2008-12-06, 14:38
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Dum fråga ? Svaret är uppenbart Norge tar platsen rakt av med sin jävla smörgåsar

Ja, jävla "smørebrød" till lunch varje dag tar fanimej priset.
Citera
2008-12-09, 05:55
Medlem
Polen? Surkål och potatis och sönderkokta köttgrytor. Visserligen lite roliga korvar också, men det finns väl inte en nation i världen som kan misslyckas med korv.
Citera
2008-12-09, 05:56
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickman
Polen? Surkål och potatis och sönderkokta köttgrytor. Visserligen lite roliga korvar också, men det finns väl inte en nation i världen som kan misslyckas med korv.
Sverige har ju misslyckats kapitalt med korv. Det går inte att hitta korv som är sämre än den svenska.
Citera
2008-12-09, 05:58
Medlem
krypmetodens avatar
ryssland?
Citera
2008-12-09, 14:30
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krypmetoden
ryssland?
Beror väl på var du äter. Själv älskar jag rysk mat. När jag var där fick vi allt från rena vidrigheter till delikatesser. Fast då var det fortarande Sovjet, så man fick sällan välja själv vilken restaurang man kunde äta på. Nuförtiden beror det nog mer på plånboken vad du får på tallriken.
Citera
2008-12-10, 11:37
Medlem
Dejads avatar
Nominerar norge, alla norrmän jag möter som gäster (kock på en restaurang i stömstad) är fan kulinariska idioter... Det ska vara gott stekt vilket betyder att man gärna ska göra köttbiten welldone sen slänga den i fritösen 5 minuter, lägga den på stekbordet med en 10kg vikt ovanpå för att sen slänga den i chef du pling i ett par till...
Då får man nåt som nästan är gott stekt fast kanske lite för blodigt ändå...

Att bli utskälld för att man inte har "bakadpotatis, oxfile och bearnaisesås" mitt under sommarrushen är underbart... Sen att man inte är en restaurang för att man inte har detta är faktiskt ganska kul...

Norrmän har enligt mina observationer en egenhet att läsa menyn som en slags presentation av vad restaurangen har för råvaror och inte vad det är för rätter.. Hittar de en sak till en rätt så givetvis kommer de vilja ha det till en annan rätt på menyn med en tredje rätts sås och en fjärde rätts garnityr..

Norrman: Går det att få oxfilé istället för kyckling i kycklingpastan?
Kock: eh.. nej det går inte!
N: Men du har ju oxe på menyn...
K: Svaret är ändå nej.
N: jävla dålig service på det här stället...
K: ok.. vad jobbar du med då?
N: jag säljer bilar
K: bra, kan jag komma upp till dig och köpa en skoda fast jag vill ha en porsche motor i?
N: det är inte samma sak...
K: inte?

Normal men dock inte ordagrann (vill inte att gästen ska känna igen sig ifall han nu skulle läsa här (akkuratt, du må ikke ha nån jävla flödeskumm på din parfait) konversation när kocken går ut för att ta en kaffe...

Men men.. Nu ska jag bara ta det lugnt och inte tänka på norrmän ett tag...
Citera
2008-12-10, 11:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Say what?? Är det något polackerna är bra på så är det just grytor/korv. Provat en Bigos nån gång?

Däremot är Svenskarna mästare på att göra totalt smaklös korv i alla dess former..(Falukorv=slaktavfal).
Citera
2008-12-10, 11:46
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
kan jag komma upp till dig och köpa en skoda fast jag vill ha en porsche motor i?

~Paul~
Citera
2008-12-16, 14:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Hade en polsk jobbarpolare en gång och hans av frugan fixade matlådor var bland det tråkigaste och vattnigaste som skådats. OK; EN observation, plus att jag aldrig provsmakade - stöder dock din tes...
Citera
2008-12-16, 16:01
Medlem
kompjuters avatar
England......lätt, fy fan vilket vidrigt käk
Citera
2008-12-16, 16:37
Medlem
GreenStuffs avatar
Estland !

Det kanske är bättre där nu men då jag var där för några år sedan så var det under all kritik.... "seg som en skosula" måste ha myntats i Estland....

Går fram med tallriken (seg jävla köttbit) till servitrisen...

"Excuse me Miss, but i can´t eat this... this meat is so tough it would´nt pass as dog food."

Servitrisen:

"Yes, i know...."

Både jag & kollegan hade beställt samma rätt på menyn & det blev till att köpa kaffebröd (det enda som var godkänt) för att stilla hungern.

Senare försökte vi med McDonalds (can´t go wrong with that ...right?).... Fy fan ! Big Macen hade en unken doft...vetefan om det var salladen eller köttet som luktade...
Citera
2008-12-16, 16:41
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Nominerar norge, alla norrmän jag möter som gäster (kock på en restaurang i stömstad) är fan kulinariska idioter... Det ska vara gott stekt vilket betyder att man gärna ska göra köttbiten welldone sen slänga den i fritösen 5 minuter, lägga den på stekbordet med en 10kg vikt ovanpå för att sen slänga den i chef du pling i ett par till...
Då får man nåt som nästan är gott stekt fast kanske lite för blodigt ändå...

Att bli utskälld för att man inte har "bakadpotatis, oxfile och bearnaisesås" mitt under sommarrushen är underbart... Sen att man inte är en restaurang för att man inte har detta är faktiskt ganska kul...

Norrmän har enligt mina observationer en egenhet att läsa menyn som en slags presentation av vad restaurangen har för råvaror och inte vad det är för rätter.. Hittar de en sak till en rätt så givetvis kommer de vilja ha det till en annan rätt på menyn med en tredje rätts sås och en fjärde rätts garnityr..

Norrman: Går det att få oxfilé istället för kyckling i kycklingpastan?
Kock: eh.. nej det går inte!
N: Men du har ju oxe på menyn...
K: Svaret är ändå nej.
N: jävla dålig service på det här stället...
K: ok.. vad jobbar du med då?
N: jag säljer bilar
K: bra, kan jag komma upp till dig och köpa en skoda fast jag vill ha en porsche motor i?
N: det är inte samma sak...
K: inte?

Normal men dock inte ordagrann (vill inte att gästen ska känna igen sig ifall han nu skulle läsa här (akkuratt, du må ikke ha nån jävla flödeskumm på din parfait) konversation när kocken går ut för att ta en kaffe...

Men men.. Nu ska jag bara ta det lugnt och inte tänka på norrmän ett tag...

"chef du pling"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in