Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
Idag är "huvudvittnet" M.N förhörd.
Har pratat om det med ansvarig polis och med M.N:s mamma.
Känner mig uppåt för första gången på ett bra tag nu;
M.N vågade säga sanningen,
trots A.E;s säkerhet på att M.N ej skulle komma att knysta ett ord , det var hon enligt sin mor så säker på!".
Allt vi berättat är bekräftat!!!!
M.N är orolig och rädd för hämnd av "trion", men hon gjorde sin plikt.
A.E har även nu fått sin diagnos ; ADHD .
När misshandeln skedde låg hon under utredning så nu har hon alltså fått det bekräftat.
Min fråga ;
Ursäktar ADHD det här grymma betendet som A.E med kumpaner utsatte min dotter för?
Det lär ju anses som förmildrande omständigheter , eller ?
I morgon har vi tid till polisen; vi måste göra en
ny anmälan ang. K.W:s hot (tjallare råkar ut för problem).
Polisen ansåg att det nästan var lite som onödigt eftersom det ej var ett direkt hot ,det skulle aldrig hålla i Tingsrätten ooch allt vad det nu var.
Jag insisterade.
Sa till honom att
" -Du får ursäkta mig, jag vet att det blir mer jobb för eran del , men".....
I morgon skall även M.J förhöras (vittne till videofilmen etc).
Få nu se hur det går ; hon berättade först sanningen till mig och sina föräldrar men i efterhand har hon ändrat sin berättelse till K.W:s fördel.
(varit min dotters "kompis" i en fem år nu, tror jag...

Starkt av dig att berätta om den här vidriga händelsen och dess efterspel. Som jag tidigare skrivit: tänk på att det är du själv som avgör vad och hur mycket du vill berätta. Dock: kanske kan det vara bra för dig att få skriva av dig och på så vis också börja bearbeta detta som drabbat din dotter och därigenom också dig som mor.
Man hoppas ju nu att det rättsliga efterspelet, där din dotter visar sig stark, skall leda till att dessa plågoandar får kännbara straff. Tyvärr, som såväl du och vi andra redan uttryckt i tråden, blir kanske konsevenserna för deras del inte så kännbara som man skulle hoppas. Glöm inte att möjligheten också finns att "outa" dessa brottslingar efter att domen fallit; finns ingen anledning att sådant pack skall skyddas bakom anonymitetens slöjor - och dessutom kan ju en uthängning leda till att de lite tydligare kan få veta vad folk i allmänhet tycker om fega kräk som dem (och detta är naturligtvis ingen uppmaning till brott!).
Vad gäller ADHD-diagnosen, är det väl tyvärr så att det kan räknas som "förmildrande". Jag är dock inte juridiskt kunnig, så möjligen har jag fel här - det finns sakkunniga också på det området bland FB-medlemmarna, så man hoppas ju någon av dem kan fylla i här.
En ADHD-diagnos ursäktar naturligtvis inte, på ett mer allmänt moraliskt plan, det hon utsatte din dotter för, självklart inte. Neuropsykiatriska diagnoser som ADHD är det många som lider av men det är endast ett fåtal som skulle kunna göra något sådant grovt.
Klart ni skall göra en anmälan angående K.W:s hot - det är viktigt att sådana brott anmäls, oavsett vad polisen tycker. Jag finner det bedrövligt att polisen avrått från anmälan, bedrövligt att de som skall upprätthålla lag och ordning mer eller mindre bagatelliserar dylikt - fast de kan nog tyvärr ibland också vara rätt avtrubbade eller skall vi säga yrkesskadade av att dagligen möta buset och se hur dessa alltför ofta kommer undan.
Stå på dig - vårt och det stora flertalet människors stöd har ni självklart!
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
Det är bara att anmäla igen så kan de åka dit för brott i rättssak eller vad det kallas. å de brukar oftast tas rätt hårt.
Övergrepp i rättssak är termen du letade efter - och, nej , det är inget småbrott precis.