Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Kebab? har iranier uppfunnit kebab? hahahahahah första april är över min vän. Ni har säkert 1000 varianter av ris, men kan du säga en handfull varianter som smygit sig utanför irans gränser? För något gott borde influera andra länder att ta efter, precis som kinesernas nudlar, soyasås, eller indisk curry, arabisk falafel, belgiska pommes, österrikisk schnitzel, svenska köttbullar.....
Ska du sitta och ljuga förväntar jag mig åtmindstone att du lägger lite energi på lögnerna, tar illa upp annars.
Khodafez koskesh!
Ja, kebab är ett persiskt ord.
Så långt man kan se tillbaka så är det persiskt.
Du kanske känner till det persiska riket? När resande från hela världen kom till Persien och tog del av ett av två världskök som existerade på den tiden (historiska dokument) och som förde ingredienser osv tillbaka till sina länder?
Att du har ätit några enstaka rätter och påstår att det är den äckligaste maten du kan tänka dig, det är pinsamt. Om du föredrar inälvor kokta i gryta a la Mongoliet framför en kebab kobideh, fine, då kan jag inte göra så mycket.
Vad persisk mat har att komma med var ämnet? Jadu, hört talas om kebab (åter igen), biryaani (riktigt känd maträtt i pakistan/indiska emiratet England), yoghurtdrinkar/röror med mynta osv i (har efterföljare i halva världen), naanbröd mfl.
Dom flesta maträtter är spridda över Mellanöstern, inte i västvärlden men vad gör det?
Koskesh? Hehe skitsamma vad du påstår dig tycka om persisk mat, men jag lovar att du hellre äter persisk kebab än stuvad komage. Tråden handlar om det äckligaste köket, inte om dina politiska åsikter osv. Mellanösternzigenare.