2007-07-24, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Är du medveten om att många av de barn som mobbas blir mobbade just för att de är överviktiga, dvs. "tjockisar".
Flickans mamma berättade ju själv att hennes dotter tidigare varit överviktig och att mobbingen började då. Sedan har flickan gått ner i vikt och blivit smal, men hackandet har - vad jag kunnat förstå - fortsatt.
Varför är det så accepterat att vara föraktfull mot just feta människor? Dessa - inte alla men många - är ju bland de värst utsatta och kan vittna om hur de i stort sett inte längre vill gå ut bland andra människor...
Tragiskt.

So?
Att någon annan mobbar någon för att dom är fläskiga har väl absolut ingenting med mig att göra.
Jag skrattar åt fläskiga klumpedunser bäst jag vill, enbart för att jag tycker att det är klart roligare att se en tjockis ramla av en cykel eller moped än att se en benig nisse ramla.
Sen lägger jag ingen som helst tanke i om han har varit mobbad som barn - det hör som inte till videon.

Varför det är accepterat att vara föraktfull mot tjockisar?
På grund av att dom är feta så klart.
Tjockisar är ju i regel tjocka för att deras intag av kcal är högre än deras förbrukning. Då har man inte heller rätt att gnälla och skylla ifrån sig.
Vill man ändra på fläsket så är det bara att göra det.

PS. Inget jidder om medfödd fetma och taskig ämnesomsättning. Det är inte speciellt vanligt förekommande, även om det finns.
Som tillägg kan jag säga att jag är 25 och när jag gick mellanstadiet hade vi ungefär en tjockis på 25-30 elever. Vilket möjligen motsvarar kvoten för taskig ämnesomsättning, på sin höjd.
Nu är varannan unge på mellanstadiet ett vanvårdat fetto och det ska föräldrarna lastas för.

Tjockisar är roliga, lighten up!
Citera
2007-07-24, 18:51
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Skulle inte de personer som erbjudit ekonomiskt stöd till nötter som ska åka upp och göra saker värre kunna hjälpa Flickans Mamma istället? Skänk lite pengar till bra juridisk hjälp, underlätta med lite av varje.

Det där med att hänga ut folk via hemsidor, lunar m.m. fick ju sig en konstig vändning i tex "agent viktor tråden" så det är nåt man borde passa sig för hur som helst.

Jag hoppas att dom får rikligt med skit dessa små idioter som tyvärr handlat före dom tänkte. Det skulle vara kul om dom fick ett kännbart straff men tyvärr så blir det nog inte så farligt. Vad som snarare skulle kännas skönt vore om folk i Luleå tog avstånd från detta. Dom ska inte få en "tuff status" som så många idioter får när dom gjort nåt dåligt. Dom ska istället värderas lägre än kackerlackor. Bäst vore det om man helt enkelt slutade kännas vid dom. Att dom skulle bli onämnbara, det finns inga personer som heter så i Luleå, man ser inte när dom går på stan, ingen pratar med dom, ingen pratar om dom, ingen vill inte ens kännas vid att dom funnits.

När man läser om detta är det med blandade känslor, ilska, avsky, sorg men vad jag än känner kommer det inte att hjälpa hon som blev förnedrad. Hon kan söka tröst i att det finns många här på FB som bryr sig och som försöker förstå.
Dock så är det ofta så att internet forum är morbida platser att vara på. Man kan som i denna tråden uttrycka sitt medlidande för en sårad person, i en annan tråd kan samma personer vara mobbare och skratta åt en youtube film som visar en liknande sak. Man kan vara stor stark tangentbordskrigare och häva ur sig hur man minsan hade nitat folk m.m. medans man i en annan tråd kan ge exempel på hur rädd man är när man är ute på staden efter kl 18. FB är väldigt ombytligt i vad FB tycker om saker och ting.

Flashback är underbart likväl som det är skrämmande. Nu ska iaf jag ställa allt mitt stöd till Flickans Mamma och flickan själv. Om det betyder nåt så finns det iaf en till som läst tråden, blivit irriterad på hur folk uppför sig och skrivit några rader.

