• 1
  • 2
2007-06-28, 06:48
Medlem
GaiNs avatar
Jag brukar sätta ner den i stekpannan tills den så gott som smält, sätta brödet ovanpå och trycka till så den fastnar i det och sedan dra upp det ovanpå hamburgaren som är varm, har aldrig varit några problem alls. Testa en annan ost om den du använder inte smälter så bra.
Citera
2007-06-28, 06:49
Medlem
lägg....

Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Hur får jag osten att smälta när jag steker burgare hemma? mina smälter som mest lite i hörnet har testat med lite olika sorters ost, jag tycker jag får samma resultat. När man går till något snabbmatställe (max,Burgerking,mcdonalds) så brukar den oftast vara helt smält. Hur gör dom?

ett lock över stekpannan en stund bara...
Citera
2007-06-29, 20:57
Medlem
samir78s avatar
en blåslampa brukar fungera
Citera
2007-06-29, 23:00
Medlem
Antevantes avatar
Testade så sent som idag. någon minut med lock på stekpannan och ostensåg inbjudande smält ut.
Citera
2007-06-30, 00:47
Medlem
Fas12s avatar
säkert någon som har skrivit, men lägg osten några sekunder på spisen så smälter dem lite, sen tar du osten på den fortfarande varma burgaren
Citera
2007-06-30, 01:49
Moderator
Falukropps avatar
Brukar steka osten ett par sekunder på bägge sidor och sen lägga upp den på burgaren. Funkar alldeles utmärkt.

Lock till gjutjärnspannor ska nog inte vara nåt problem att hitta. Åhlens till exempel har lösa lock i olika diametrar man kan köpa.
Citera
2007-06-30, 02:46
Medlem
Fargoths avatar
Köp sådana ostgrejer som är liksom en skiva i plast. Ofast i 10-pack. Finns på Ica eller Willys eller var du nu handlar. Lite svårt att förklara, men du klarar det nog Sen är det bara att lägga på skivan på hamburgaren när den är klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in