2012-10-07, 10:10
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
*bump*

Eftersom gubben är först på plats typ alltid så utgår jag ifrån att han på något sätt har fått tag på en egen RAKEL-radio?

HUR FAN DÅ? Undrar jag. Polisen delar väl knappast ut såna till höger och vänster, allra minst till fotograf-hyenorna?
Man kan prenumerera på SOS för 4000 kr i månaden har jag för mig om man har eget företag. Detta gäller inte polisinsatser. Nyhetsfotografer som PO och PP i Malmö har ett starkt band till tidningarna, så jag förmodar att information om polisinsatser kommer därifrån.
Citera
2012-10-07, 10:57
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
*bump*

Eftersom gubben är först på plats typ alltid så utgår jag ifrån att han på något sätt har fått tag på en egen RAKEL-radio?

HUR FAN DÅ? Undrar jag. Polisen delar väl knappast ut såna till höger och vänster, allra minst till fotograf-hyenorna?

Något som är mer troligt är väl ändå att han har blivit bundis med polisen under alla år han varit yrkesverksam och att han får tips från dem.
Citera
2012-10-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Något som är mer troligt är väl ändå att han har blivit bundis med polisen under alla år han varit yrkesverksam och att han får tips från dem.
Antagligen får tipsande polisman en liten slant om det blir bilder som publiceras. Polisledningen skiter i det så länge rätt bilder publiceras. PR för polisen helt enkelt. Fotografen tjänar på det såväl som tidning,polisman samt polismyndigheten när nya pengar ska anslås.
Citera
2012-10-07, 22:02
Medlem
Lustigt..jag har hört det direkt motsatta. Även för en pressfotograf så går han över lik för att få sin bild..tvättäkta svin. Har jag hört!
Citera
2012-10-08, 05:34
Medlem
Citat:
Lustigt..jag har hört det direkt motsatta. Även för en pressfotograf så går han över lik för att få sin bild..tvättäkta svin. Har jag hört!

Då har du hört jävligt fel.
Citera
2015-09-02, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Då har du hört jävligt fel.

Håller med gubben är ju hur trevlig som helst, sen att han gör sitt yttersta för att få en bra bild visar väl bara att han tar sitt jobb på allvar och är jävligt bra på det. Han har ju sina bilder med i Aftonbladet mer eller mindre varje dag och det är ingen ungtupp vi snackar om utan en gammal räv så han ska ha respekt som pallar vara först på plats och håller dom yngre på plats genom att alltid ta bäst bilder (för pressen väljer alltid den fotografen som tar den bästa bilden och dom är ett gäng fotografer och P-O är äldst). Kolla in hans böcker riktig kvalité inget skit utan han har lagt ner flera år genom att leva med dom han gör böckerna om. Hans bok om Hells Angels är unik och mig veterligen den enda som fått hänga med Hells Angels under flera år för att göra en bok om dom och det säger ganska mycket om vad P-O är för typ av människa för hos Hells Angels kommer man inte in om man är en skitstövel utan dom synar e folk innan och utan innan dom släppar dom inpå sig. Så ni som skriver massa dynga om P-O har inte träffat han för gubben är verkligen snäll och trevlig.
Citera
2019-12-18, 18:33
Medlem
Någon som vet vad Sännås sysslar med på äldre dar:
https://mrkoll.se/person/Per-Olof-Sannas-Drottninggatan-112-A-Stockholm/mUxamUxadYQauerAmUxabTAQmuerAcYfrkyqRaQulaTkyqRaQc Yfr

Figurerar i flera brottmål?
Någon som vet?
Citera
2021-06-11, 23:30
Medlem
Kan man beställa hans böcker någonstans fortfarande?
Citera
2026-02-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
För många år sen jobbade jag som chaffis i stockholms innerstad. Hur jävla fort man än körde så blev man ifrånåkt av P-O...

P-O är en mycket trevlig människa. Jag träffade ofta på honom förr, och det var alltid positivt.

Po är utan tvekan Sveriges genom tiderna bästa action fotograf och hans lugna uppsyn ska man inte luras av döm inte boken efter omslaget. När det kommer till att få bästa bilden är han redo att gå långt och är man lugn och sävlig då blir det inte bilder av den kvalitén som Po levererar. Hans böcker är kultförklarade han är ett stycke levande legend den herren så hatten av för mister Sännås.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in