2007-07-24, 10:46
Medlem
Flickans mamma är värd allt stöd. Ge inte upp.
Citera
2007-07-24, 10:52
Bannlyst
Semester? Ska den kriminella idioten på semester när han har skadat en liten tjej?

Vilken jävla dum dåre, han borde få sitta ett par dar i fängelse med de stora grabbarna så får vi se hur han klarar sig

Tjejerna som gjorde de elaka sakerna dessa idioter borde också få ett straff, när du är i domstolen ska du säga till dommaren att dessa personer borde bli testade som vuxna då de har gjort riktigt allvarligt brott.

Då de som unga personer misshandlade en tjej som var ungre, än dom själva sådant hemskt brott så förtjänar dom ett slags straff.

Om dom inte får något straff så kommer dom ju tro att det dom gjorde var rätt, och kommer fortsätta att göra fel i deras liv och tro att det är rätt

Det är värre om man gör fel som barn än som vuxen, ett barn kan räddas en vuxen har redan bestämt sig för hur dom ska vara.
Citera
2007-07-24, 10:58
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Semester? Ska den kriminella idioten på semester när han har skadat en liten tjej?

Som jag förstod det menade hon det juridiska biträdet, inte mobbarkräket. Dock: inte mycket bättre det här, att hon står mer eller mindre utan juridiskt stöd i en sådan svår situation. Det är väl själva fan att de inte kan fixa ordentligt stöd åt henne!
Citera
2007-07-24, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Som jag förstod det menade hon det juridiska biträdet, inte mobbarkräket.

Ah fan då läste jag fel Tur att inte mobbar idioten får någon semester

Vi får väl hoppas att finkan blir hans 'Semester'
Citera
2007-07-24, 11:25
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Ah fan då läste jag fel Tur att inte mobbar idioten får någon semester

Vi får väl hoppas att finkan blir hans 'Semester'

Vi får hålla tummarna för det, ja. Fast med tanke på de mobbande kräkens ålder lär det väl inte bli ett sådant straff som man hoppas på och som vore rätt med tanke på brottets allvarliga karaktär.
Citera
2007-07-24, 12:39
Medlem
Raouls avatar
Vad heter de misshandlande ungarnas föräldrar, vad är deras inkomster, registreringsnummer, betalningsanmärkningar, eventuella arbetsplatser samt övriga lyten?
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
..hur i hela fridens namn har du/ni lyckats få reda på namnen?
Welcome to Flashback!
Citera
2007-07-24, 16:27
Medlem
Dejads avatar
Skulle inte de personer som erbjudit ekonomiskt stöd till nötter som ska åka upp och göra saker värre kunna hjälpa Flickans Mamma istället? Skänk lite pengar till bra juridisk hjälp, underlätta med lite av varje.

Det där med att hänga ut folk via hemsidor, lunar m.m. fick ju sig en konstig vändning i tex "agent viktor tråden" så det är nåt man borde passa sig för hur som helst.

Jag hoppas att dom får rikligt med skit dessa små idioter som tyvärr handlat före dom tänkte. Det skulle vara kul om dom fick ett kännbart straff men tyvärr så blir det nog inte så farligt. Vad som snarare skulle kännas skönt vore om folk i Luleå tog avstånd från detta. Dom ska inte få en "tuff status" som så många idioter får när dom gjort nåt dåligt. Dom ska istället värderas lägre än kackerlackor. Bäst vore det om man helt enkelt slutade kännas vid dom. Att dom skulle bli onämnbara, det finns inga personer som heter så i Luleå, man ser inte när dom går på stan, ingen pratar med dom, ingen pratar om dom, ingen vill inte ens kännas vid att dom funnits.

När man läser om detta är det med blandade känslor, ilska, avsky, sorg men vad jag än känner kommer det inte att hjälpa hon som blev förnedrad. Hon kan söka tröst i att det finns många här på FB som bryr sig och som försöker förstå.
Dock så är det ofta så att internet forum är morbida platser att vara på. Man kan som i denna tråden uttrycka sitt medlidande för en sårad person, i en annan tråd kan samma personer vara mobbare och skratta åt en youtube film som visar en liknande sak. Man kan vara stor stark tangentbordskrigare och häva ur sig hur man minsan hade nitat folk m.m. medans man i en annan tråd kan ge exempel på hur rädd man är när man är ute på staden efter kl 18. FB är väldigt ombytligt i vad FB tycker om saker och ting.

