2007-06-27, 18:05
Medlem
Flyttade för inte så länge sedan och passade även på att inskaffa nytt bredband plus trådlös router.
Kopplar in allt utan problem osv, men när ja startar Dc, någon torrent eller liknande bryts internet uppkopplingen efter ca 15 min och blir då tvungen att starta om hela nätverket.

Så vad kan detta bero på, och hur ska jag lösa detta?
Har förövrigt aldrig några problem med internet när jag surfar, lirar eller tankar från någons server eller liknande...
Citera
2007-06-29, 00:15
Medlem
Tiljans avatar
bumpar tråden. Har precis samma problem. Kör med trådlös router från bärbar dator (HP), med inbyggt nätverkskort. Ungefär 10 min efter att jag börjat en nedladdning så lägger nätverksanslutningen ner. (har prövat netger, d-link, speedtouch med samma resultat) väldigt irriterande! Någon som har en lösning?
Citera
2007-06-29, 01:16
Medlem
Sorkus avatar
Vilka program använder ni för nerladdning? Torrents? Då är det ganska troligt att budget routrar (typ <600:-) får problem. Koppla rakt till modemet/väggen och se om det fungerar då.
Citera
2007-06-29, 07:25
Medlem
Tiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Vilka program använder ni för nerladdning? Torrents? Då är det ganska troligt att budget routrar (typ <600:-) får problem. Koppla rakt till modemet/väggen och se om det fungerar då.

det stämmer. har inget problem när jag kör med sladd, men det skulle vara trevligt om problemet gick att lösa med trådlös anslutning.
Citera
2007-06-29, 08:35
Medlem
homestarrunners avatar
sänk ner "maxgräns antal anslutningar" kör på mellan 50 - 100 så skall det nog vara fixat, funkade för mig iaf.

m.v.h

Homestar
Citera
2007-06-29, 14:40
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-06-29, 14:45
Bannlyst
Tänkte precis starta ny tråd men fann denna så jag ställer frågan här.

Jag har en fastrouter med nätverksladd. Problemet är att ja minst en gång om dagen så slutar internet fungera och man blir tvungen att starta om routern (av och på knapp). Efter ett halvår blir man riktigt j*vla förbannad och min nätverksoperatör kan inte hitta problemet(om han ens försökte, verkade inte så).

Routern sitter inte bredvid utan är även nere i källaren så man måste springa ner dit hela tiden. Någon som vet vad detta beror på? Hade den blivit överhettad hade den väll inte hoppat igång bara för en av och på sättning? Den är heller inte varm utan lagom ljummen.

men ja, kom gärna med tips.
Citera
2007-06-29, 16:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskis
Tänkte precis starta ny tråd men fann denna så jag ställer frågan här.

Jag har en fastrouter med nätverksladd. Problemet är att ja minst en gång om dagen så slutar internet fungera och man blir tvungen att starta om routern (av och på knapp). Efter ett halvår blir man riktigt j*vla förbannad och min nätverksoperatör kan inte hitta problemet(om han ens försökte, verkade inte så).

Routern sitter inte bredvid utan är även nere i källaren så man måste springa ner dit hela tiden. Någon som vet vad detta beror på? Hade den blivit överhettad hade den väll inte hoppat igång bara för en av och på sättning? Den är heller inte varm utan lagom ljummen.

men ja, kom gärna med tips.

Kör du något torrent program så är det det som är problemet. Routern klarar inte av trafiken. Lösningen är enkel KÖP en BÄTTRE router
Citera
2007-06-29, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kör du något torrent program så är det det som är problemet. Routern klarar inte av trafiken. Lösningen är enkel KÖP en BÄTTRE router

Jag kör Utorrent. Andra människor i detta hus kör uttorent och azereuz elller vad det heter.

Ok, en ny router. Tips på märke/modell? Vad ligger prisintervallen på?

Tack på förhand
Citera
2007-06-30, 01:11
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskis
Jag kör Utorrent. Andra människor i detta hus kör uttorent och azereuz elller vad det heter.

Ok, en ny router. Tips på märke/modell? Vad ligger prisintervallen på?

Tack på förhand

Innan du köper en ny kan du ju testa med att slänga på den senaste firmwaren på routern. Kolla på tillverkarens hemsida så hittar du romimage + instruktioner hur du ska gå till väga.

Men annars är det väl generellt sett så att billiga nätverksprodukter inte riktigt pallar med massvis av små paket från en uppsjö olika hosts på en gång.

Det där med att sänka maxantal connections i utorrent är ingen dum ide heller skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in