2007-07-19, 10:18
Medlem
Rättelse av K.W..

Citat:
Ursprungligen postat av Svinpäls
Flickans_mamma: Bara en liten fråga i nyfikenhetens namn; om K-W är initialer, kan det då inte hända att det stavas C-V?
Sorry , tror att jag i början använde initialerna K.B ,
ser att jag gjort ett misstag och på "vägen" och råkat ändra dem till K.W.
Killen som filmade har initialerna K.B (glöm W) alternativt C.B.
Citera
2007-07-19, 10:33
Medlem
Har skrivit fel initialer sen första början....

Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
Sorry , tror att jag i början använde initialerna K.B ,
ser att jag gjort ett misstag och på "vägen" och råkat ändra dem till K.W.
Killen som filmade har initialerna K.B (glöm W) alternativt C.B.

...sorry , än en gång.
Ögnade igenom vad jag skrivit och som sagt 17-åriga killen som filmade har EJ initialerna K.W utan K.B
(K:t i förnamnet kan möjligtvis vara ett C)
(OBS ! Han filmade EJ misshandeln ;
men när dotter min sitter och gråter efter diverse saker A.E och M.D gjort henne (slag spott etc) så tar han fram sin mobil och (läs tidigare inlägg ang det) filmar henne när hon tvingas "le mot kameran" etc)

Media har i flera sammanhang fått det till att han filmat misshandeln , men det stämmer INTE , och det påståendet kommer ej från min mun , utan det är medias uppfattning om saken.
Citera
2007-07-19, 10:44
Medlem
Samhällets bottenskrap....

Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Usch o fyfan vad vidrigt jävla beteende, jag slösurfade förbi tråden och tänkte bara läsa första sidan men har kämpat mig igenom alla 18 nu.

Jag är något så jävulskt förbannad på dessa monster, och jag hoppas verkligen att någon här på FB lyckas lista ut vilka de är (utan inblandning av "flickans mamma", känns på nått vis onödigt att hon ska behöva ha något med olagligheter att göra) och ge dom en behandling de inte glömmer. Så de får känna samma rädsla för att lämna dörren som den misshandlade flickan förmodligen känner.

Angående varför hon följde med dessa bort trots att hon anande att något var fel tror jag var av rädsla, "om jag gör som dom säger så kommer dom lämna mig ifred". Sen tar dom det till nästa steg och fortfarande samma tanke, att de lämnar henne ifred efter detta osv. Sen att hon inte vill göra anmälan är fullt förståeligt, hon tror att de kommer lämna henne ifred ifall hon bara gör som dom säger.

Hur hon kan tycka synd om de som gjorde detta mot henne övergår mitt förstånd, men jag tror du (flickans mamma) borde vara lite orolig för det. Hatet och behovet för "revansch" måste ju rimligtvis finnas där nånstans och risken är då stor att hon istället ger sig på yngre, låter hemskt men många av de som blir mobbare har någon gång i sitt liv varit utsatt för mobbning själva.

Nä fyfan vilka jävla kräk, jag hoppas innerligt att någon här på FB får reda på vilka de jävlarna är och ser till att placera deras näsor 5cm in i skallen på de jävla asen. Att slå 14åriga flickor lär ju bli svårt, men äcklot till 17-åring borde rimligtvis någon kunna ta sig an. Observera att jag inte uppmanar till brott.

Straffet för detta blir förmodligen bara (om det ens blir nått) snack med en sosstant i nån timme i veckan under en månad. Det är ju otroligt synd om de stackars "busungarna", inte kan man ge dom ett ordentligt straff.

