2007-06-26, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Ingen aning. Men om du berättar att du mår dåligt och ofta funderar på självmord, så vill dom säkert inte släppa dej i närheten av vapen.
Men kan klassas inte som en psyko eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Förr i tiden tror jag man blev frikallad om man var bög (stor risk för mobbning antar jag). Vet inte om det funkar idag.

Haha, Mobbad??? Våldtagen är nog ordet. hehe
Citera
2007-06-26, 21:18
Medlem
Dubbelespressos avatar
Om du bara är dig själv så ska det nog gå bra tror jag
Citera
2007-06-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaziii
Hej.

Jag har letat ett tag men har inte hittat.
Ta bort denna om det redan finns en likadan tråd.
  1. När det är dags att göra lumpen så måste man först mönstra?
  2. Hur lång tid tar det tills man vet om man "klarat det" och får göra lumpen?
  3. Är lumpen obligatorisk?(ifall) Finns det något Sett/Knep för att undvika den?
  4. Hur länge är man i lumpen?
  5. Har hört att man får pengar när man är där, Är det så?
  6. Ifall det är så att man vill hem medans man gör lumpen, är det möjligt?
Real Confused

Så förlåt igen om jag har skapt en tråd i onödan.

Jag skulle gissa på att du får för lågt på kunskapsprovet för att bli uttagen till någon tjänst, så oroa dig inte.
Citera
2007-06-26, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koi
Jag skulle gissa på att du får för lågt på kunskapsprovet för att bli uttagen till någon tjänst, så oroa dig inte.

Vad menar du? eller försöker du bara vara otrevlig?
Citera
2007-06-26, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Om du bara är dig själv så ska det nog gå bra tror jag

Citera
2007-06-26, 22:09
Medlem
Lance Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaziii
Vad menar du? eller försöker du bara vara otrevlig?

Han menar att du skriver som en stereotypisk alban. Och ni är inte kända för att vara speciellt smarta.
Citera
2007-06-26, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Dance
Han menar att du skriver som en stereotypisk alban.
aha. anade väll att så fort ordet alban kommer upp så måste någon börja vara otrevlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lance Dance
Och ni är inte kända för att vara speciellt smarta.

Kanske du borde leta upp den delen av dem mer smartare albanska grabbarna på FB.
Citera
2007-06-26, 23:48
Awaiting Email Confirmation
McPots avatar
men herregud, ja killen ett par poster upp förolämpa dig, och du fatta det inte, gjorde det hela bara än mkt mer sant..

och är du orolig över att får göra lumpen!? shit, lugna dig, det är fan mer ett privilegium att få göra lumpen nuför tiden. 8000 som ligger inne varje år tror jag det är. inte specielt mkt, och tror inte försvarsmakten vill ta in någon som inte känner för att göra lumpen!

och om du nu är över 18år (vilket man måste vara för att bli medlem här på forumet) så borde du redan ha mönstrat.

och till dig som alltid skriver om nina, antar nina är du, och ja vi förstår att du gillar skriva om dig själv i 3:e person, men det är riktigt
Citera
2007-06-27, 20:11
Medlem
Jävligt löjligt att vissa här på FB ger sig på folk p.ga. ursprung... faktiskt riktigt jävla pinsamt.

Lycka till i livet för er del...
Citera
2007-06-27, 20:26
Medlem
Kingers avatar
Man behöver inte mönstra direkt när man fyller 18. Det kan ta några månader i vissa fall.

Vill du inte göra lumpen är det bara att säga det till dem. De brukar inte tvinga folk (notera brukar). Funkar det inte så säg att när du ser vapen så vill du bara skjuta runt med den (har funkat för andra albaner).

Tror man får runt 2000 i månaden och nu höjer de slutsumman till 50000 kr. Alltså man får 50000 kr när man slutar kontant.

Lycka till broder.
Citera
2007-06-27, 22:34
Medlem
Commandantejrs avatar
Du har timpenning i lumpen.
Jag antar att du fick mönstringspapper för ett "antal" år sedan, där skulle du fyllai och dom skulle bedömma om du var lempad, till mönstringen. Ville du då slippa, kunde du ha svarat: Jag har astma, jag var mobbad i skolan, Eller jag är sjuk på något sätt. Då får du säkerligen inte mönstra
Citera
2007-06-28, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Man behöver inte mönstra direkt när man fyller 18. Det kan ta några månader i vissa fall.
Har hört att man kan göra det vid 24 års åldern?

Citat:
Vill du inte göra lumpen är det bara att säga det till dem. De brukar inte tvinga folk (notera brukar). Funkar det inte så säg att när du ser vapen så vill du bara skjuta runt med den (har funkat för andra albaner).
haha ska försöka med att jag älskar vapen, speciellt när man får skjuta människor. dem kommer ta mig för psykopat . Mde det snabbaste tåget hem.

Citat:
Tror man får runt 2000 i månaden och nu höjer de slutsumman till 50000 kr. Alltså man får 50000 kr när man slutar kontant.

Aha fan bättre och skaffa arbete då.

Citat:
Lycka till broder.

Heder. Mycket kärlek. haha tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in