Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-11, 17:48
  #805
Medlem
10L:

Hur stora krukor använder du(mått?)? vilken jord samt näring?

MVH
Citera
2015-10-11, 18:20
  #806
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ctuner
10L:

Hur stora krukor använder du(mått?)? vilken jord samt näring?

MVH

1L krukor med egen jord. Mykorrhiza, ben/blodmjöl, wormcasting, perlite, cocos, azomite, Hasselfors p-jord, bovetemjöl, epsom.

Någon gång när jag vattnar blir det med biobact tomat, epsom, wormcasting, bovetemjöl och socker (låter det bubbla 24h).
De flesta strains blir runt 80-120cm under 150w HID i en garderob. Totalt får jag in 50 plantor i två plan 2x150w HID.

Edit: boom shiva en knarkautomat.
Citera
2015-10-11, 19:05
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
1L krukor med egen jord. Mykorrhiza, ben/blodmjöl, wormcasting, perlite, cocos, azomite, Hasselfors p-jord, bovetemjöl, epsom.

Någon gång när jag vattnar blir det med biobact tomat, epsom, wormcasting, bovetemjöl och socker (låter det bubbla 24h).
De flesta strains blir runt 80-120cm under 150w HID i en garderob. Totalt får jag in 50 plantor i två plan 2x150w HID.

Edit: boom shiva en knarkautomat.

Jag älskar dessa hemgjorda näringsrecept

Vill du dela med dig av receptet eller är det hemligt?
Citera
2015-10-11, 19:23
  #808
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Jag älskar dessa hemgjorda näringsrecept

Vill du dela med dig av receptet eller är det hemligt?

Jag kör på magkänsla, erfarenhet, lukt och känsel. Finns inget recept och en näve, en nypa och strö lite duger inte riktigt. ;-)

Här är lite plantor från en testgrow.

http://i59.tinypic.com/2b4qb9.jpg

http://i59.tinypic.com/wsu2bc.jpg

http://i57.tinypic.com/2959w7b.jpg

http://i58.tinypic.com/jrqxea.jpg
__________________
Senast redigerad av 10L 2015-10-11 kl. 19:27.
Citera
2015-10-21, 10:01
  #809
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Här är lite plantor från en testgrow.

http://i58.tinypic.com/jrqxea.jpg

Trimmar du löven och det andra innan du kapar av budsen? Eller var det bara för att visa själva blommorna?
Citera
2015-10-21, 10:21
  #810
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Trimmar du löven och det andra innan du kapar av budsen? Eller var det bara för att visa själva blommorna?
Edit: ja där är de trimmade och redo för tork.

Det är annars så de växer i en hyffsat tät sog 12/12 från frö. Väldigt sällan det blir annat än donkey dicks. Lägre vikt/planta men mer plantor/grow = större avkastning.
Citera
2015-10-21, 12:04
  #811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Edit: ja där är de trimmade och redo för tork.

Det är annars så de växer i en hyffsat tät sog 12/12 från frö. Väldigt sällan det blir annat än donkey dicks. Lägre vikt/planta men mer plantor/grow = större avkastning.


Tänkte faktiskt dra igång en SoG i bunkern nu när vintern kommer.
Tre frågor.
Tältet är 150x150x2m.
1: Vilken strain lämpar sig bäst/bättre för detta? Jag är inne på White Rhino från GH.
2: Hur många plantor kan man i regel köra på denna ytan? (600w hps)
3: Vilken size på krukor är att rekommendera?
Citera
2015-10-21, 13:53
  #812
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Tänkte faktiskt dra igång en SoG i bunkern nu när vintern kommer.
Tre frågor.
Tältet är 150x150x2m.
1: Vilken strain lämpar sig bäst/bättre för detta? Jag är inne på White Rhino från GH.
2: Hur många plantor kan man i regel köra på denna ytan? (600w hps)
3: Vilken size på krukor är att rekommendera?

Du ligger i klar underkant vad gäller ljus. 1.5x1.5=2.25m2 600/2.25= 270w/m2 bör ligga på minst 400w/m2 imo och även det är relativt lågt.

1.Jag gissar att jag kört 30-50 olika strains i tät sog och utseendet är i princip lika varje gång förutom extrema sativor. Strain spelar inte så stor roll på det sättet. Jag hade kollat igenom cannaseeds.dk's utbud och mailat lite med ex Dane (som jag har för mig gör femmade, om det nu är din kopp med te) som är duktig och köpt frön i bulk. GH hade jag hoppat över.

2. Vid sog tycker jag underbevattning är ett måste och då är det skit samma om det blir många plantor. Jag kör i 1L krukor och det ger plantor på 80-120cm (bud on a stick), precis som på bilden. Varje planta ger nog runt 10-15g. Jag har bara en vanlig garderob och mosar in 25st i två plan.
Så 150w ger alltså 25x10g=250g lågt räknat (1.7g/w & ja vid sog får man höga g/w.

3.Ta INTE stora krukor utan kör typ 2.5L eller vad du nu hittar och knöka fullt. Blir krukorna för höga är det svårare med underbevattning imo.

Om du inte känner för att köra femmade så kan jag skicka dig frön (gratis) till en första vända. Men då vill jag se bilder.

Det är inte jobbigt att trimma 100 donkey dicks, snabbare och enklare än 10st med en massa grenar popcorn och skit.
Citera
2015-10-21, 17:06
  #813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Du ligger i klar underkant vad gäller ljus. 1.5x1.5=2.25m2 600/2.25= 270w/m2 bör ligga på minst 400w/m2 imo och även det är relativt lågt.

