Skulle inte de personer som erbjudit ekonomiskt stöd till nötter som ska åka upp och göra saker värre kunna hjälpa Flickans Mamma istället? Skänk lite pengar till bra juridisk hjälp, underlätta med lite av varje.
Det där med att hänga ut folk via hemsidor, lunar m.m. fick ju sig en konstig vändning i tex "
agent viktor tråden" så det är nåt man borde passa sig för hur som helst.
Jag hoppas att dom får rikligt med skit dessa små idioter som tyvärr handlat före dom tänkte. Det skulle vara kul om dom fick ett kännbart straff men tyvärr så blir det nog inte så farligt. Vad som snarare skulle kännas skönt vore om folk i Luleå tog avstånd från detta. Dom ska inte få en "tuff status" som så många idioter får när dom gjort nåt dåligt. Dom ska istället värderas lägre än kackerlackor. Bäst vore det om man helt enkelt slutade kännas vid dom. Att dom skulle bli onämnbara, det finns inga personer som heter så i Luleå, man ser inte när dom går på stan, ingen pratar med dom, ingen pratar om dom, ingen vill inte ens kännas vid att dom funnits.
När man läser om detta är det med blandade känslor, ilska, avsky, sorg men vad jag än känner kommer det inte att hjälpa hon som blev förnedrad. Hon kan söka tröst i att det finns många här på FB som bryr sig och som försöker förstå.
Dock så är det ofta så att internet forum är morbida platser att vara på. Man kan som i denna tråden uttrycka sitt medlidande för en sårad person, i en annan tråd kan samma personer vara mobbare och skratta åt en youtube film som visar en liknande sak. Man kan vara stor stark tangentbordskrigare och häva ur sig hur man minsan hade nitat folk m.m. medans man i en annan tråd kan ge exempel på hur rädd man är när man är ute på staden efter kl 18. FB är väldigt ombytligt i vad FB tycker om saker och ting.
Flashback är underbart likväl som det är skrämmande. Nu ska iaf jag ställa allt mitt stöd till Flickans Mamma och flickan själv. Om det betyder nåt så finns det iaf en till som läst tråden, blivit irriterad på hur folk uppför sig och skrivit några rader.