Citat:
Ursprungligen postat av Cpkrille123
Jag menade inte att vara otrevlig, men det var ett bra alternativ. men med tanke på att polisen sitter vid flashback så vet dom det nu.

Meh, tullen OM dom nu råkar befinna sig på tåget har omkring 20 minuter på sig att scanna genom hundratals resenärer utsprida i flertal vagnar.
Tullen är medveten om ALLA konstiga och mindre konstiga gömställen man kan hitta på, sen är det upp till deras instinkter och eller "verktyg" (sniff sniff hundar) att guida dom rätt.
Dom har ingen chans att sprätta upp varenda resväska öppna varje förpackning som kan dölja mindre mängder och eller kontrollera varje papperskorg, paraply/visitera varje ficka som finns på tåget.
Alla sätt är bra så länge dom funkar och jag kan sätta min högra arm på att under deras utbildning så blir dom introducerade till smuggelsätt som vi har inte ens drömt upp än.
Risken att dom helt plötsligt efter detta inlägget ändrar sitt arbetssätt och högprioriterar paraplyer (det ösregnar här ute just nu) liknar mer första april skämt än seriös tanke