2007-02-14, 19:14
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Mankan: Gå till en klinik och be att få din hjärna bortopererad. Kom sedan och skriv här i tråden om det gick bra.

Fyfan vilken meningslös tråd... Väldigt oväntat att den kom från Mankan.
Citera
2007-02-14, 19:18
Medlem
raskenss avatar
I artikeln hävdar han aldrig att hjärnan saknas men hade skador. Det är tämligen välkänt att hjärnan har en kapacitet att omfördela resurserna hos skadade delar. Ingenting märkligt med det, men visst är hjärnan ett fantastiskt maskineri. Mankan du framför ingenting vettigt med dina påståenden som vanligt.
Citera
2007-02-14, 19:20
Medlem
toMishs avatar
Haha, jadu Mankan. Huvudet på spiken! Om jag postar länkar som bevisar att man faktiskt måste ha en hjärna för att överleva, vad säger du då? Kommer det att få dig att ändra uppfattning, eller är det bara dina länkar och hokus pokus-forskningar som är värdefulla, och är omöjliga att säga emot?

Och nej, hjärnans storlek spelar ingen roll. Hjärnans storlek i förhållande till kroppen däremot.
Citera
2007-02-14, 19:21
Medlem
Quantilhos avatar
Idiot savant eller som det numera kallas autistisk savant är ju ett välkänt fenomen. Det handlar bara om enstaka extremt välutvecklade förmågor. Exempelvis finns det folk som inte kan klara av att tvätta och klä sig själva men memorera in hela uppslagsverk och telefonkataloger. Men dessa har bara stor förmåga inom ett eller några få områden och är inte alls jämförbar med en fullt utvecklad hjärnas kapacitet.

De förvirrade tankarna du framlägger understöds ju inte alls av materialet du presenterar. Ska vi undersöka det hela empiriskt så kommer vi snabbt att finna att personer utan hjärna inte kan prestera speciellt mycket. Människor med kraftigt reducerad hjärnkapacitet brukar sällan kunna klara sig själva och behöver i regel livsuppehållande behandling.

Jag utmanar dig på ett experiment för att visa din tes. Låt mig amputera din hjärna så kan vi se hur din IQ påverkas av det. Om du inte vågar ställa upp så lär det ju vara något skumt med ditt resonemang eftersom du inte vågar pröva det i praktiken.
Citera
2007-02-14, 19:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu skall ni inte vara såna, Mankan visar ju ofta själv bevis på att man kan skriva inlägg på Flashback utan att använda sin hjärna alls, så det finns ju en möjlighet att man kan leva utan denna också.
Citera
2007-02-14, 19:23
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu skall ni inte vara såna, Mankan visar ju ofta själv bevis på att man kan skriva inlägg på Flashback utan att använda sin hjärna alls, så det finns ju en möjlighet att man kan leva utan denna också.

Spot on, spot on!
Citera
2007-02-14, 19:24
Medlem
Varangians avatar
Min största undran är varför ett "debattör" som Mankan får fortsätta att skriva sina ändlösa trollerier och förbruka debattutrymme?

Han startar en tråd med ett idiotiskt antagande, låter människor använda värdefull tid till att motbevia fånigheterna och sedan startat han en ny tråd...

Suck.

Ok, inom topic. Om du tror att du kan fungera finfint utan hjärna, vänligen sug på en hagelbrakare, blås bort halva huvudet och gå sedan och gör ett IQ-test.

F-n vet om det inte kan innebära en förbättring för din del...
Citera
2007-02-14, 19:25
Medlem
raskenss avatar
Finns en bra film om en person som förlorade nästan halva hjärnan. Scientific frontiers med Allan alda. Fint exempel på hjärnans formidabla förmåga att anpasssa sig. Och ingen försköker påstå något mumbo umbo om att det är trolldom bakom.

rulla ner i mitten där finns filmen " the power of half"
http://www.pbs.org/saf/1302/video/watchonline.htm
Citera
2007-02-14, 19:57
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Finns en bra film om en person som förlorade nästan halva hjärnan. Scientific frontiers med Allan alda. Fint exempel på hjärnans formidabla förmåga att anpasssa sig. Och ingen försköker påstå något mumbo umbo om att det är trolldom bakom.

rulla ner i mitten där finns filmen " the power of half"
http://www.pbs.org/saf/1302/video/watchonline.htm
Men nu handlade ju diskussionen om hjärnlösa. Inte personer som med halv hjärna.

OT: Skandal att moderatorerna låter Mankan härja omkring som han vill i det här forumet.
Citera
2007-02-14, 21:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Rätt inkluderar helheten. Om jag sedan väljer att producera korrekt tänkande genom att först se helheten och därefter bygga upp detaljerna, eller att sammanfoga en massa detaljer till en helhet spelar ingen större roll utan blir mest en smakfråga.

Haha..nu snodde du ju min min tilltänkta svarsreplik jag hade redo på lagret.
Enhet ger mångfald - Mångfald ger enhet.
Det är väl grundformen för energiers rörelser: +0-

Hur mycket OT får man gå?!
Upptäckte just att tråden handlar om evolution. Jag har trott att jag postat i Mankans tråd om medvetandet. Dubbel OT
Det beror nog på att jag är är efterbliven och arrogant. Ursäkta.
Citera
2007-02-14, 21:31
Medlem
Motfråga: vad är egentligen hjärnan bra för enligt dig Mankan? För om jag förstått dig rätt så sitter inte medvetandet där, nu sitter inte heller intelligensen i hjärnan. Så vad är hjärnan bra för? Eftersom evolutionen inte existerar utan allt handlar in intelligent design så verkar det himmla konstigt att vi människor har en så stor mängd onödig substans i huvudet. Hur intelligent var den skapare som hittade på den idén?

Nä du Mankan, rymdvarelserna som planterat in allt levande på jorden har uppenbarligen varit praoelever och inte några intelligenta designers.

Eller vad menar du egentligen?
Citera
2007-02-14, 21:56
Medlem
Mankan, borra hål i skallen och häll ut hjärnan din är du snäll. (Bildbevis tack!)
Varför gå runt med sån onödig barlast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in