2020-07-17, 00:54
Medlem
Har dem lagt ner? Om någon gång är det väl nu de skulle behövas
Citera
2020-07-17, 15:47
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Vad skulle de åstadkomma? De vågade bara ge sig på missbrukare och småbus, som befann sig i numerärt och fysiskt underläge. Dessa s k ”poliser” var, och är, inte mer värt än det lägsta drägg.
Citera
2020-07-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vad skulle de åstadkomma? De vågade bara ge sig på missbrukare och småbus, som befann sig i numerärt och fysiskt underläge. Dessa s k ”poliser” var, och är, inte mer värt än det lägsta drägg.
Har du sett hur Sverige ser ut idag? Om någon gång så är det nu de behövs. Dessa "Små drägg" skulle definitivt behövas sättas på plats.
Citera
2020-07-18, 15:35
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Har du sett hur Sverige ser ut idag? Om någon gång så är det nu de behövs. Dessa "Små drägg" skulle definitivt behövas sättas på plats.

Visst skulle de behövas i City,
speciellt kvällstid.
Vanligt folk vågar sig inte in
till stan pga de känner sig rädda.

Och som det är nu med dialog-
poliser som skall prata snällt
med buset är inte min melodi.
Folk måste ha respekt för
ordningsmakten.
Svårt i detta PK-samhälle när de
inte har något svängrum.

Jag blev gripen en gång av dem i början på 80-talet när vi busade
runt och stökade i City.
Skitnödig blev jag, med de gav mig en tillrättavisning och skickade iväg mig.
Visst hade det effekt, jag lugnade
ner mig i City i allafall.
Och det låg i bakhuvudet att de kunde dyka upp när som helst.

Man ska bli lite fuktig när snuten kommer, inte som nu när de hånar och förnedrar polisen
ostraffat. Det hade inte gått på
70-80 talet...

Men det har väl med åldern att göra att man vill ha lag och ordning 🤟
Citera
2020-07-19, 14:25
Medlem
Citat:

Problemet är att baseballigan inte hade vågat röra dom du kallar för små drägg. Snarare hade dom varit lite kompis med dom.
Citera
2020-07-19, 14:33
Medlem
Med få undantag var de stöddiga på stan - o fega ljugande råttor när de blev anmälda.

Hade anmälningen rimlig tyngd utpekade man anmälaren som en narkoman som är känd i narkotikasammanhang o umgås med narkomaner - o specat utan namn - sen skrev dessa falska
rapporter ut i efterhand när man fått reda på att man blivit anmäld o av vem o var.

Sen i förhören kommer man inte ihåg händelsen för det vara så länge sedan - Rättshaveriavdelningen
hade ett upplägg som "hjälpte de anmälda att glömma) - eftersom man vanligen med minst 2 gav sig på ensamma stod anmälarens ord mot flera polisers plus en falsk rapport. En del slog man på som t ex
Rolf Machnow som man spöade så han dog.

I något fall var man "lite klantig" eftersom man gav sig på en juridikstuderande som kom direkt från en rättegång där han vittnat (han var naturligtvis varken påverkad eller narkoman) - men han utpekades som känd narkoman i polisrapporten o som en person som var känd i narkotikasammhang o umgicks med narkomaner - inga andra namngavs än den som poliserna upplysts vara anmälaren. Några namn o exempel på narkomani eller umgänge med narkonmaner kunde man inte prestera-
det var ju så läängee sedan när det blev förhör så man kom inte ihåg händelsen.

Den stackars juriststuderanden gick det nog inte så bra för - han blev nog pzykad, rädd för polisen o lyckades nog inte fullfölja sina juridikstudier
Senast redigerad av SC430 2020-07-19 kl. 14:39.
Citera
2020-07-24, 22:46
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
E du bäng, eller? Dom höll på under början av åttiotalet.
Citera
2020-12-10, 08:10
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hur som helst går starka politiska åsikter som en röd tråd genom Baseballigan. Och man kan lugnt räkna med att ingen av dem röstade på s eller vpk. Snarare var det någon form av ultranationalism med inslag av vurmande för monarkin.

Jag har länge funderat på kopplingen mellan Baseballigan och Björneborgarnas marsch.

Är det bara nåt LGW Persson har hittat på?

Jag har en egen teori:

Citera
2020-12-12, 16:12
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag har länge funderat på kopplingen mellan Baseballigan och Björneborgarnas marsch.

Är det bara nåt LGW Persson har hittat på?

Jag har en egen teori:

Jag tror inte att marschmusiken hänger ihop med baseball-ligan utan det ligger tidigare.
Om det nu är sant var det nån piket på 70 talet som lirade marscmusik. Minnet sviker men tror befälet kan ha kallats elake Karlsson eller nåt.
Citera
2020-12-12, 17:04
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Jag tror inte att marschmusiken hänger ihop med baseball-ligan utan det ligger tidigare.
Om det nu är sant var det nån piket på 70 talet som lirade marscmusik. Minnet sviker men tror befälet kan ha kallats elake Karlsson eller nåt.

OK, de kanske inte var först, men vad tror du; finns det en explicit koppling mellan polisvåld och marschmusik i allmänhet och björneborgarnas marsch i synnerhet?
Citera
2020-12-14, 10:21
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111

Helt korrekt.
Citera
2020-12-14, 15:13
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsZlimpo
Helt korrekt.

Finns det någon teori om varför elake Karlsson spelade just marschmusik?

Var det så enkelt att han ville spela pampig uppeggande musik i bussen och att han var uppväxt innan hårdrock var en grej?
Senast redigerad av Kennethkvarting 2020-12-14 kl. 15:14. Anledning: Ta bort en punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in