Citat:
Ursprungligen postat av HFS
vilket land tycker du är sämst på mat, matlagning, matkultur och allt som har med mat att göra.
själv tycker jag england. för att vara ett uropeiskt land så har dom jävligt smaklös mat, både smak och utseende mässigt. frukost är i princip det enda dom lyckas halvt med. I mina ögon så är det enda bra ur matväg som kommit från england är jamie oliver gordon ramsay och scrambled eggs.
vad tycker ni?
och motivera nu för fan.. det brukar ni vara bra på i denna forumdel
Om man älskar mat, och inte bara är en inskränkt köttbulleätare, så hittar man mycket fantastisk man i England. Dels har de väldigt många indiska influenser (och ja, det räknas med tanke på att vi äter turkiska kåldolmar nu för tiden och att spaghetti och pizza är på gränsen till nationalrätter hos oss).
Om man ska tala om äldre brittiska rätter, så är även de goda. En vällagad kidneypaj är jättegott. Korvar. Fish and chips. Ungsstekar (populärt på söndagar). Åh, för att inte tala om deras scones- och te-kultur!
Jag kan inte komma på något enskilt land med rent ut sagt äcklig mat, men utifrån de gånger jag ätit etiopisk och eritreansk mat så kan jag säga att den ser minst aptitlig ut av allt det jag ätit. Det ser i princip ut som olika nyanser av bajs på en pannkaka, och jag överdriver inte. Men det smakar ju inte därefter, man måste bara ta sig igenom första steget att stoppa bajs i munnen.