2007-06-30, 12:21
Medlem
De hittar en bomb i London, och min värld rasar samman. Jag påverkas fruktansvärt mycket av vad som händer i världen, efter 11 september var jag helt förstörd i två år tills jag fick efexor, det gjorde mig något bättre. Men varje gång det händer något stort kommer allt tillbaka, efter bombningarna av pendeltågen i Madrid var jag förstörd i flera dar, samma sak efter bomberna på tunnelbanan i London, och igen under kriget mellan Israel och Libanon förra sommaren. Och nu är det som sagt var lika dant pga att de hittade de där bomberna i London. Det känns som om jag är ganska ensam om det här, men jag påverkas otroligt starkt av vad som händer i världen, och jag förstår inte hur jag ska stå ut i den här världen med all terror, växthuseffekt och krig.
Citera
2007-06-30, 12:29
Medlem
Abesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knifeingutsout
De hittar en bomb i London, och min värld rasar samman. Jag påverkas fruktansvärt mycket av vad som händer i världen, efter 11 september var jag helt förstörd i två år tills jag fick efexor, det gjorde mig något bättre. Men varje gång det händer något stort kommer allt tillbaka, efter bombningarna av pendeltågen i Madrid var jag förstörd i flera dar, samma sak efter bomberna på tunnelbanan i London, och igen under kriget mellan Israel och Libanon förra sommaren. Och nu är det som sagt var lika dant pga att de hittade de där bomberna i London. Det känns som om jag är ganska ensam om det här, men jag påverkas otroligt starkt av vad som händer i världen, och jag förstår inte hur jag ska stå ut i den här världen med all terror, växthuseffekt och krig.

Alltså,chilla...
tycker också att det är hemskt när sådant händer, men ibland måste man låta sig bli lite avtrubbad för att kunna fortsätta må bra, att du mår dåligt förändrar inte situationen.
Känn efter själv vad du mår bäst av, du kanske kan engagera dig i olika organisationer eller insatser eller vad de nu än heter, så kanske det inte känns lika tungt när du vet att du gör nånting.
Citera
2007-06-30, 13:32
Medlem
Jag lider inte direkt av problem av TS' grad men förstår dock problemet - jag har märkt att jag mår mycket bättre av att skippa att ta del av mainstream-medier med deras sensationsjournalistik om allt ifrån brutala yxmord till klimathot.

Men förstörd i två år efter 11 september? Påverkade dådet på något sätt dig djupt personligen?
Citera
2007-06-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knifeingutsout

Låter allvarligt av den allra högsta grad. Ser bara en lösning, och det är att sluta bli upplyst om vad som händer i världen. Det skadar dig ju bara. Säger ju att media är ute efter en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in