2007-06-26, 17:36
Medlem
jeevos avatar
Hejsan
För ca 2 månader sen installerade jag windows vista på disk2, dualboot dvs.
Nu undrar jag hur jag kan avinstallera windows Vista utan att någon på disk2 ska försvinna, eller möjligtvis göra så att dualboot screen aldrig kommer fram.

Har tyvär inte en dvd-rom på denna dator, så jag kan inte använda mig av Vista installations skiva. Vilka andra metoder finns det för att få bort vista eller att datorn aldrig frågar efter dualboot utan startar XP.

Ska utomlands och vill ha tillgång till datorn via fjärranslutning, känns inte så säkert nu när han botar upp Vista av sig själv då man inte är här.
Citera
2007-06-26, 18:17
Medlem
slaskbaks avatar
Det enklaste sättet hade ju varit att boota med en XP-skiva och köra Reparationskonsollen och där reparerat XP:s startfiler.
Då hade datorn bootat med XP men ingen data på din Vista-partition hade försvunnit.

Men du hade ju ingen DVD-läsare...
Citera
2007-06-26, 18:30
Medlem
jeevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Det enklaste sättet hade ju varit att boota med en XP-skiva och köra Reparationskonsollen och där reparerat XP:s startfiler.
Då hade datorn bootat med XP men ingen data på din Vista-partition hade försvunnit.

Men du hade ju ingen DVD-läsare...

tackar, syftade mest på att jag inte kunde boota up Vista eftersom att jag saknar dvd-rom, cd-rom har man ju!
Lever ju inte i stenåldern precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in