2007-07-02, 21:00
Bannlyst
De flesta omplacerades inom statliga verk efter det. Bland annat en av "ledarna" som blev tgkonduktr och utvade sin makt p tgen. Han var homosexuell och hatade invandrare och gick under knamnet "Lnsman"

Edit: Han fick kicken frn SJ med och igenom ett avtal med facket/arbetsgivaren fick han utbildning til bussfrare och kr nu lokaltrafik fr SL
Citera
2007-07-02, 22:12
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Hon lr ha varit hrd med batongen vid ngra tillfllen..
Slog snder batongen p en kvinnomisshandlare, sger ryktet...
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kan ni f tag i KPMLR(s) gamla vitbok "Mordet p Palme och polisspret" s str det en hel del om dessa baseballkepsade herrar och kvinna.
Trodde du skmtade, men icke. Den finns p bibiliotek i och omkring Gteborg iaf...

Baude, Frank m fl, Mordet p Palme och polisspret (1989) Gteborg: KPML(r). ISBN 9173840432.
Citera
2007-07-03, 01:29
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Kolla in filmen "Samhllsbrarna", den handlar om Basebollligan. Det lustiga r att skdespelarna allihop, utseendemssigt var nstan kopior p originalen.

Filmen heter "I lagens namn" men r baserad p boken "Samhllsbrarna" av Leif GW Persson.

En intressant bieffekt av Baseballigan var att det enligt vissa faktiskt blev lugnare p gatorna i centrala Stockholm. Mnga sm- och stortjuvar, rvare och banditer flydde helt enkelt till andra stder. Blev en knd tjuv/missbrukare/sldder siktad p gatan av BBL s blev det bonk och det sprket frsts mycket vl av den sortens klientel.

Hade det inte varit fr att den notoriske missbrukaren Rolf Machnow s opassande slagit ihjl sig sjlv mitt framfr gonen p de fullstndigt passiva och givetvis oskyldiga poliserna (i alla instanser s fklarades de oskyldiga) s hade det nog rullat p ett tag till. Nu gjorde det iofs det ocks och det var inte Machnow som var den slutgiltiga spiken i kistan men definitivt den som satte medias strlkastare p BBL.
Citera
2007-07-04, 00:31
Medlem
Mordet p Rolf Machnow

Om man googlar runt lite s hittar man en hel del personuppgifter p snutar som ska ha figurerat i dessa sammanhang. 1982 slog ju tv snutar ihjl missbrukaren Rolf Machnow (jaja, jag vet att utredningen slog fast att det var en olycka...) och en av de tv nrvarande snutarna namnges lite hr och var p ntet, bl.a. i passagens forum. Man ska kanske vara en smula kllkritisk, men nd :-) Har ngn f.. en bttre klla?

Hur som helst, nr man sker p namnet ifrga p ratsit eller liknande s hittas endats en person med detta namn i Sverige. Lustigt nog r detta namn identiskt med namnet p en av mnnen bakom mc-tidningen Big Twin
http://bigtwin.idg.se/2.2312/1.103253
Kan ngn bekrfta eller dementera att det r samma person?
Citera
2007-07-04, 00:45
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
jaja, jag vet att utredningen slog fast att det var en olycka...) och en av de tv nrvarande snutarna namnges lite hr och var p ntet,
Klart att det var en olycka , annars skulle inte BR grva vidare - BR pysslar ju enbart med att fabricera fakta och vara regeringsmakten till lags:
"En annan frklaring r de bevissvrigheter som brukar frekomma i polisml. Ett uppmrksammat exempel p bevissvrigheter, som Annika Nore tar upp, r polisens omhndertagande av en man vid namn Rolf Machnow, i juni 1982. klagaren kunde inte bevisa att de skador Machnow avled av - och som han inte hade d han togs in i arresten - berodde p ngot brott frn polisens sida."
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12

Stmmer det som skrivs att det var tre polismn ur basebolligan som tog med Machow till en poliscell vid Stockholms Central? Jag hittar tv namngivna p ntet Th*m*s P**tz och L*if T*ll, tydligen ska P**tz senare ha fllts fr att ha brutit armen av en 15-ringen p fritiden. Kan vara lge att teranstlla hela basebolligan med tanke p hur det ser runt om i Sverige...
Citera
2007-07-04, 00:50
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Stmmer det som skrivs att det var tre polismn ur basebolligan som tog med Machow till en poliscell vid Stockholms Central? Jag hittar tv namngivna p ntet Th*mas P*ltz och L*if T*ll, tydligen ska Pi*tz senare ha fllts fr att ha brutit armen av en 15-ringen p fritiden. Kan vara lge att teranstlla hela basebolligan med tanke p hur det ser runt om i Sverige...

Ja jag skulle grna se fler poliser av baseballigans typ ute p gator och torg, men i dag verkar det ju vara viktigare att polisen br turban eller r bg n att han effektivt tar hand om buset..
Citera
2007-07-04, 00:59
Medlem
Citat:
Stmmer det som skrivs att det var tre polismn ur basebolligan som tog med Machow till en poliscell vid Stockholms Central? Jag hittar tv namngivna p ntet Th*m*s P**tz och L*if T*ll

Vad jag ftt fram var det bara tv poliser och den jag har namngiven r inte en av dessa. Dremot nmns bda dessa flitigt i samband med basebolligan i vrigt.

F.. r en av de andra basebollkillarna numera dmd fr mord p sin filippinska flickvn.
Citera
2007-07-04, 01:31
Medlem
S vad gr dom idag d? sg att en jobbar som busschaffr men vad gr resten d?, r det nn som jobbar kvar inom polisen...?
Citera
2007-07-04, 04:19
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
F.. r en av de andra basebollkillarna numera dmd fr mord p sin filippinska flickvn.

Intressant! Bertta mer!
Citera
2007-07-04, 05:16
Medlem
charlieparkers avatar
Dagen efter Palme mordet fanns det en rubrik i DN " Give me a Piltz and i can Tell...".

Ni ska inte vara s stddiga, sdant drgg som dessa betraktar allt som inte br uniform som "bus", och bankar d ocks p...

Odugliga poliser, tro mig! Vill man minska brottsligheten s anstller man poliser att PATRULLERA!!! Inte ka omkring och runka i en piketbuss!
Citera
2007-07-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Intressant! Bertta mer!

http://www.nationalmordet.nu/0123.html
http://www.nationalmordet.nu/0125.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/18/haydee.html

Ska man vara petnoga r han inte dmd med just brottsrubriceringen mord, eftersom han var rtt bra p att skaffa undan kroppen, men men...
Citera
2007-07-04, 09:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Slog snder batongen p en kvinnomisshandlare, sger ryktet...

[/i]

En finsk gruvvldtktsman som pissat p sitt offer lr det ha varit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in