2007-07-01, 00:42
Medlem
Jag har installerat Windows Vista på en partition och Windows XP på en annan. Nu har jag bestämt mig för att formatera partitionen med Windows XP. Dock tillåter ej Vista detta, och en tredjedels sekund efter att man påbörjat formateringen visas ett meddelande "Det gick inte att slutföra formateringen!". Jag måste formatera denna partitionen så jag därpå kan spara mina dokument så som bilder, filmer osv.

Men jag installerade Vista en tid efter installationen av XP, och därmed betraktas Vistas installation som "D:" (ej C:), korrekt? Det finns även en Dual Boot(, val av operativsystem vid uppstart). Min andra fråga är då om det kan uppstå problem efter formateringen av XP, och kan dessa lösas?
Citera
2007-07-01, 09:59
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig? Jag måste ha mer diskutrymme, men Vista tillåter inte att jag formaterar den förstafödde parten av hårddisken! Det jag är mest orolig för är om Vista lagt in startfiler i den andra partitionen. Jag har erfarenheter sedan tidigare med Windows Server 2003 (eller Win2k, minns ej,) där startfilerna försvinner och operativsystemet... förintat!
Citera
2007-07-01, 10:52
Medlem
bulldog-124s avatar
Börja om från början, boota från vista cd och då kommer frågan om vilka partioner du vill formatera eller inte. Det är så det funkar för mig iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in