2008-06-30, 18:08
Medlem
Rockefeller

Till er som diskuterade Rockefeller's förmögenhet. Om man var världens rikaste människa och ens hade någonting med det som Zeitgeist tar upp i filmen att göra, så borde det inte vara särskilt svårt att dölja det. Folk kanske tänker "jo, jo, grävande journalister skulle kunna ta reda på det!", vilket jag betvivlar starkt.
Citera
2008-06-30, 21:59
Medlem
del ett är bra. del två är trams. del tre är en kombination av historiska fakta och trams.

väldigt bra dokumentär väldigt skickligt gjord. grundtanken bakom filmen är att man ska öppna sina ögon och tänka själv och det kan man ju hålla med om.

det är ganska många knasiga människor som citeras i filmen.
ted gunderson - knasboll. david ray griffin - 911 tomte. Jordan Maxwell - knasboll. David Icke - superknasboll.

Åsså:

"Audio from “Lyndon Larouche Webcast, 2005”
by Lyndon Larouche | All Rights Reserved"

Larouche är ju också lite småknasig. Väldigt fascinerande människa dock.
Citera
2008-07-06, 16:46
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Zeitgeist pekar på mycket viktiga saker. Religionen som binder våra sinnen till stor grad, 11 september som var en lögn som tillåter ytterligare lögner såsom kriget i afganistan som tillåter ytterligare lögner som kriget i irak som snart kommer leda till invasion av iran.
Sen har vi motorn bakom allt detta, dödar vi motorn dödar vi maskinen, centralbanker i stil med Federal Reserve.
Utan sitt oändliga pengaflöde kan de inte agera alls lika kraftfullt. Privatägda banker FÅR INTE trycka pengar! Det är helt jävla galet!
Finns det organisationer i sverige som är medvetna om detta problemet som kämpar för att stoppa det och infromera folk?
För er som inte har gjort det... se "The Money Masters". En mycket infromativ historisk film som kommer med chockerande fakta gällande läget vi är i nu. VAKNA!

The Money Masters - http://www.mininova.org/tor/406124
Citera
2008-07-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jasså. Nya testamentet skrevs ungefär 1000 år efter att Jesus anses ha levt. Tycker det säger en hel del hur sanningsenlig den är.
Om du har sett filmen som avhandlas i den här tråden så måste du nästan förstå att Jesus aldrig varit något annat än karaktär i en skönlitterär förtryckartext.
Du säger att det är en "hel del" om pekar på att Jesus existerat. Vika bevis åsyftar du?

men snälla läs lite mer teologi? "Nya testamentet 1000 år AC" hur säker är den informationen menar du? Nya testamentet är ju i princip uppbyggt kring fyra av varandra obereoende historier, skrivna av fyra personer. Och det är väl mer än allmänt känt att dessa skrevs någon gång mellan typ år 30-90 AC, däremot är sanningshalten i dessa väldigt tveksamma. 4 historieberättare har fått i uppgift att beskriva Jesus liv, sen fabulerar de fritt, så kan det nog sammanfattas på bästa sätt.
Citera
2008-07-10, 15:38
Medlem
Broder Tucks avatar
Zeitgeist är en skön film på det sättet att den så skickligt vaggar in tittaren i en stämning där man blir mer benägen att tro på knasigheterna. Det funkar givetvis inte för folk med koll på religionshistoria som Tworeed, men själv saknar jag mycket den kollen så jag gled in i att "aha, så där kanske det gick till..."

911-avsnittet gjorde mig irriterad eftersom det kändes som att första delen bara var till för att man skulle bli mer mottaglig och det som påstås i del två är ju bara samma gamla idéer som vanligt.

Del tre är egentligen intressantast, här dyker gamla goda konspirationsteorier upp igen och det mesta känns igen från illuminati-svängen. Världsregering, folk som styr bakom kulisserna, Rockefeller, håhå-jaja. Eftersom Zeitgeist är gjord i något slags flummig hippeanda så är de som styr "international bankers" medan andra konspirationsdårar brukar prata mer i klartext om "judarna".

