2007-07-05, 01:17
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
hela bakgrunden till varför jag får ångestattacker har jag skrivit om i mitt tidigare inlägg "litar inte på någon, vad göra?"
kort och gott så får jag sånna här attacker när jag blir "övergiven" när jag måste spendera nätter ensam. Jag är jätte rädd för mörkret och ja ghar förföljelsemani. jag tror allvarligt att någon är ute efter att döda mig hela tiden. fysiska människor som spöken.
Jag klarar inte av plöttsliga förändringar om dom innebär att jag måste vara ensam. jag vill ha allt packat och klart hela tiden lixom. för jag mår inte bra.
vad som brukar hända utanför mig när den kommer?
menar du vda som utlöser den eller hur situationen ser ut utanför mig?
kort och gott så får jag sånna här attacker när jag blir "övergiven" när jag måste spendera nätter ensam. Jag är jätte rädd för mörkret och ja ghar förföljelsemani. jag tror allvarligt att någon är ute efter att döda mig hela tiden. fysiska människor som spöken.
Jag klarar inte av plöttsliga förändringar om dom innebär att jag måste vara ensam. jag vill ha allt packat och klart hela tiden lixom. för jag mår inte bra.
vad som brukar hända utanför mig när den kommer?
menar du vda som utlöser den eller hur situationen ser ut utanför mig?
Nästan allt detta med psykologi handlar om att byta tankar, ändra sina tankesätt... har du inte något där hemma när du är ensam som kan få dig att känna dig trygg? så du blir lugn? musik osv osv... när du får sånna här attacker vad känner du då? blir du också rädd för själva symtomen i säg? När du får det här har du lagt märke till att du kontrollerar allt som händer inom dig? När du får den här attacken byggs den upp eller kommer allt det starka helt plötsligt? Alltså egentligen ligger ju det här väldigt djupt rotat i din hjärna... jag läste tex att du blivit våldtagen och så... är det just våldtagen du är rädd för att bli? eller dödad? Det första steget jag tycker du ska försöka med är att inte vara rädd för attackerna i säg... för mig funkade det med att säga sanningen med vad det är för något egentligen, du kan säga (tänka) Det här är bara masser av adrealin, och massor annat skit som utsändras för att jag är stressad som gör att jag får dessa symtom... För kroppen blir mycket lugnare när den vet vad som händer, så den inte behöver lösa problemet som händer inom dig. försök med detta först sedan kan jag komma med mera tips om du tycker det verka intressant vill inte skriva en bibel nu i början, GL
låter så löjligt.. och jag skrattar åt det nu visst
Det går att finna personer som faktiskt kan hjälpa, men i slutändan beror allt på dig.