Lite tröst kan ju iaf vara att de flesta av de där jävlarna kommer med största sannolikhet inte komma någon vart alls i livet och vara samhällets bottenskrap hela sina liv. Tråkigt bara att fler lär bli drabbade av deras små "bus" och att din dotter nog kommer ha det svårt att våga sig ut på stan utan att vara rädd för att springa på asen en lång tid framöver.
Jag tror att du uppfattat alldeles rätt bla skälet till att hon följde med de här "bråkstakarna" ; trots att det ej kändes bra.
Det är ganska exakt så min dotter förklarat för mig att " gjorde jag bara si och så , så trodde jag det ej skulle bli värre " och visst har hon påpekat så här efteråt att "om vi ej skulle polisanmält så skulle mitt liv vara normalt och som förr vid det här laget " etc . etc .
Har du egna barn ? Det känns att du förstår barn rätt bra....
Ang. att hon ej känner hat;
visst, har diskuterat det med mina vänner / familj men rätt många menar att "det är en bra egenskap att förlåta; bättre för henne att ej känna hat, det blir lättare för henne att gå vidare " etc.
Själv håller jag ej med i allt detta.
Citera
2007-07-19, 10:49
Medlem
Vaccin för själkänsla och självförtroende...

Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Känner verkligen med alla mobbningsoffer. Tror inte det var en slump att just din dotter utvaldes till den vidriga tortyren. Din dotter är sårbar genom att hon redan förut blivit mobbad. Hon har inte orkat vända sej utåt och blivit en aggressiv bråkstake utan varit snäll och förlåtande. Tänk om hon i stället vänt det inåt och börjat känna sej värdelös?

Alltså, ingen går oskadd ur mobbning. Och det är nästan oundvikligt att offret börjar söka felet hos sej själv. "Om dom behandlar mej så illa, måste jag förtjäna det."

Tänk om man kunde vaccinera sina barn med självkänsla och självförtroende gentemot en ond omvärld.

Hoppas din dotter kan bygga upp sin självkänsla med professionell hjälp. Du som hennes mamma gör förstås vad du kan. Men vad du bygger upp under lång tid, river mobbarna ner på nolltid.

.. skulle nog vara bland de första som skaffade det vaccinet . (Och ett sådant som kunde skydda barnen då de ej är under bevakning av sina föräldrars ögon med)
Citera
2007-07-19, 11:30
Medlem
Vad anser ni på FB om K.B:s del i det hela?

K.B har ej rört min dotter med ett finger ; han (och hans jämnåriga killkpompisar) har "endast" delvis sett och varit medvetna om det som pågick (de påstår själva att de försökt hämta hjälp av en väktare 3-4 ggr , sanningen i det påståendet tvivlar jag på , men VET ej hur det ligger till med det )
Sedan har K.B på eget initiativ tagit fram sin mobil och filmat min dotter då hon sitter hjälplös och gråter , (medans A.E och M.D bla srikit "le mot kameran annars dör du".)
Han har även själv uppträtt hotfull och sagt " Le mot kameran då , för fan"
(iof är det ju inget direkt hot, men..) vilket han bortförklarar med att han sa så för han var orolig vad A.E och M.D skulle göra med min dotter om hon ej gjorde som de sa åt henne och log.
Sedan har han skrattande gått runt och visat filmen för ett flertal ungar.(skrattandet förklarade han att "jag tyckte det var roligt/kul se henne gråta)
Han raderade filmen så fort han blev medveten om att jag visste om den , för han ville ej " bli inblandad i saken"

