2007-07-01, 00:42
Medlem
Jag har installerat Windows Vista p en partition och Windows XP p en annan. Nu har jag bestmt mig fr att formatera partitionen med Windows XP. Dock tillter ej Vista detta, och en tredjedels sekund efter att man pbrjat formateringen visas ett meddelande "Det gick inte att slutfra formateringen!". Jag mste formatera denna partitionen s jag drp kan spara mina dokument s som bilder, filmer osv.

Men jag installerade Vista en tid efter installationen av XP, och drmed betraktas Vistas installation som "D:" (ej C:), korrekt? Det finns ven en Dual Boot(, val av operativsystem vid uppstart). Min andra frga r d om det kan uppst problem efter formateringen av XP, och kan dessa lsas?
Citera
2007-07-01, 09:59
Medlem
Ingen som kan hjlpa mig? Jag mste ha mer diskutrymme, men Vista tillter inte att jag formaterar den frstafdde parten av hrddisken! Det jag r mest orolig fr r om Vista lagt in startfiler i den andra partitionen. Jag har erfarenheter sedan tidigare med Windows Server 2003 (eller Win2k, minns ej,) dr startfilerna frsvinner och operativsystemet... frintat!
Citera
2007-07-01, 10:52
Medlem
bulldog-124s avatar
Brja om frn brjan, boota frn vista cd och d kommer frgan om vilka partioner du vill formatera eller inte. Det r s det funkar fr mig iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in