Du har dina poänger - inte minst i dina reflektioner kring FB. Jag känner nog samma ambivalens inför FB som du - på FB får jag nya insikter och många goda skratt, men här har jag även kommit i kontakt med sådant jag ärligt talat önskar att jag sluppit.
Flickans mamma behöver nog mycket stöd nu - och jag hoppas och tror hon kan ta till sig åtminstone lite av det i denna tråd. Sedan får man ju inse att vi är personer hon knappt känner samtidigt som hon har en familj att ta hand om, men säkerligen också hämta styrka i.

Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
So?
Att någon annan mobbar någon för att dom är fläskiga har väl absolut ingenting med mig att göra.
Jag skrattar åt fläskiga klumpedunser bäst jag vill, enbart för att jag tycker att det är klart roligare att se en tjockis ramla av en cykel eller moped än att se en benig nisse ramla.
Sen lägger jag ingen som helst tanke i om han har varit mobbad som barn - det hör som inte till videon.

Varför det är accepterat att vara föraktfull mot tjockisar?
På grund av att dom är feta så klart.

Tjockisar är ju i regel tjocka för att deras intag av kcal är högre än deras förbrukning. Då har man inte heller rätt att gnälla och skylla ifrån sig.
Vill man ändra på fläsket så är det bara att göra det.

PS. Inget jidder om medfödd fetma och taskig ämnesomsättning. Det är inte speciellt vanligt förekommande, även om det finns.
Som tillägg kan jag säga att jag är 25 och när jag gick mellanstadiet hade vi ungefär en tjockis på 25-30 elever. Vilket möjligen motsvarar kvoten för taskig ämnesomsättning, på sin höjd.
Nu är varannan unge på mellanstadiet ett vanvårdat fetto och det ska föräldrarna lastas för.

Tjockisar är roliga, lighten up!

Då, din självgode fan, tycker jag du skall lasta Flickans mamma för att hennes dotter varit överviktig och jag tycker också du skall säga till henne att hennes dotter fick skylla sig själv för att hon blev mobbad. Det är ju faktiskt den exakta konsekvensen av det du skriver i ditt inlägg.
I ena andetaget säger du att du inte skrattar "åt barn som blir utsatta för tortyr/misshandel", i nästa andetag är du totalt nollställd inför alla de barn som mobbas för att de är feta. Ärligt talat tycker jag inte du verkar ha särskilt stora problem med att människor mobbas - tvärtom tycker du snarare att det är "acceptabelt" i många fall.
Citera
2007-07-24, 19:05
Medlem
De där flickidioterna som utsatte tjejen för dessa kränkande och vidriga saker lär knappast bry sig om att detta blev en polissak. Kanske tycker de att det är häftigt att detta blev en riksnyhet. Nåväl, de lär fortsätta att bete sig som vildsvin när de växer upp men tyvärr lär de inte få särskilt mycket innanför pannbenet för det. Om några år kan de skaka galler men nu händer tyvärr inte mycket för att stoppa dem.
Citera
2007-07-24, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag skrattar åt väldigt många elaka youtubefilmer - speciellt med tjockisar som jag anser är lite lustigare än andra avarter.
Däremot skrattar jag inte åt barn som blir utsatta för tortyr/misshandel.

Där så motsäger du dig själv, när dom är tjocka så skrattar du men annars inte vilket är lite av Hyckleri

Vad ifall dom 'tjockisarna' var något av dina barn, skulle du fortvarande skratta åt dem eller skulle du inte? Det är den inställningen som gör att folk mobbar varandra.
Citera
2007-07-24, 19:59
Medlem
gulsots avatar
På tal om den där laptopen som dottern hade sagt att hon ville ha.. Skulle inte flashbacksarmén kunna göra en insats med en överföring var nu i lönetider? Jag är visserligen arbetslös, men en 100-lapp kan man ju avvara

Edit: så kanske vi kan få en ny medlem om 6 år(?)
Citera
2007-07-24, 20:09
Medlem
Flickans mamma, vad säger föräldrarna till de där mobbar-tjejerna? Bryr dig sig inte om sina barn alls? Det måste ju ha gått snett någonstans. Nu efteråt måste de väl be dig och din dotter om ursäkt i alla fall? Inte för att en ursäkt hjälper men bara gesten liksom.
Citera
2007-07-24, 20:26
Medlem
Som vanligt är det mycket snack, åka hit och dit, betala den och det.
Den som lever får se.

