• 1
  • 2
2009-01-05, 14:42
Bannlyst
Rara dina filer och sätt ett lösenord på den, inte svårt alls
Citera
2009-01-05, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Att lösenordsskydda mappar i Windows går inte
va fan snackar du om? Har du hört talas om "Folder Guard"?

Det är ett enkelt, simpelt och snabbt program där man låser massor av mappar samtidigt på ett klick.
Jag har använt den i 2 år för att låsa CD-Keys, porr osv. Omöjlig att knäcka typ.
Citera
2009-01-05, 16:39
Medlem
Conjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag skulle vilja lyfta den här frågeställningen på nytt. Mina svärföräldrar kommer på besök till helgen och då svärfar är IT-beroende av sällan skådat slag vill jag ogärna riskera att han hittar min gedigna samling ekorrporr från Böhmen Mähren...

Så, hur gör jag för att lösenordsskydda en viss mapp i Vista? Jag har endast ett användarkonto som både jag och flickvännen använder (och jag har ingen lust att göra ett separat användarkonto då detta i sig skulle väcka stora misstankar). Jag vill alltså lösenordsskydda en mapp för samtliga användare (inklusive admin som också råkar vara den enda användaren på datorn).

Hur gör jag?
hahaha, gud vad jag hade skrattat om jag hade hittat ekorrporr på nåns dator! hahah.
Nämen jag har oxå en massa fiskporr jag måste låsa. nån som vet hur?
Citera
2009-01-05, 17:35
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMamma002
va fan snackar du om? Har du hört talas om "Folder Guard"?

Det är ett enkelt, simpelt och snabbt program där man låser massor av mappar samtidigt på ett klick.
Jag har använt den i 2 år för att låsa CD-Keys, porr osv. Omöjlig att knäcka typ.

Vad personen snackar om, är att det inte finns någon inbyggd funktion i Windows för att sätta lösenord på mappar. Folder Guard funkar säkert, men det är ett 3e parts program.
Citera
2009-06-18, 15:57
Medlem
Andvaris avatar
Varför inte bara komprimera mapp och sen sätta lösenord på den?
Citera
2010-02-05, 14:14
Medlem
EvilTouchs avatar
Jag har alltid använt (och använder fortfarande) MySecretFolder. Enkelt och smidigt program. Finns en 30-dagars trial, sedan kan man antingen köpa det eller ladda ner det på illegal väg.
Citera
2010-02-05, 18:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinPrice
Hej, hur går man tillväga för att lösenordsskydda en mapp i Vista?

Eller behöver man ett speciellt program, i så fall vilket?

Tråd -> Support

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här