2007-06-27, 12:35
Medlem
Ostmackans avatar
Jo, nu är det såhär att en polares e-mail har kukat ut rejält. Han kan enbart ta emot meddelanden, inte skicka dem. Felmeddelandet är att Outlook inte kan kontakta servrarna.

Det bör ju vara några inställningar då, tycker man, förutsatt att servrarna inte är nere, men problemet har varat i ett par dagar nu.

Virus finns det en stor risk att det finns på datorn, och därmed har väl inställningarna ändrats.

Frågan är då, vilka inställningar ska det vara, och hurdant skall jag agera? Jag har fått i uppdrag att fixa problemet, trots att mina datorkunskaper är ganska låga, för att inte tala om kunskaperna inom Outlook Express.

Tack på förhand
Citera
2007-06-27, 12:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Är det Bredbandsbolaget?
I så fall har jag samma problem, och det beror på 'e-postproblem' enl deras site.

edit:
Citat:
Just nu installerar vi ett nytt förbättrat system för e-post. Tyvärr orsakar installationen en del driftsstörningar för tillfället. Vissa kunder kan inte skicka och ta emot sin e-post. Delar av problemet är redan löst och vi arbetar för närvarande på de återstående delarna. Vi beklagar de problem detta orsakar. All e-post som skickas till dig sparas och når dig när allt fungerar igen.
Citera
2007-06-27, 13:01
Medlem
Pallemans avatar
Outlook Express på Mac..?
Citera
2007-06-27, 13:02
Medlem
miklons avatar
Handlar det om Outlook Express för Mac OS?
Citera
2007-06-27, 13:17
Medlem
Ostmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det Bredbandsbolaget?
I så fall har jag samma problem, och det beror på 'e-postproblem' enl deras site.

edit:

Bredbandsbolaget, jajamänsan. Då sitter det på deras servrar, alltså.

Jävla smart av mig att lägga i fel forumsdel, det är ju såklart för winxp. Mod får gärna flytta på tråden.
Citera
2007-06-27, 15:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Outlook Express på Mac..?

Även om killen nu sagt att det var fel forumsdel, så i gamla OS9 eran så användes Outlook Express
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in