2019-10-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Scan producerar inte kött, det är bönderna som står för den biten. Vidare så är Scan ägt av finska HK. Även Lithells med alla deras olika varumärken är finskägt av Atria. Bra koll där!

Så alltså finnar producerar sämsta kött, även i andra länder? Bra jobbat finnar!
Citera
2019-10-27, 14:06
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Scan, som producerar bästa kött i världen.

Hahaha! Ja i stor del av stressade djur som de skickar till fabrikerna i Polen först för slakt.
Scan har sålt sin själ för länge sedan.
Citera
2019-10-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Måste ju vara Sverige som är allra sämst i landet när det gäller mat, enligt media och kändiseliten. Vi har ju aldrig haft varken kultur eller mat, utan allt är invandrarnas insatser som gör att vi kan äta överhuvudtaget. Hade vi inte haft dom underbara invandrarna så hade vi svultit till döds.
Undrar bara hur fan vi fick mat innan invandringen kom till Sverige?

Precis

Intressant video om matkultur och mångkultur:
https://www.youtube.com/watch?v=cLeXHdxYzhU
Citera
2019-10-27, 14:11
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Så alltså finnar producerar sämsta kött, även i andra länder? Bra jobbat finnar!

Nej, det är svenska bönder som producerar kött i Sverige. Nyss var ju Scan bäst enligt dig! Men trolla vidare i en annan tråd...
Citera
2019-10-27, 14:29
Medlem
Iran visst deras mat är inte fy skamm. Men en måltid tar ungefär 3 timmar att laga . och resultatet blir typ en svag smak av salt och peppar.
Citera
2019-10-27, 22:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hmm, det har jag för lite kunskap om vars släkt kommer från norra österbotten.

https://www.tripsavvy.com/traditional-russian-foods-4173498

Av rätterna där så är det typ bara pirog, pelmeni och fisksoppan jag känner igen, stroganoff som är ryskt ätes oxå här i sverige. Kanske dom som bor i finland vet det bättre. Även rysk mat har sina guldglimtar.

Den ursprungliga stroganoffen är väl gjord på biff. Korvstroganoff är väl en svensk variant.
Citera
2019-10-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Åh va sugen man blir på köttpirog med nakki

https://asiakas.kotisivukone.com/files/carloskokki.com.kotisivukone.com/Ruokia_2014/Lihapiirakka_kahdella_nakilla/lihapiirakka_kahdella_nakilla_lihis_parilla_nakill a_nakkikioskien_kunkku.jpg

Vad har ni? smaklös scankorv me bröd?

Exakt sånna piroger minns jag från barndomen 😇
Citera
2019-10-28, 00:14
Medlem
Norsk korv är äckligt

Jag var över till Norge över helgen och gick in på en Shellmack och skulle beställa en "French Hot Dog" kassörskan kollade på mig som om jag inte var klok. Tydligen verkar dom inte ha det där. Så istället köpte jag en grillad i bröd, tog en tugga och den smakade skumt som fan, smakade nästan bara fett, med någon konstig eftersmak.

Senare köpte jag även en hamburgare på en annan Shellmack den smakade betydligt godare men inte alls lika god som Svenska mack-hamburgare, det var liksom någon konstig eftersmak på den också.

Är det bara jag eller är det flera som upplevt detta ? Vilka tillverkar korv till Shell i Norge ? Ska tilläggas att jag handlade korven utanför Lilleström och Hamburgaren i Oslo.
Citera
2019-10-28, 00:17
Medlem
Danskar upplever samma fenomen i Sverige..
Citera
2019-10-28, 00:19
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pbodarocker
Jag var över till Norge över helgen och gick in på en Shellmack och skulle beställa en "French Hot Dog" kassörskan kollade på mig som om jag inte var klok. Tydligen verkar dom inte ha det där. Så istället köpte jag en grillad i bröd, tog en tugga och den smakade skumt som fan, smakade nästan bara fett, med någon konstig eftersmak.

Senare köpte jag även en hamburgare på en annan Shellmack den smakade betydligt godare men inte alls lika god som Svenska mack-hamburgare, det var liksom någon konstig eftersmak på den också.

Är det bara jag eller är det flera som upplevt detta ? Vilka tillverkar korv till Shell i Norge ? Ska tilläggas att jag handlade korven utanför Lilleström och Hamburgaren i Oslo.
Baserar du det på deras shellmackars korv?

Finns säkert utmärkt korv där.
Citera
2019-10-28, 00:21
Bannlyst
Vilken jävla fråga...köp inte korv på Shell i fortsättningen om du inte gillar den. Vad fan ska du veta fabrikörens namn för?
Citera
2019-10-28, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Danskar upplever samma fenomen i Sverige..

Japp? Danmark och Tyskland och hela kontinenten har betydligt bättre matkultur. Ingen snack om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in