Medlem
hmm när jag installerar xp , så gåre allt bra från börjar , får fram en blå ruta o så men sen när man ska trycka på enter o så , så ståre att det inte finns nån utrymme och efter det händelsen så har ja fått fram varje gång efter ja suttit på datorn TEX

Windows Xp
Eller
Windows Xp installation

o jag väljer ju självklart windows xp för att på så sätt kunna komma in på datorn , har dock prövat o klickat på installation men utan framgång ... jag tror problemet sitter på att nån windows fil saknas... Men jag undrar om man kan typ ta bort allt i datorn utan nån xp skiva? o sedan installera om igen med en xp skiva? tack
Citera
2007-07-01, 17:14
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadowmonkey
hmm när jag installerar xp , så gåre allt bra från börjar , får fram en blå ruta o så men sen när man ska trycka på enter o så , så ståre att det inte finns nån utrymme och efter det händelsen så har ja fått fram varje gång efter ja suttit på datorn TEX

Windows Xp
Eller
Windows Xp installation

o jag väljer ju självklart windows xp för att på så sätt kunna komma in på datorn , har dock prövat o klickat på installation men utan framgång ... jag tror problemet sitter på att nån windows fil saknas... Men jag undrar om man kan typ ta bort allt i datorn utan nån xp skiva? o sedan installera om igen med en xp skiva? tack

Väl alternativet "R" (Reparera) när du får upp den där rutan med alternativen.

Då kommer du in i konsolläget.
När du ser följande "C:\" skriv:
format /q

Det borde formatera din dator iaf.
Citera
2007-07-01, 17:28
Medlem
tackar visste väl att ja saknade ett commando :P tack så mkt . ska nog prova det senast
Citera
2007-07-01, 17:34
Medlem
ska det inte vara format/c?
Citera
2007-07-01, 17:44
Medlem
Superkaninens avatar
format /q betyder att man gör en snabbformatering
Citera
2007-07-01, 19:59
Medlem
ah ok tack tack ... en fråga dock kan man skriva in format /q på kommandotolken?
Citera
2007-07-01, 20:05
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
ah ok tack tack ... en fråga dock kan man skriva in format /q på kommandotolken?

Ja, om du bootar via cd skivan.
Alternativt kan du skriva:
format c: /q

Du kan inte köra kommandot inne i windows pga du inte kan formatera en enhet som du använder.
Citera
2007-07-01, 20:13
Medlem
aha så vart ska ja skriva in format q förutom det någon sa tidigare (genom att reparera)
Citera
2007-07-01, 20:15
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
aha så vart ska ja skriva in format q förutom det någon sa tidigare (genom att reparera)

Du måste köra det genom att boota med cd-skivan, eller på annat valfritt sätt boota med någonting annat än windows, förutsatt att det är systemdisken du vill formatera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in