Han har tagit kontakt med min dotter och i telefonen frågat upprepade ggr "vad fan har du polisanmält mig för?" .
Dotter min svarade bara att hon ej vill snacka med honom och avslutade samtalet.
Allt skedde en tisdag , fredagen efter fick hans mor veta att K.B är "filmaren" det pratas/skrivs om.
På fredagen har K.B enligt sin mor SJÄLVMANT tagit kontakt med polisen för att "ange sig själv".
Söndag samma vecka stod plötsligt K.B med sin mor bakom vår dörr , de fick komma in och satt och bortförklarade en massa .
Hon berättade för mig att K.B mår sååå dåligt , att han är en sååå snäll kille , att det han gjort endast handlade om rädsla för hämndaktioner av A.E och M.D om han ej hade gjort si och så
Vad som ej får glömmas bort är att han redan samma kväll allt hände (tisdag) fått höra av mig att han är polisanmäld..
Det roliga i det hela var att mor och son gav mig telenr till två killar, som genom någon gemensam kompis ska ha hotat K.B pga det han gjort min dotter ( vill påpeka att min dotter ej känner dessa killar , visste bara vilka killarna var vid namn för de har gått på samma skola)
Nu var han så rädd för de här killarna som ska ha rykte om sig att vara "helt tokiga", enligt K.B.
Visst, jag kan försöka ringa och reda ut det , lovade jag.
TROTS det han gjort så ansåg jag att det hela ej behövde bli större än vad det redan var/är.
(ångrar mig lite i efterhand att jag ringde de här killarna , men..)
Så går ca en vecka och min dotter möter K.B ; då kommer han fram till henne och frågar bla om det är hon som "tjallat" och påpekar att "tjalllare får problem" och liknande.
Han går även runt och pratar om mig som ca " den cp-morsan som ej godtog hans försök att komma och be om förlåtelse utan "skrek" åt honom (stackarn) och antydde att även han måste ha allvarliga problem i sitt huvud etc ( Ja , vad ska man tro av hans uppträdande och uttalande om att "det var kul att hon grät, därför skrattade jag etc "

Vad anser ni på FB att han gjort sig skyldig till , är det ändå rätt oskyldigt det han gjort, så som vissa ( iof väldigt få) verkar anse?
Är jag endast som mor förblindad av hat så jag ej kan se objektivt ?
Vad vore rättvisa konsekvenser för K.B för sin del i det hela?
Vad borde han stå anklagad för hos polisen för brott? etc etc etc
Citera
2007-07-19, 11:38
Medlem
till "flickans mamma"

Jag beklagar verkligen. jag har själv en dotter och skulle något hända henne så skulle personerna som gjorde det ligga riktigt risigt till(ska tillägga att jag är lugn som en filbunke i vanliga fall).

Jag hade fullständigt skitit i vad som vore rätt eller fel och vad som är moraliskt och inte moraliskt.

Tyvärr måste man skrämma vissa personer så att dom aldrig gör om detta igen och att de inser allvaret i det som hände. I en perfekt värld hade det räckt med en klapp på huvudet och ett "gör inte så är du snäll" men alla vet att det inte funkar.

Jag hade hängt ut dom med namn och nummer här på flashback med en gång. fast hade skapat ett nytt alias först.

som sagt jag beklagar verkligen. jag kokar fanimej inombords när jag skriver detta.

Kram!
Citera
2007-07-19, 11:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Vad anser ni på FB att han gjort sig skyldig till , är det ändå rätt oskyldigt det han gjort, så som vissa ( iof väldigt få) verkar anse?

Jag anser att du nog bör kontakta dom där 2 personerna som hotat K.B tidigare och berätta om händelserna och att dom har fria tyglar.
Citera
2007-07-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag anser att du nog bör kontakta dom där 2 personerna som hotat K.B tidigare och berätta om händelserna och att dom har fria tyglar.

Fan vilken bra ide.....Helt ärligt...gör det, berätta exakt i detalj vad som hände din dotter.
sen ger du killarna fria tyglar......
Citera
2007-07-19, 13:32
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
K.B har ej rört min dotter med ett finger ; han (och hans jämnåriga killkpompisar) har "endast" delvis sett och varit medvetna om det som pågick (de påstår själva att de försökt hämta hjälp av en väktare 3-4 ggr , sanningen i det påståendet tvivlar jag på , men VET ej hur det ligger till med det )
Sedan har K.B på eget initiativ tagit fram sin mobil och filmat min dotter då hon sitter hjälplös och gråter , (medans A.E och M.D bla srikit "le mot kameran annars dör du".)
Han har även själv uppträtt hotfull och sagt " Le mot kameran då , för fan"
(iof är det ju inget direkt hot, men..) vilket han bortförklarar med att han sa så för han var orolig vad A.E och M.D skulle göra med min dotter om hon ej gjorde som de sa åt henne och log.
Sedan har han skrattande gått runt och visat filmen för ett flertal ungar.(skrattandet förklarade han att "jag tyckte det var roligt/kul se henne gråta)
Han raderade filmen så fort han blev medveten om att jag visste om den , för han ville ej " bli inblandad i saken"

Han har tagit kontakt med min dotter och i telefonen frågat upprepade ggr "vad fan har du polisanmält mig för?" .
Dotter min svarade bara att hon ej vill snacka med honom och avslutade samtalet.
Allt skedde en tisdag , fredagen efter fick hans mor veta att K.B är "filmaren" det pratas/skrivs om.
På fredagen har K.B enligt sin mor SJÄLVMANT tagit kontakt med polisen för att "ange sig själv".
Söndag samma vecka stod plötsligt K.B med sin mor bakom vår dörr , de fick komma in och satt och bortförklarade en massa .
Hon berättade för mig att K.B mår sååå dåligt , att han är en sååå snäll kille , att det han gjort endast handlade om rädsla för hämndaktioner av A.E och M.D om han ej hade gjort si och så
Vad som ej får glömmas bort är att han redan samma kväll allt hände (tisdag) fått höra av mig att han är polisanmäld..
Det roliga i det hela var att mor och son gav mig telenr till två killar, som genom någon gemensam kompis ska ha hotat K.B pga det han gjort min dotter ( vill påpeka att min dotter ej känner dessa killar , visste bara vilka killarna var vid namn för de har gått på samma skola)
Nu var han så rädd för de här killarna som ska ha rykte om sig att vara "helt tokiga", enligt K.B.
Visst, jag kan försöka ringa och reda ut det , lovade jag.
TROTS det han gjort så ansåg jag att det hela ej behövde bli större än vad det redan var/är.
(ångrar mig lite i efterhand att jag ringde de här killarna , men..)
Så går ca en vecka och min dotter möter K.B ; då kommer han fram till henne och frågar bla om det är hon som "tjallat" och påpekar att "tjalllare får problem" och liknande.
Han går även runt och pratar om mig som ca " den cp-morsan som ej godtog hans försök att komma och be om förlåtelse utan "skrek" åt honom (stackarn) och antydde att även han måste ha allvarliga problem i sitt huvud etc ( Ja , vad ska man tro av hans uppträdande och uttalande om att "det var kul att hon grät, därför skrattade jag etc "

Det har kanske du borde fråga i juridiktråden också. Men jag tycker iaf att han borde bli åtalad för ofredande och övergrepp i rättssak. Men det är inte du som ska behöva bestämma det, du och din dotter berättar vad han gjort och åklagaren avgör vad han ska åtalas för. Vet du vem som är åklagare, du kunde kanske kontakta henne/honom och fråga? Ibland lägger åklagaren ner åtalet, kanske mindre risk om du ligger på?

Det där med att KB försökt hämta hjälp kan du lugnt avfärda som lögn. Han kunde när som helst gått därifrån och ringt polisen på sin mobil, om han verkligen velat hjälpa. Likaså att han var orolig för vad de två flickorna kunde göra med din dotter: Han och hans killar kunde när som helst ha hindrat flickorna (flera killar är starkare än två tjejer).

Vad han gjort är inte alls oskyldigt. Bara genom att stå passivt och titta på har han och de andra åskådarna uppmuntrat "tortyrtjejerna". De skrattade väl och ropade elaka saker också antar jag. Genom att fotografera din dotter har han hjälpt till att förnedra henne.

KB har inte ångrat sej på allvar. I så fall skulle han inte gå omkring och snacka skit om dej el hota din dotter. I stället skulle han ha samarbetat med polisen genom att erkänna allt och varit beredd att ta ev straff/konsekvenser. Ångrar han nåt så är det att han åkte fast, hade väl räknat med att din dotter aldrig vågat säja nåt. Han är bara rädd om sitt eget dyrbara skinn.

