2013-02-04, 17:10
Medlem
Glenn Strömberg har ju spårat ur fullständigt, han måste fått några slags direktiv att flippa vid varje halvchans. Han har förstört många sändningar för mig denna säsongen.

Holmgren verkar mått bra av uppehållet, tycker han har verkat betydligt mer sansad de senaste sändningarna.

Niklas Jarelind anser jag vara Sveriges klart bästa kommentator just nu. Grymt påläst och värderar "höja-rösten-situationer" väl.
Citera
2013-02-04, 21:14
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazydavy
Glenn Strömberg har ju spårat ur fullständigt, han måste fått några slags direktiv att flippa vid varje halvchans. Han har förstört många sändningar för mig denna säsongen.

Holmgren verkar mått bra av uppehållet, tycker han har verkat betydligt mer sansad de senaste sändningarna.

Niklas Jarelind anser jag vara Sveriges klart bästa kommentator just nu. Grymt påläst och värderar "höja-rösten-situationer" väl.

Han är den tystaste kommentator jag någonsin hört "kommentera". Vissa situationer kommenterar han ju inte alls. Har sett spelare blivit varnade utan att Jarelind, i samband med det inträffade, yttrar ett ljud om vare sig varningen eller situationen som renderade densamma. I samband med byten brukar det ju vara kutym att man redogör för vem som kommer in och vem som går av och eventuellt hur laget positionerar om sig. I Jarelinds värld kan man sitta knäpptyst och vänta på bättre tider. Sen är det inte snyggt att kalla motståndarna för thailändare flertalet gånger när dom är (nord)koreaner som var fallet i Kings Cup. Jag tycker han känns oengagerad, det verkar inte som han tycker det är kul att kommentera vissa matcher. Men uppenbart är att det är flera här som gillar karln. Bra för honom...

Själv gillar jag det gamla gardet på SVT och på SR. Tycker det knappt finns någon riktigt bra fotbollskommentator i Sverige som etablerat sig senaste 10-15 åren. Däremot finns det flera expertkommentatorer som gör bra ifrån sig.
Citera
2013-02-04, 21:26
Medlem
Nummer-6s avatar
lasse granqvist
Citera
2013-02-05, 11:06
Medlem
Tropeds avatar
Granqvist som kommentator, bisittare funkar både Strömberg och Fjellström.
Citera
2013-02-05, 12:36
Medlem
Pancevs avatar
P Backe är Hasse Backes son o har spelat med Bele Barkarby Sup o Knull (gammal grej om tidigare Barkarby SK).

Micke "Musen" är gammal skyttekung inom stockholmsfotbollen.
Citera
2013-02-05, 15:15
Medlem
.
Bosse Hansson
Citera
2013-08-02, 10:20
Bannlyst
Chris Härenstam
Citera
2013-08-14, 22:03
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Måste slå ett slag för Claes Åkesson igen. Briljant är han. Viasats största misstag att göra sig av med honom, även om Ola W också är superproffs.
Citera
2013-08-15, 00:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Måste slå ett slag för Claes Åkesson igen. Briljant är han. Viasats största misstag att göra sig av med honom, även om Ola W också är superproffs.

Jag och brorsan satt och sa exakt samma sak. Han är riktigt bra, även om Ola också sköter sig ypperligt.

Anna Brolin däremot. Så jävla inkvoterad. Okunnig, och ställer alltid följdfrågan "hur då?" eller "varför då då?, på välgrundade svar.
Citera
2013-08-15, 14:05
Medlem
jeanthss avatar
Kvinnfolk skall fan inte ha i en studio att göra när det är fotboll.
Drömmen vore Christian Olsson och Glenn Strömberg för all framtid. Utan studio, ritande idioter, korpspelare och ja, kvinnfolk.
Kan dom sitta och dela en flaska rött i paus och diskutera med varandra hur det ser ut.
Citera
2013-08-16, 00:05
Medlem
Calogeros avatar
Niklas Jarelind

Chris Härenstam

och

Mikael Bergwall.

Där har ni mina favoriter.

Men visst fan presenterade han sig som Clementz? Sistnämnda alltså.

Vill minnas det från gamla goda Eurogoals, när Chris inte var på plats förstås.

Hm.

I studio är nog Pelle Blohm och Martin Åslund mina favoriter. Minns briljanta Liga Europa som var ungefär en miljard gånger bättre än Fotbollskanalen Europa.

Annars gillar även jag Claes Åkesson. Tyckte det var mycket mer känsla i Champions League kvällarna då han och Nordahl höll i det hela.

Jesper Hussfelt var riktigt bra under Canal Plus tiden, nu är han kanske den kommentatorn jag tycker minst om av alla.

Edit: Tommy Åström och Martin Åslund är två andra favoriter.
Senast redigerad av Calogero 2013-08-16 kl. 00:23.
Citera
2013-08-16, 01:42
Medlem
knibens avatar
Chris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in