2007-07-11, 23:06
Medlem
Jo men du skrev att många detaljer kommer fram.. är det bara rent generella detaljer.. typ skarpare grafik eller något du kan definiera?
Citera
2007-07-11, 23:14
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Jo men du skrev att många detaljer kommer fram.. är det bara rent generella detaljer.. typ skarpare grafik eller något du kan definiera?

Texturerna är ofta anpassade för högre upplösningar än vad konsollerna använder sig av. Så om du kör i en emulator på en PC som grejar att köra i högre upplösning så ser du de där detaljerna.

Ett tokbra exempel har du i Zelda 64. Jämför hur det ser ut i t ex pj64 på en PC mot hur det ser ut när du kör det på en riktig N64 så kommer du fatta precis vad som menas

Speciellt i spel där kameran är fixerad, exempelvis Resident Evil, är det jävligt nice att köra i högre upplösning. Man ser vad karaktären håller på med även om han är en bit bort från kameran så att säga. Den är inte bara några pixlar som rör sig där långt borta.
Citera
2007-07-11, 23:16
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM

Final Fantasy 9 på PS emulator
Ingame 1920*1080
Ingame FF8

Hmm, går inte att köra bilinjär filtrering i ePSXe? Skulle nog se fan så mkt bättre ut. FSAA skulle nog göra sitt också
Citera
2007-07-11, 23:17
Bannlyst
Jag spelade aldrig Final Fantasy online, men hörde dock att det inte var särskilt bra...

Undrar dock varför, Final Fantasy är en super bra spel serie... Och man skulle kunna göra otroligt bra MMO av det... Ngn som spelat det?
Citera
2007-07-11, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido
Jag spelade aldrig Final Fantasy online, men hörde dock att det inte var särskilt bra...

Undrar dock varför, Final Fantasy är en super bra spel serie... Och man skulle kunna göra otroligt bra MMO av det... Ngn som spelat det?

Jag tycker det är skitroligt, det som förstör spelet är dock att det är otroligt segt att gå upp i levlar ensam, vilket betyder att man alltid måste ha ett party, vilket betyder att om man inte hittar ett party så är man ganska fucked. Förrutom det tycker jag det är ett underbart spel
Citera
2007-07-12, 00:22
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk

I 640*480 är grafiken väldigt grumlig och grovkornig och för att se dem riktigt behöver du se dem riktigt nära för att urskilja detaljer. I högre upplösning ser du detaljerna tydligt även när modellen är mindre. På mina bilder, titta t.ex. på Zidanes svärd. Den gröna kristallens ådror eller vingen i fästet. Du hade inte sett dom detaljerna i 640*480. I FF7 gör det inte hela världen då man ändå använder usla texturer. Det är inget krav för att uppskatta spelet men jag gillar att se sådana detaljer.
Citera
2007-07-12, 00:23
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido

De episka berättelserna och det härliga persongalleriet är vad som gör FF serien. Det är omöjligt att göra ett MMO av det.
Citera
2007-07-12, 01:01
Bannlyst
Citat:
De episka berättelserna och det härliga persongalleriet är vad som gör FF serien. Det är omöjligt att göra ett MMO av det.

Väldigt sant, jag måste dock säga att raserna som är med i FFXI är underbara.
Citera
2007-07-16, 19:49
Medlem
JemyMs avatar
Jag måste fråga... jag sitter med Final Fantasy X nu. Vad jag har förstått är att jag kan byta karaktärer ut och in i striden och att jag får poäng för alla karaktärer om alla är med. Spelar det någon roll hur mycket mina karaktärer gjort i striden och är det god sed att alltid ha med alla karaktärer för att slåss om det går?

En annan fråga är var jag skall göra av Kimahri. De andra karaktärerna har varit enkla att hålla ordning på, men Kimahri verkar som han kan gå i alla riktingar. Jag hade gärna tagit en kraftig Blue Mage om det går... alltså mycket magipoäng med kanske lite extra defense.

En tredje fråga är... är det normalt att Final Fantasy X krashar på HDLoader? Jag har ett DMS4Pro EZI Lite chip med en 120gb hårddisk körandes ToxicOS 0.41.
Citera
2007-07-16, 19:58
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Jag måste fråga... jag sitter med Final Fantasy X nu. Vad jag har förstått är att jag kan byta karaktärer ut och in i striden och att jag får poäng för alla karaktärer om alla är med. Spelar det någon roll hur mycket mina karaktärer gjort i striden och är det god sed att alltid ha med alla karaktärer för att slåss om det går?

Vad jag vet så spelar det ingen roll hur mycket de slåss bara de är med. Ja försök ha med alla karaktärer i varje strid.
Citera
2007-07-16, 21:15
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vad jag vet så spelar det ingen roll hur mycket de slåss bara de är med. Ja försök ha med alla karaktärer i varje strid.

Försöker med detta då. Jag har märkt att rotationen blir ganska stor ändå, men jag har inte hittat så mycket nytta för Yuna (förrutom att hela lite) och Kimahri än så länge.
Citera
2007-07-16, 21:19
Medlem
Shuyins avatar
Någon annan som spelar FFIII till Ds: en? Satan vad svårt det är i jämförelse med exempelvis FFXII som jag klarade under våren, jag har förvisso bara spelat ca sex timmar in i spelet men märker att det förmodligen kommer att ta mig ett år eller så att klara av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in