Flashback är underbart likväl som det är skrämmande. Nu ska iaf jag ställa allt mitt stöd till Flickans Mamma och flickan själv. Om det betyder nåt så finns det iaf en till som läst tråden, blivit irriterad på hur folk uppför sig och skrivit några rader.
Citera
2007-07-24, 16:48
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Skulle inte de personer som erbjudit ekonomiskt stöd till nötter som ska åka upp och göra saker värre kunna hjälpa Flickans Mamma istället? Skänk lite pengar till bra juridisk hjälp, underlätta med lite av varje.

Det där med att hänga ut folk via hemsidor, lunar m.m. fick ju sig en konstig vändning i tex "agent viktor tråden" så det är nåt man borde passa sig för hur som helst.

Jag hoppas att dom får rikligt med skit dessa små idioter som tyvärr handlat före dom tänkte. Det skulle vara kul om dom fick ett kännbart straff men tyvärr så blir det nog inte så farligt. Vad som snarare skulle kännas skönt vore om folk i Luleå tog avstånd från detta. Dom ska inte få en "tuff status" som så många idioter får när dom gjort nåt dåligt. Dom ska istället värderas lägre än kackerlackor. Bäst vore det om man helt enkelt slutade kännas vid dom. Att dom skulle bli onämnbara, det finns inga personer som heter så i Luleå, man ser inte när dom går på stan, ingen pratar med dom, ingen pratar om dom, ingen vill inte ens kännas vid att dom funnits.

När man läser om detta är det med blandade känslor, ilska, avsky, sorg men vad jag än känner kommer det inte att hjälpa hon som blev förnedrad. Hon kan söka tröst i att det finns många här på FB som bryr sig och som försöker förstå.
Dock så är det ofta så att internet forum är morbida platser att vara på. Man kan som i denna tråden uttrycka sitt medlidande för en sårad person, i en annan tråd kan samma personer vara mobbare och skratta åt en youtube film som visar en liknande sak. Man kan vara stor stark tangentbordskrigare och häva ur sig hur man minsan hade nitat folk m.m. medans man i en annan tråd kan ge exempel på hur rädd man är när man är ute på staden efter kl 18. FB är väldigt ombytligt i vad FB tycker om saker och ting.

Flashback är underbart likväl som det är skrämmande. Nu ska iaf jag ställa allt mitt stöd till Flickans Mamma och flickan själv. Om det betyder nåt så finns det iaf en till som läst tråden, blivit irriterad på hur folk uppför sig och skrivit några rader.

Vad dillar du om? FB är inte en individ, utan ett potpurri av helt olika individer. Tror du att samma personer som här fördömer händelsen skulle skratta åt en film som visade samma sak är du mentalt efterbliven.
Citera
2007-07-24, 16:49
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Vad dillar du om? FB är inte en individ, utan ett potpurri av helt olika individer. Tror du att samma personer som här fördömer händelsen skulle skratta åt en film som visade samma sak är du mentalt efterbliven.

Sök lite på forumet och du skall finna...
Citera
2007-07-24, 17:01
Bannlyst
Jag skrattar åt väldigt många elaka youtubefilmer - speciellt med tjockisar som jag anser är lite lustigare än andra avarter.
Däremot skrattar jag inte åt barn som blir utsatta för tortyr/misshandel.

Det är som lite olika saker.
Citera
2007-07-24, 17:48
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag skrattar åt väldigt många elaka youtubefilmer - speciellt med tjockisar som jag anser är lite lustigare än andra avarter.
Däremot skrattar jag inte åt barn som blir utsatta för tortyr/misshandel.

Det är som lite olika saker.

Är du medveten om att många av de barn som mobbas blir mobbade just för att de är överviktiga, dvs. "tjockisar".
Flickans mamma berättade ju själv att hennes dotter tidigare varit överviktig och att mobbingen började då. Sedan har flickan gått ner i vikt och blivit smal, men hackandet har - vad jag kunnat förstå - fortsatt.
Varför är det så accepterat att vara föraktfull mot just feta människor? Dessa - inte alla men många - är ju bland de värst utsatta och kan vittna om hur de i stort sett inte längre vill gå ut bland andra människor...
Tragiskt.
Citera
2007-07-24, 17:59
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad

Sök lite på forumet och du skall finna...

Fast vad är din poäng? Vad är ditt syfte med att skriva så? Känns som en så orimligt stor plattityd att jag undrar vad din agenda är, att internetforum "kan" vara morbida. Vad har det med någonting att göra? Please elaborate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in