1.Jag gissar att jag kört 30-50 olika strains i tät sog och utseendet är i princip lika varje gång förutom extrema sativor. Strain spelar inte så stor roll på det sättet. Jag hade kollat igenom cannaseeds.dk's utbud och mailat lite med ex Dane (som jag har för mig gör femmade, om det nu är din kopp med te) som är duktig och köpt frön i bulk. GH hade jag hoppat över.

2. Vid sog tycker jag underbevattning är ett måste och då är det skit samma om det blir många plantor. Jag kör i 1L krukor och det ger plantor på 80-120cm (bud on a stick), precis som på bilden. Varje planta ger nog runt 10-15g. Jag har bara en vanlig garderob och mosar in 25st i två plan.
Så 150w ger alltså 25x10g=250g lågt räknat (1.7g/w & ja vid sog får man höga g/w.

3.Ta INTE stora krukor utan kör typ 2.5L eller vad du nu hittar och knöka fullt. Blir krukorna för höga är det svårare med underbevattning imo.

Om du inte känner för att köra femmade så kan jag skicka dig frön (gratis) till en första vända. Men då vill jag se bilder.

Det är inte jobbigt att trimma 100 donkey dicks, snabbare och enklare än 10st med en massa grenar popcorn och skit.

Ja, jag är ännu i planeringsstadiet då de står och blommar för fullt i tältet just nu, så har ännu några veckor innan jag drar igång.
Men skall investera i mera ljus oavsett så är väl lika bra att trycka hem en till bulb á 400/600w tämligen snart. (Hur tacklar du tempraturen med låt säga 4-500w/m²)?

När du säger mosar in krukor menar du bokstavligen att dom står emot varan på hela ytan eller är det inom rimliga gränser? låt säga 10cm mellanrum.

Anledning till att jag strosa runt på GH är nog mest av lathet och det verkade finnas mycket olika.
Men du säger att man skall slopa dem alltså? Dålig genetik?

Gällande dina frön så är det helt klart intressant. Men får avvakta tills jag sett vad jag kan få för femmade i bulk av ex cannaseeds.
__________________
Senast redigerad av mzy 2015-10-21 kl. 17:11.
Citera
2015-10-21, 17:32
  #814
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Ja, jag är ännu i planeringsstadiet då de står och blommar för fullt i tältet just nu, så har ännu några veckor innan jag drar igång.
Men skall investera i mera ljus oavsett så är väl lika bra att trycka hem en till bulb á 400/600w tämligen snart.

När du säger mosar in krukor menar du bokstavligen att dom står emot varan på hela ytan eller är det inom rimliga gränser? låt säga 10cm mellanrum.

Anledning till att jag strosa runt på GH är nog mest av lathet och det verkade finnas mycket olika.
Men du säger att man skall slopa dem alltså? Dålig genetik?

Gällande dina frön så är det helt klart intressant. Men får avvakta tills jag sett vad jag kan få för femmade i bulk av ex cannaseeds.

Krukorna i stort sett sida vid sida.
Gissar att growbags funkar. Nu tog jag första bästa, finns säkert billigare.
http://m.ebay.com/itm/VIVOSUN-1-2-3-...d=430938470565

Haha nej det är inget fel på min genetik. Men det är otestade frön och jag har kopiösa mängder för jag tycker det är kul att trixa med genetik (därför jag ej gör femmade) .
Frön har dessutom löjligt högt pris i förhållande till arbete. Nu kan alla fanboys av olika breeders skriva av sig lite.

Jag kör bara forum genetik sedan ett par år och det bästa jag rökt har varit hacks/chucks.
Citera
2015-10-21, 17:50
  #815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Krukorna i stort sett sida vid sida.
Gissar att growbags funkar. Nu tog jag första bästa, finns säkert billigare.
http://m.ebay.com/itm/VIVOSUN-1-2-3-...d=430938470565

Haha nej det är inget fel på min genetik. Men det är otestade frön och jag har kopiösa mängder för jag tycker det är kul att trixa med genetik (därför jag ej gör femmade) .
Frön har dessutom löjligt högt pris i förhållande till arbete. Nu kan alla fanboys av olika breeders skriva av sig lite.

Jag kör bara forum genetik sedan ett par år och det bästa jag rökt har varit hacks/chucks.


Betvivlar inte genetiken i dina frön, utan var mer om GH's genetik, om den kanske inte är så bra som den sägs?

Growbagsen verkar ju vara nöten för att kasta in en pokerterm.

I dagsläget när jag kör 600hps med cooltube ligger jag på 27-29 grader. Hur löser jag enklast värmen om jag kör 400w till på samma yta? Känns som tempen kommer stiga betydligt med befintlig ventelation. Eller?
__________________
Senast redigerad av mzy 2015-10-21 kl. 17:53.
Citera
2015-10-21, 19:53
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Betvivlar inte genetiken i dina frön, utan var mer om GH's genetik, om den kanske inte är så bra som den sägs?

Growbagsen verkar ju vara nöten för att kasta in en pokerterm.

I dagsläget när jag kör 600hps med cooltube ligger jag på 27-29 grader. Hur löser jag enklast värmen om jag kör 400w till på samma yta? Känns som tempen kommer stiga betydligt med befintlig ventelation. Eller?

Har kört några strains från GH. Stabila är dom iaf. Stabilt icke-yieldande. Få variationer...
Måste tilläggas att man hade stora temperatursvängar i sluttampen som påverkade negativt...

White labels Rhino kanske är något annars? Hört/läst nånstans att den vart bra i y/kWh...


Själv så undrar jag om någon odlat/smögat någon utav:
Golden Tiger, Zamaldelica eller Purple Haze Thai ifrån ACE,
Eller å helt andra sidan, någon utav "Bomb'erna"?

Och ifall dessa nu är så prisvärda som det säges.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback