Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
K.B har ej rört min dotter med ett finger ; han (och hans jämnåriga killkpompisar) har "endast" delvis sett och varit medvetna om det som pågick (de påstår själva att de försökt hämta hjälp av en väktare 3-4 ggr , sanningen i det påståendet tvivlar jag på , men VET ej hur det ligger till med det )
Sedan har K.B på eget initiativ tagit fram sin mobil och filmat min dotter då hon sitter hjälplös och gråter , (medans A.E och M.D bla srikit "le mot kameran annars dör du".)
Han har även själv uppträtt hotfull och sagt " Le mot kameran då , för fan"
(iof är det ju inget direkt hot, men..) vilket han bortförklarar med att han sa så för han var orolig vad A.E och M.D skulle göra med min dotter om hon ej gjorde som de sa åt henne och log.
Sedan har han skrattande gått runt och visat filmen för ett flertal ungar.(skrattandet förklarade han att "jag tyckte det var roligt/kul se henne gråta)
Han raderade filmen så fort han blev medveten om att jag visste om den , för han ville ej " bli inblandad i saken"
Han har tagit kontakt med min dotter och i telefonen frågat upprepade ggr "vad fan har du polisanmält mig för?" .
Dotter min svarade bara att hon ej vill snacka med honom och avslutade samtalet.
Allt skedde en tisdag , fredagen efter fick hans mor veta att K.B är "filmaren" det pratas/skrivs om.
På fredagen har K.B enligt sin mor SJÄLVMANT tagit kontakt med polisen för att "ange sig själv".
Söndag samma vecka stod plötsligt K.B med sin mor bakom vår dörr , de fick komma in och satt och bortförklarade en massa .
Hon berättade för mig att K.B mår sååå dåligt , att han är en sååå snäll kille , att det han gjort endast handlade om rädsla för hämndaktioner av A.E och M.D om han ej hade gjort si och så
Vad som ej får glömmas bort är att han redan samma kväll allt hände (tisdag) fått höra av mig att han är polisanmäld..
Det roliga i det hela var att mor och son gav mig telenr till två killar, som genom någon gemensam kompis ska ha hotat K.B pga det han gjort min dotter ( vill påpeka att min dotter ej känner dessa killar , visste bara vilka killarna var vid namn för de har gått på samma skola)
Nu var han så rädd för de här killarna som ska ha rykte om sig att vara "helt tokiga", enligt K.B.
Visst, jag kan försöka ringa och reda ut det , lovade jag.
TROTS det han gjort så ansåg jag att det hela ej behövde bli större än vad det redan var/är.
(ångrar mig lite i efterhand att jag ringde de här killarna , men..)
Så går ca en vecka och min dotter möter K.B ; då kommer han fram till henne och frågar bla om det är hon som "tjallat" och påpekar att "tjalllare får problem" och liknande.
Han går även runt och pratar om mig som ca " den cp-morsan som ej godtog hans försök att komma och be om förlåtelse utan "skrek" åt honom (stackarn) och antydde att även han måste ha allvarliga problem i sitt huvud etc ( Ja , vad ska man tro av hans uppträdande och uttalande om att "det var kul att hon grät, därför skrattade jag etc "
Vad anser ni på FB att han gjort sig skyldig till , är det ändå rätt oskyldigt det han gjort, så som vissa ( iof väldigt få) verkar anse?
Är jag endast som mor förblindad av hat så jag ej kan se objektivt ?
Vad vore rättvisa konsekvenser för K.B för sin del i det hela?
Vad borde han stå anklagad för hos polisen för brott? etc etc etc
Det har kanske du borde fråga i juridiktråden också. Men jag tycker iaf att han borde bli åtalad för ofredande och övergrepp i rättssak. Men det är inte du som ska behöva bestämma det, du och din dotter berättar vad han gjort och åklagaren avgör vad han ska åtalas för. Vet du vem som är åklagare, du kunde kanske kontakta henne/honom och fråga? Ibland lägger åklagaren ner åtalet, kanske mindre risk om du ligger på?
Det där med att KB försökt hämta hjälp kan du lugnt avfärda som lögn. Han kunde när som helst gått därifrån och ringt polisen på sin mobil, om han verkligen velat hjälpa. Likaså att han var orolig för vad de två flickorna kunde göra med din dotter: Han och hans killar kunde när som helst ha hindrat flickorna (flera killar är starkare än två tjejer).
Vad han gjort är inte alls oskyldigt. Bara genom att stå passivt och titta på har han och de andra åskådarna uppmuntrat "tortyrtjejerna". De skrattade väl och ropade elaka saker också antar jag. Genom att fotografera din dotter har han hjälpt till att förnedra henne.
KB har inte ångrat sej på allvar. I så fall skulle han inte gå omkring och snacka skit om dej el hota din dotter. I stället skulle han ha samarbetat med polisen genom att erkänna allt och varit beredd att ta ev straff/konsekvenser. Ångrar han nåt så är det att han åkte fast, hade väl räknat med att din dotter aldrig vågat säja nåt. Han är bara rädd om sitt eget dyrbara skinn.
Du har rätt att vara "förblindad av hat". Du har rätt att känna dej hämndlysten. Du är inte skyldig att vara förlåtande och resonlig. Du har rätt att håna honom om han påstår att han var så rädd för två tjejer på 13-14 år. Du (och din dotter) är inte skyldig KB ett förbannat dugg, det är bara han som är skyldig din dotter verklig ånger. Du är inte skyldig hans curlarmorsa nåt heller, hon har misslyckats i sin uppfostran. Det är säkert på tiden att KB får ta ansvar för sina handlingar.
Enda orsaken för dej att hålla igen är om du är rädd att din dotter ytterligare ska drabbas. Men ta absolut inte tillbaka polisanmälan, då vet dom att dom kan komma undan med vad som helst.