2007-07-15, 10:25
Medlem
Lahitrahos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
'mordet'??

snarare 'mordförsöket'...han blev ju 'bara' blind, potatisgrisen

dumt gjort

Läs min post....
Citera
2007-07-15, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lahitraho
Har en källa med insyn i kriminalvården som säger att Möller inte under några som helst omständigheter vill komma tillbaka till Sverige.
Anledningen ska vara att han placerade en bomb i brevlådan hon en farbror blå i Malmö som blev blind. Han blev dock inte dömd för mordet men alla ska tydligen "veta" att det är han som ligger bakom. Kommer han till Sverige så kommer de att vara på honom som jobbiga fjortisar.

Att försöka döda en polis är nog det dummaste man kan göra om man vill satsa på "seriös" kriminalitet.

Huruvida han fortfarande har en befattning i HA visste min källa inget om

Du måste bestämma dig...
Citera
2007-07-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Han bodde på Ekerö i ett par år men sen försvann han väldigt fort. Enligt ryktet skulle Sonny "The Boss" ha retat upp sig på Möller som därför föredrog att ta till harvärjan. Han drog till Thailand men blev tydligen utvisad därifrån och stack då vidare till Nya Zeeland.
Hmm hur stämmer det här .Vet till 100 procent han bor i Sydafrika men är rätt ofta i malmö ..
Citera
2007-07-15, 11:25
Medlem
Var väl inte Möller som bomba polisen..
Vill minnas att det var en kille med damp som fyllde en bil med sprängämnen, kom fram vid en senare rättegång men bevis saknades. Var det i hamnen ? I allafall kommer jag ihåg detta för hela HA såg till att synas ordentligt på Lilla Torg i Malmö samma kväll det hände
Citera
2007-07-15, 12:34
Medlem
Citat:
Har en källa med insyn i kriminalvården som säger att Möller inte under några som helst omständigheter vill komma tillbaka till Sverige.
Anledningen ska vara att han placerade en bomb i brevlådan hon en farbror blå i Malmö som blev blind. Han blev dock inte dömd för mordet men alla ska tydligen "veta" att det är han som ligger bakom. Kommer han till Sverige så kommer de att vara på honom som jobbiga fjortisar.

Att försöka döda en polis är nog det dummaste man kan göra om man vill satsa på "seriös" kriminalitet.

Huruvida han fortfarande har en befattning i HA visste min källa inget om

Antingen lyssnar du dåligt på din källa ell så har du en kass källa för du blandar päron o morötter o lite till..

Bomben i "brevlådan" skall va bomben i bilen. Polisen fick inringt ett tips om ett pågående bilinbrott i hamnen och när polis anlände till platsen fanns inga personer på plats bara en bil som den ena polisen gick fram o öppnade dörren på o då small det, med följd att snuten blev blind..
Denna händelse hade inget med västarna att göra även om snuten ville få det till det bl.a för att exakt samtidigt i andra sidan av stan genomfördes ett rån mot Malmborgs, att killarna som gjorde detta N*to och J*m gjorde detta på uppmaning/uppdrag av västarna är nästan konstaterat o detta i kombination med att Stavarna/Dynamiten som användes vid sprängninen visade sig komma från ett parti som senare knutits till västarna och att killarna som torskade för sprängning typ va underhuggare till västarna gjorde att man trodde sprängningen va en vilseledande manöver till rånet men sprängningen har ingen koppling till någonting, bara en äckligt sjuk gärning gjord under kraftig
Rohypnolpåverkan..

Angående vad Möller gör o inte gör o varför han typ gömmer sig utomlands så bottnar allt detta i att det har blivit så otroligt mycket tuffare idag i det kriminella än för 10år sedan.
Idag kryllar det av wannabes till olika gäng som gärna utan betalning skulle skjutit en "president" och tagit 7 år på kåken bara för att få sin "respekt",
alltså att leva som "president" i Sverige e tufft, livvakter dygnet runt osv..