Läst nästintill hela tråden nu, phew..
Jag var inte långt ifrån tårar Jag skulle velat ha en liknande mor som "mamman" under min uppväxt, du verkar vara en riktigt bra person.
Lev väl
Citera
2007-07-24, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dompalo
pm mig så får ni mitt personkonto på nordea, vi är två stycken som ska åka upp ifall. Ingen snack kan åka nu på fredag direkt.

Hahahahaha, så du menar att du åker dit och direkt när du får tag på dem så ska du slå dem? Hur? Ska du binda fast dem eller? Är du dum i huvudet?

Du kommer att åka in i fängelse, men i och för sig om du inte bryr dig om fängelse så sponsar jag gärna.

Prison Break, vi kan springa med vapen skjuta dem och springa hem genom skogen
Citera
2007-07-25, 10:14
Medlem
Ok, jag såg nu att åtminstone en av föräldrarna till barnen inte brydde sig om att hennes dotter misshandlat din dotter Flickans mamma. Konstigt, de borde vara orolig för att deras barn har psykopatiska drag. Kan de bero på att de själv gjorde samma saker när de var tonåringar och att ingen brydde sig då heller?
Citera
2007-07-25, 12:26
Medlem
Nog är det hemskt det som hänt.....

.. men måste få säga till alla er som pratar om att åka till Luleå , för att göra diverse saker med de här ungdomarna ( vet ju ej hur mkt allvar det ligger bakom era ord , men ändå...) att snälla; lägg ner allt sådant snack.
Ingenting lär bli bättre om någon "hämnas" för min dotters lidande .
Ni får själva problem , och min dotter /( jag) kan även hon / (vi) få ännu mer problem vilka hon /( vi) redan har tillräckligt av.
Uppskattar verkligen tankarna och välviljan hos er som vill hjälpa henne /(oss) ,
men tror ej att våld löser saken som så , utan kan göra den ännu värre än vad den redan är .
Passar på att ännu en gång tacka för alla uppmuntrande ord som jag haft nöjet att läsa skrivna av er FB:are. Ingen nämnd, ingen glömd.
Citera
2007-07-25, 12:47
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Jag kör med Firefox, ja, och tack vare ditt tips har jag kunnat "säkerhetskopiera" de aktuella bilderna (de kan ta bort dem från Lunar - det spelar ingen roll). Tack för hjälpen.
De fega kräken är nu - tack vare bekräftelse på att det verkligen är dessa personer - avmaskerade (som du så passande uttryckte det). Tough shit för somliga, utmärkt för oss andra.

Annat trix är vällan att trycka "print screen" å klistra in att i paint
Citera
2007-07-25, 12:55
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
.. men måste få säga till alla er som pratar om att åka till Luleå , för att göra diverse saker med de här ungdomarna ( vet ju ej hur mkt allvar det ligger bakom era ord , men ändå...) att snälla; lägg ner allt sådant snack.
Ingenting lär bli bättre om någon "hämnas" för min dotters lidande .
Ni får själva problem , och min dotter /( jag) kan även hon / (vi) få ännu mer problem vilka hon /( vi) redan har tillräckligt av.
Uppskattar verkligen tankarna och välviljan hos er som vill hjälpa henne /(oss) ,
men tror ej att våld löser saken som så , utan kan göra den ännu värre än vad den redan är .
Passar på att ännu en gång tacka för alla uppmuntrande ord som jag haft nöjet att läsa skrivna av er FB:are. Ingen nämnd, ingen glömd.

Instämmer, skulle nån få för sig och åka dit å veva så blir det bara en massa onödiga problem.

Finns väll annat bus, om ni känner er tvugna, ni kan ägna er åt nu när ni har t.ex. email adresser och dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in