2017-04-04, 22:20
Medlem
korvmagnuss avatar
det är fan frankrike. de är alltid så djävla arroganta om att deras mat är den bästa, när i princip allt de serverar är dränkt i grädde och saknar kryddor och smak. åt även sniglar när jag var där, och det smakade i princip som dåliga blåmusslor och kostade som en tesla.
Citera
2017-04-05, 08:15
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmagnus
det är fan frankrike. de är alltid så djävla arroganta om att deras mat är den bästa, när i princip allt de serverar är dränkt i grädde och saknar kryddor och smak. åt även sniglar när jag var där, och det smakade i princip som dåliga blåmusslor och kostade som en tesla.

Menar du möjligen överskattat? Eller tycker du på riktigt att maten i exempelvis Norge generellt sett är bättre än i Frankrike?
Citera
2017-04-05, 11:24
Medlem
Fladerlappens avatar
Estland tycker jag inte har någon höjdarkultur, om man gillar Strömming är det väl ett perfekt land.
Alla rätter är baserade på Strömming, Rökt strömming som de suger i sig rakt av, strömmingssallader och Strömming med räkor?(hur nu de får tag på det).

Sen deras rågbröd som är svart som natten och blir hårt som sten efter tre dagar.
Resten är väl vanliga sovjeträtter, golonka.

Det har dock mycket korv av olika slag och något som liknar en Svensk potatissallad så där får de plus!
Samt Viru Valge såklart.

Har Estniskt påbrå så varit där på bröllop massvis gånger(då om man tydligen är halvbrylling eller något med den som gifter sig är man välkommen).
Citera
2017-04-05, 11:51
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmagnus
drygar sig med mire poix i allt.
Citera
2017-04-05, 18:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Lägger min röst på Norge. Ingift syskon där sedan länge så besökt landet mycket och därmed även restauranger och det blir nästan humor hur uselt det är. Och dyrt Sen har vi biten med utbudet i mataffärer och kokonsten som demonstreras när man blir hembjuden på middag hos någon...

Angående Frankrike, eller Paris i mitt fall vilket är det enda stället i landet jag besökt, så tycker jag Brasserieorna höll en väldigt hög standard sett till pengen man ger. Det var just när vi gick på en finare restaurang som jag blev bra snopen. Fick bord på kort varsel via kontakter till dagen efter pga. besöktrycket. Inget speciellt alls. Varmrätten var till och med dålig.

Men men, det var en finrestaurang av stadens en miljard sådana. Har inte besökt några andra i Paris att jämföra med.
Citera
2017-04-05, 18:32
Medlem
Frawjons avatar
Norge skulle jag också säga. Underligt kunde man tycka, att inte norsk mat är mer lik svensk, men eftersom Norge i 400 år i princip var en dansk koloni med nästan ingen kontakt med kontinenten, så har Norge nästan bara fet, smaklös husmanskost och djupfryst skräpmat.
Citera
2017-04-05, 20:57
Medlem
Grönland?
Citera
2017-04-05, 21:20
Medlem
maxorrs avatar
Polen?
Citera
2017-04-05, 21:24
Medlem
Nu var det länge sen men Polen var hemskt.

Tro det eller ej, men delar av Frankrike vet inte vad god mat är.

Portugal var ingen höjdare förutom skaldjur och fisk.

Spanien kan på vissa ställen vara bottennapp

Bland de bästa har varit UK och Danmark.
Citera
2017-04-05, 22:04
Avstängd
Rismongon i Asien, väldigt trist mat. Annars tar finnarna förstås priset i Europa pga allmänt outvecklad smak. USA har skittrista efterrätter eftersom allt är baserat på kondenserad mjölk.
Citera
2017-04-07, 21:29
Medlem
korvmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Menar du möjligen överskattat? Eller tycker du på riktigt att maten i exempelvis Norge generellt sett är bättre än i Frankrike?
knappast, men frankrike är det värsta landet i matväg jag vart i
Citera
2017-04-07, 21:39
Medlem
olasvenssons avatar
Jag åt en pizza på Cypern och den smakade verkligen INTE gott.

Pizzan bestod för mycket av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in