Det är därför inte västarna har typ presenterat sin nya president "F***er"
Citera
2007-07-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Antingen lyssnar du dåligt på din källa ell så har du en kass källa för du blandar päron o morötter o lite till..

Bomben i "brevlådan" skall va bomben i bilen. Polisen fick inringt ett tips om ett pågående bilinbrott i hamnen och när polis anlände till platsen fanns inga personer på plats bara en bil som den ena polisen gick fram o öppnade dörren på o då small det, med följd att snuten blev blind..
Denna händelse hade inget med västarna att göra även om snuten ville få det till det bl.a för att exakt samtidigt i andra sidan av stan genomfördes ett rån mot Malmborgs, att killarna som gjorde detta N*to och J*m gjorde detta på uppmaning/uppdrag av västarna är nästan konstaterat o detta i kombination med att Stavarna/Dynamiten som användes vid sprängninen visade sig komma från ett parti som senare knutits till västarna och att killarna som torskade för sprängning typ va underhuggare till västarna gjorde att man trodde sprängningen va en vilseledande manöver till rånet men sprängningen har ingen koppling till någonting, bara en äckligt sjuk gärning gjord under kraftig
Rohypnolpåverkan..

Angående vad Möller gör o inte gör o varför han typ gömmer sig utomlands så bottnar allt detta i att det har blivit så otroligt mycket tuffare idag i det kriminella än för 10år sedan.
Idag kryllar det av wannabes till olika gäng som gärna utan betalning skulle skjutit en "president" och tagit 7 år på kåken bara för att få sin "respekt",

Det är därför inte västarna har typ presenterat sin nya president "F***er"

Som milan sevo tydligen samma grej
Citera
2007-07-15, 13:10
Medlem
Lahitrahos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil Lynott
Du måste bestämma dig...
Mitt fel. Det första är helt enkelt en felskrivning.

Kontentan av det hela är dock att det var ett mordförsök på en polis vilket inte ses med blida ögon av statsmakten.
Citera
2007-07-15, 13:15
Medlem
Lahitrahos avatar
Citat:
"F***er"

Jag kan ha blandat ihop bil och brevlåda. Erkänner att jag var lite på lyset när han berättade. .

Du säger även att det är snutarna som vill få det till att det hade HA-koppling. Kan nog stämma när det gäller min källa . Han är dock inte snut...

Men det viktiga är ju huruvida Möller är misstänkt för detta eller inte. Är han det så håller ju mitt resonemang. Oavsett om han är oskyldig eller inte.
Citera
2007-07-15, 13:32
Bannlyst
Citat:
Nu hade väl Möller vakter för 10 år sedan? En tänkbar anledning till att han flyttade utomlands kan väl vara att han var en offentlig person på ett sätt som var lite besvärligt. Jag tror inte på något snack om att han skall ha fallit i bad standing eller ha problem med HA på något sätt (som vissa verkar tro) .
Citera
2007-07-15, 13:37
Bannlyst
Citat:

Kontentan av det hela är dock att det var ett mordförsök på en polis vilket inte ses med blida ögon av statsmakten.
Polismakten är nog mest sura för att hela bombhistorien blev så pinsam. De satsade mycket resurser på att hitta de skyldiga, t ex plockade de med sig en telefonkiosk till SKL för undersökning För detta fick de en uppmärksammad rättegång där ingenting blev bevisat.

Det finns minst lika mycket prestige hos poliser som hos MC-gäng, och på senare tid har det hänt en hel del i Sverige som fått uppmärksamhet runt om i Europa. Svenska polisen verkar inte ha kontroll på sin hemmaplan helt enkelt och måste spänna musklerna en del.
Citera
2007-07-15, 13:38
Medlem
Pangbullens avatar
Citat:

så du upptäckte detta till slut, så rörande

kolla en gång till för säkerhets skull innan du 'gör bort' nån annan

tackar för förtydligandet, lynott
Citera
2007-07-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
så du upptäckte detta till slut, så rörande

kolla en gång till för säkerhets skull innan du 'gör bort' nån annan

tackar för förtydligandet, lynott
Alla kan göra fel