2007-06-26, 14:03
Medlem
Om du verkligen vill bli av med presentkortet och köpa datorn där så gör det.
Du får betala mer, får en sämre dator än du kan få och supporten är skrattretande.

Gör dig själv en tjänst och köp en dator från komplett, datorbutiken eller liknande.

Kan hjälpa dig att sätta ihop ett bra paket, för en liknande slant.

Skulle du själv kunna tänka dig att installera Windows själv och spara runt 1000 kr?
Citera
2007-06-26, 14:10
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Du får betala mer, får en sämre dator än du kan få och supporten är skrattretande.

Gör dig själv en tjänst och köp en dator från komplett, datorbutiken eller liknande.

Skulle du själv kunna tänka dig att installera Windows själv och spara runt 1000 kr?
Jag kan tänka mig att installera Windows XP ja men har dock ingen Windows XP skiva liggandes hemma om man säger så. Tack för erbjudandet men vilket av dessa tre jag länkade till är mest köpvärda då?
Sedan vet jag att andra leverantörer har bättre grejor men men jag har ju ett sketet presentkort att bli av med innan det går ut.
Citera
2007-06-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag kan tänka mig att installera Windows XP ja men har dock ingen Windows XP skiva liggandes hemma om man säger så. Tack för erbjudandet men vilket av dessa tre jag länkade till är mest köpvärda då?
Sedan vet jag att andra leverantörer har bättre grejor men men jag har ju ett sketet presentkort att bli av med innan det går ut.

Kan igentligen inte ge något svar, då det i stort sett är samma dator, men isf. alt. 2.

På datorbutiken.com kan du få en :

Amd Sempron 3400+
1Gb Ram (kingston DDR2)
Seagate Baracuda 250GB
LG Dvd-brännare
Gecube Raedeon X1300XT 256MB

För 4668Kr INK montering och test av datorsystem.

Dessutom så har de datorer som du länkat till uppenbarligen integrerat grafikkort i moderkortet vilket innebär att du inte kommer kunna spela något nytt spel överhuvudtaget då, och att grafikkortet "tar" minne från ramminnet vilket gör att alla grafiska(photoshop) aplikationer osv. kommer att sega ner datorn totalt
Citera
2007-06-26, 14:25
Medlem
Relays avatar
Citat:
Kan igentligen inte ge något svar, då det i stort sett är samma dator, men isf. alt. 2.

På datorbutiken.com kan du få en :

Amd Sempron 3400+
1Gb Ram (kingston DDR2)
Seagate Baracuda 250GB
LG Dvd-brännare
Gecube Raedeon X1300XT 256MB

För 4668Kr INK montering och test av datorsystem.

Dessutom så har de datorer som du länkat till uppenbarligen integrerat grafikkort i moderkortet vilket innebär att du inte kommer kunna spela något nytt spel överhuvudtaget då, och att grafikkortet "tar" minne från ramminnet vilket gör att alla grafiska(photoshop) aplikationer osv. kommer att sega ner datorn totalt
jaja det får jag väl ta denna gången. Nästa gång har jag faktiskt tänkt köpa dator hos annan leverantör. Jag hade inte köpt dator hos El Giganten idag om jag inte hade haft detta presentkort. Funderar även på att köpa en fullversion av Windwos XP från en datorbutik nere i stan, hemsidan till den datorbutiken nedan.
För dom verkar ha bra grejor
http://www.da-dataprodukter.se/
Citera
2007-06-26, 14:26
Medlem
Relays avatar
Nästa gång jag köper dator kan jag tänka mig en sådan här fast med större hårdisk.
http://www.da-dataprodukter.se/G965Bronze.aspx
Citera
2007-06-26, 15:24
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Nästa gång jag köper dator kan jag tänka mig en sådan här fast med större hårdisk.
http://www.da-dataprodukter.se/G965Bronze.aspx

Ehm, den är ju i stort sett lika kass.

