2007-06-30, 23:44
Medlem
set_my_paths avatar
Tjo!

Tänker köpa billigaste modellen av nya MBP om någon månad. Har en LCD-tv med full HD-upplösning och vill såklart koppla upp min laptop mot den. Jag undrar om någon provat att spela upp HD-material med sin MBP - eftersom vad jag förstår det kan hacka om den uppspelande datorn är för svag - och hur det fungerade?

Tacksam för all hjälp!
Citera
2007-07-01, 00:17
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av set_my_path
Tjo!

Tänker köpa billigaste modellen av nya MBP om någon månad. Har en LCD-tv med full HD-upplösning och vill såklart koppla upp min laptop mot den. Jag undrar om någon provat att spela upp HD-material med sin MBP - eftersom vad jag förstår det kan hacka om den uppspelande datorn är för svag - och hur det fungerade?

Tacksam för all hjälp!

Jag har t.o.m spelat upp 1080-material på en Macbook utan problem, så en macbook pro ska nog inte ha det minsta lilla problem med det.
Citera
2007-07-01, 15:33
Medlem
set_my_paths avatar
Låter bra, tackar! Ingen som använt just nya MPB som kan uttala sig?
Citera
2007-07-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av set_my_path
Låter bra, tackar! Ingen som använt just nya MPB som kan uttala sig?

Om den "gamla" MacBooken klarar det så borde ju verkligen den nya göra det då den är bara uppdaterad med mer minne, större hdd och högre klockfrekvens som standard.

Det är ingen skillnad i uppspelning, det kan jag redan säga nu utan att ha testat en ny MacBook.

EDIT: Märkte nyss att du kanske menade MacBook Pro (Du skrev dock MPB). Där skall ju heller inte vara några problem, den är ju bättre rent prestandamässigt än en vanlig MacBook.

Din fråga kan liknas med att fråga om en bil som är starkare och bättre kan dra ett tungt släp när man vet att en svagare bil fixar det.
Detta är det enda logiska och med väldigt stor sannolikhet så är det rätta.

Mvh //Olliie
Citera
2007-07-02, 18:04
Medlem
blohs avatar
Min dator (MBP 2.16 GHz, 1 GB ram) kan ha lite svårt att spela upp 1080p ibland, med det är bara några få sekunder i varje film som hackar.

Men sen får jag även en grå ruta som säger att jag måste starta om datorn huxflux, så något är förmodligen fel på min.
Citera
2007-07-02, 18:39
Medlem
dakorps avatar
Den måste fan klara det
Tänker att möjligtvis att bloh.s problem kan ha o göra med 1gb i ram, men det borde inte sätta käppar i hjulen...

Och dem nya MBP har väl 2gb allihopa va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in