Citat:
Ursprungligen postat av Desert Island
Först, hur visste de att de var på väg mot just denna destination? För det andra, hur lång tar det egentligen att nå Pearl Harbour via flygplan, låt gå att det var 60 år sedan?

1. Signalspaning, kanske?

2. Det handlar inte om att nå Pearl Harbour med flyg, utan om att nå tillräckligt nära med hangarfartyg för att bombplanen ska ha en chans att nå PH och sedan återvända igen. Stilla Havet är rätt stort

I sin iver att se en klar röd tråd genom 1900-talets alla krig fäller de ett fett krokben för sig själva i frågan om Pearl Harbour. Det är en sak att fejka en attack på en båt i Tonkinbukten för att attackera Vietnam, en annan att offra 5 000 man, 8 fartyg och 250 plan. Jag tror helt enkelt inte på det, men så tror jag inte på en 911-konspiration heller.

Zeitgeist är annars intressantast att se som ett experiment i indoktrinering. Vad kan man få folk att gå på med en snygg förpackning?

Frågan är ju också varför? Den banala verkligheten, där vapen- och oljeindustrin haft sitt folk i Vita huset i 8 år och ställt till med all möjlig jävelskap, är illa nog. Men på något lustigt vis är aldrig det som ligger i öppen dager intressant för konspirationsdårar, det måste vara något fördolt som "international bankers".
Citera
2008-07-10, 21:53
Medlem
Jag såg den hära filmen igår. Denna film är nåt som verkligen alla måste se.
Första delen är mest intressant. Jag visste aldrig de dära med att dom kopierade historierna. Väldigt intressant film!
Citera
2008-07-10, 22:45
Medlem
Hajimes avatar
Absolut en väldigt intressant film, dock vet jag inte hur mycket som var sant. Men det var intressanta tankebanor
Citera
2008-07-11, 01:52
Medlem
Pingehs avatar
För er som precis sätt filmen rekomenderar jag skarpt att ta en titt i början längre bak i tråden där användaren Tworeed(tror jag han hette) kritiskt granskade första delen av filmen. Vet att flera i tråden uppskattade hans inlägg och tror även att ni som precis sätt den kommer göra det.
Citera
2008-07-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
För er som precis sätt filmen rekomenderar jag skarpt att ta en titt i början längre bak i tråden där användaren Tworeed(tror jag han hette) kritiskt granskade första delen av filmen. Vet att flera i tråden uppskattade hans inlägg och tror även att ni som precis sätt den kommer göra det.

....Och det visade sig ju att även hans granskning innehöll en hel del rena faktafel. Det är lite roligt att så fort en FB´are granskar något så tas det för sanning, vad hans agenda är vet jag ej, men det finns en hel del tokerier i hans granskning också kan jag meddela.
Citera
2008-07-12, 22:46
Medlem
Pseud0nyms avatar
Väldigt spännande film. Känns som om allt utom 9/11-delen (vars vetenskapliga argument kan ifrågasättas) är näst in till faktabelagda sanningar.
Citera
2008-07-18, 15:26
Medlem
BobbyChengers avatar
gillade verkligen filmen.. man fick sig en liten tankeställare..

vi lever i en sjuk värld.
Citera
2008-07-20, 14:59
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igohugo
....Och det visade sig ju att även hans granskning innehöll en hel del rena faktafel. Det är lite roligt att så fort en FB´are granskar något så tas det för sanning, vad hans agenda är vet jag ej, men det finns en hel del tokerier i hans granskning också kan jag meddela.

I vilket fall som helst så är det bättre att ta del av en annan sida. Att inte ifrågasätta Zeitgeist är ju rätt korkat, eller hur? Även fast hans granskning innehåller faktafel är det fortfarande en granskning jag glädjeligen hänvisar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in