Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Slutade med att jag laddade ner 6 8 och 9. Har inte börjat med 8 och 9 än men är nästan klar med 6an och kan bara instämma i dina hyllningar till spelet. Fantastiska karaktärer och story. Musiken som väntat underbar. Riktigt grym spelupplevelse som helhet. Ser fram emot 8 och 9 ochså.
Har även tänkt plocka åt mig chrono spelen id senare tillfälle ochså. Och en del andra gamla Jrpgs som jag missat genom åren.
Jag skulle säga att Final Fantasy 9 är minst lika bra som Final Fantasy 6.
Karaktärerna i FF9 är otroligt levande, och man bryr sig verkligen om dem på ett alldeles speciellt sätt.
Öppningsscenen precis innan titelskärmen är helt fantastisk, jag ryser varenda gång jag ser den:
"Final Fantasy IX - The Skies Of Alexandria (Opening)"
Final Fantasy 4 är också oerhört bra, det är väl förmodligen ett av de mest "klassiska" FF-spelen, med slott, riddare, vit- och svartmagiker och allt sånt där som traditionella FF-spel brukar stå för.
Jag skulle dock rekommendera översättningen till utgåvan Final Fantasy Chronicles på PlayStation, eftersom den originalöversättningen till Super Nintendo är ganska dålig, och dessutom väldigt simplifierad - den versionen heter inte ens "Final Fantasy 4", utan "Final Fantasy 2", eftersom det var det andra FF-spelet som kom ut i Amerika, så Chronicles-versionen till PlayStation är definitivt ett mycket bättre val.
Jag tycker också att du absolut bör testa Final Fantasy Tactics, det spelet är mer åt strategihållet och påminner ganska mycket om schack.
"Job"-systemet i det spelet är fantastiskt underhållande, och tillåter dig att utveckla karaktärerna på alla möjliga sätt.