Du har rätt att vara "förblindad av hat". Du har rätt att känna dej hämndlysten. Du är inte skyldig att vara förlåtande och resonlig. Du har rätt att håna honom om han påstår att han var så rädd för två tjejer på 13-14 år. Du (och din dotter) är inte skyldig KB ett förbannat dugg, det är bara han som är skyldig din dotter verklig ånger. Du är inte skyldig hans curlarmorsa nåt heller, hon har misslyckats i sin uppfostran. Det är säkert på tiden att KB får ta ansvar för sina handlingar.

Enda orsaken för dej att hålla igen är om du är rädd att din dotter ytterligare ska drabbas. Men ta absolut inte tillbaka polisanmälan, då vet dom att dom kan komma undan med vad som helst.
Citera
2007-07-19, 14:50
Medlem
Svinpälss avatar
Citat:
Det skulle kunna vara mycket möjligt ; tog för givet att killens namn stavas så men nu när du säger det så......
Hur så ; känner du till killen i fråga, eller nåt?
Njae, satt och ögnade igenom Luleå Gymnasiets skolkatalog. Men är väl inte ens säkert att killen går där.
Citera
2007-07-19, 19:27
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Jag tror att du uppfattat alldeles rätt bla skälet till att hon följde med de här "bråkstakarna" ; trots att det ej kändes bra.
Det är ganska exakt så min dotter förklarat för mig att " gjorde jag bara si och så , så trodde jag det ej skulle bli värre " och visst har hon påpekat så här efteråt att "om vi ej skulle polisanmält så skulle mitt liv vara normalt och som förr vid det här laget " etc . etc .
Har du egna barn ? Det känns att du förstår barn rätt bra....
Ang. att hon ej känner hat;
visst, har diskuterat det med mina vänner / familj men rätt många menar att "det är en bra egenskap att förlåta; bättre för henne att ej känna hat, det blir lättare för henne att gå vidare " etc.
Själv håller jag ej med i allt detta.

Njae barn har jag inte det är snarare så att jag inte för alldeles för många år sedan själv var barn eller iaf tonåring. Jag har iofs aldrig varit mobbad eller så, men har åkt på stryk av äldre personer samt på sätt o vis mobbad folk (har jag först insett senare, man är lite korkad som ung) men nog om det.

Angående K.Bs del i det hela så är det klart fan han inte är oskyldig... Den lilla pissråttan är ju värst av dem alla, de två tjejerna står ju iaf för vad dom har gjort, den ena verkar ju också ångra det som hänt. Men det lilla kräket K.B försöker ju slingra sig som satan, jag ka ntänka mig att han dragit en sjujävla rövare för sina föräldrar som dom har svalt med hull och hår (föräldrar litar ju oftast på sina barn i första hand). Skulle han vara rädd för att stoppa två fjortonåriga tjejer??? Som dessutom är hans kompisar? Att han försökt hämta vakten låter ju jävligt otroligt det också, han vågar inte säga til ldem att sluta, men att sätta dit dem skulle han våga? hahaha vilket jävla skitsnack, att hans morsa ens går på det. Se till att spela in nästa gång han ringer till din dotter och hotar, övergrepp i rättsak är rätt allvarligt. Och ifall du vill bespara din dotter hela almälningsgrejen så kan du ju istället låta hans mamma få höra det (och komma överrens om att hon inte berättar något om det till K.B) så hon får veta att han inte är någon liten ängel och på så vis slutar tro på hans lögner. En arg morsa och indragen månadspeng i ett halvår är nog ett långt mycket hårdare straff en vad staten skulle ge honom.
Citera
2007-07-19, 23:24
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Be dom om kontonummer också. Kan tänka mig att sponsra avdokatkostnader om motaktionen blir stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in