Sälj ditt presentkort för lite under 2000kr till någon sympatisk person i din närhet, som kanske behöver en dvd-spelare eller tv.

Sen köper du en rekorderligt dator från komplett!
Citera
2007-06-26, 15:35
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Ehm, den är ju i stort sett lika kass.

Sälj ditt presentkort för lite under 2000kr till någon sympatisk person i din närhet, som kanske behöver en dvd-spelare eller tv.

Sen köper du en rekorderligt dator från komplett!
kan du ge mig tips då?
Citera
2007-06-26, 15:43
Medlem
Relays avatar
Citat:

Det vore trevligt om du kunde tänka dig sätta ihop ett paket för en liknande slant.
Citera
2007-06-26, 15:54
Medlem
Jans0ns avatar
Är du i stånd till att sätta ihop datorn själv?

Vad ligger maxbudgeten på och behöver du skärm? Angående windows xp, så föreslår jag, ur ett ekonomiskt perspektiv, att du lånar det av en kompis alternativt tankar det.

Bor du i Göteborg, Malmö eller Stockholm kan du förresten hämta datorn från kompletts hämtbutik och på så vis slippa frakten.
Citera
2007-06-26, 15:59
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Är du i stånd till att sätta ihop datorn själv?

Vad ligger maxbudgeten på och behöver du skärm? Angående windows xp, så föreslår jag, ur ett ekonomiskt perspektiv, att du lånar det av en kompis alternativt tankar det.

Har plattskärm mus tagentbord samt ett nyinköpt fullversion av Windows XP köpte det precis.
Det jag vill ha är minst 200 GB minne Internminne gärna mer än 512 MB samt ett relativt hyfsat ljudkort och grafikkort. Det är inga monsterkort jag är ute efter utan sådant som gör att jag till exempel kan lira Pirates 2 och liknande.
men blir grafikorten för dyra så är jag redo att ta en billigare modell.
Sedan är jag ingen expert på att sätta ihop själv men heller inte helt grön när det gäller vad som finns inuti lådan.
Och så en sak till vill helst ha en fläkt som inte låter som en täppt dammsugare.

Maxbudgeten är 4800-4900
Citera
2007-06-26, 16:37
Medlem
Flärps avatar
http://www.komplett.se/k/shoplist.as...7-A3BC59BD2AC4

Visserligen lite, lite över budget men en prisvärd dator som täcker dina behov utmärkt! Bara nån i din närhet kan skruva ihop rasket
Citera
2007-06-26, 17:12
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Har plattskärm mus tagentbord samt ett nyinköpt fullversion av Windows XP köpte det precis.
Det jag vill ha är minst 200 GB minne Internminne gärna mer än 512 MB samt ett relativt hyfsat ljudkort och grafikkort. Det är inga monsterkort jag är ute efter utan sådant som gör att jag till exempel kan lira Pirates 2 och liknande.
men blir grafikorten för dyra så är jag redo att ta en billigare modell.
Sedan är jag ingen expert på att sätta ihop själv men heller inte helt grön när det gäller vad som finns inuti lådan.
Och så en sak till vill helst ha en fläkt som inte låter som en täppt dammsugare.

Maxbudgeten är 4800-4900

http://www.komplett.se/k/shoplist.as...C-36B9938D5FC7
Satte ihop ett schysst paket inom budgetens ramar, om du vågar köpa en dator i delar så tycker jag du ska göra det.

Att bygga ihop en dator är jävligt logiskt och det är riktigt svårt att göra fel om man tittar i moderkortets manual. Utförliga beskrivningar finns även på hemsidor och du kan få all hjälp du på behöver på diverse forum.

EDIT: Såg att flärp hade postat ett paket nu, och det är väl nästan i stort sett samma förutom att hans har en c2d och mitt en am2. Har själv en c2d processor och om du vill överskrida budgeten med några hundra så kör på en c2d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in