2007-06-26, 01:51
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaziii
Ja men inte vad som kommer efter mönstringen(stavfel??)

Du försöker bryta mot en av FB enkla regler.

Efter mönstringen så är det bara och vänta på att få rycka in, om nu inte de är dumma mot dig och skär ner ytterligare en gång och de tar bort typ 800 tjänster som de gjorde nu i maj.

Nåväl, sorry then.. jag som bara vela vara lite dektektiv.
Citera
2007-06-26, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Säg bara att du inte vill göra den det första du gör. Skulle det misslyckas säg att du är nasist.

HAHAHAHA .

tänk dig själv, jag kommer in där, Alban säger mitt namn och allt. sen säger jag att jag är nasist hade varigt rätt så kul faktiskt
Citera
2007-06-26, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Efter mönstringen så är det bara och vänta på att få rycka in, om nu inte de är dumma mot dig och skär ner ytterligare en gång och de tar bort typ 800 tjänster som de gjorde nu i maj.

Nåväl, sorry then.. jag som bara vela vara lite dektektiv.

aha men hur menar du? typ vad för tjänster?

Ah lungt
Citera
2007-06-26, 02:09
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
aha men hur menar du? typ vad för tjänster?

Ah lungt

Ja, alltså.. När du har gjort alla tester och samtal på mönstringen så får du gå till inskrivningsförrättaren och där har denne tagit ut ett visst antal tjänster som de tycker du är lämpad för. Om du nu väljer att bli skyttesoldat på I19 t ex och sen så vips vill regeringen spara in ett par schlantar, ja då kanske de lägger ner hela regementet och då får du automatiskt frisedel eftersom de inte vill ha dig någon annanstans.

Nu är detta bara ett exempel, då I19 nog kommer bli kvar länge och väl, hoppas jag!
Citera
2007-06-26, 02:12
Medlem
666Hates avatar
Du är alban och vill smita undan tjänstgöringen?

Varför är jag inte förvånad?
Citera
2007-06-26, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Ja, alltså.. När du har gjort alla tester och samtal på mönstringen så får du gå till inskrivningsförrättaren och där har denne tagit ut ett visst antal tjänster som de tycker du är lämpad för. Om du nu väljer att bli skyttesoldat på I19 t ex och sen så vips vill regeringen spara in ett par schlantar, ja då kanske de lägger ner hela regementet och då får du automatiskt frisedel eftersom de inte vill ha dig någon annanstans.

Nu är detta bara ett exempel, då I19 nog kommer bli kvar länge och väl, hoppas jag!

aha, så bara om man är:
  1. Klen
  2. Lite halv blind
  3. Nedsatt hörsel

Så kan man också skippa det, lr
Citera
2007-06-26, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Du är alban och vill smita undan tjänstgöringen?

Varför är jag inte förvånad?

Ska börja med att tacka dig för att försöka hjälpa mig.

Sen med att jag vill smita har jag mina egna anledningar. Inte något som någon på FB har med och göra och speciellt inte du heller.
Det har inget att göra med att jag är Alban i alla fall.
Citera
2007-06-26, 19:41
Medlem
Citat:
aha, så bara om man är:
  1. Klen
  2. Lite halv blind
  3. Nedsatt hörsel

Så kan man också skippa det, lr

Ja eller bara säga att du mår psykiskt dåligt MEn räcker nog att säga att du inte vill göra lumpen?
Citera
2007-06-26, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eriko21
Ja eller bara säga att du mår psykiskt dåligt MEn räcker nog att säga att du inte vill göra lumpen?

Så man kan undvika den med att bara säga att man inte vill?
Citera
2007-06-26, 19:48
Medlem
Tjena gazii, är så få som gör lumpen idag så det räcker att säga att du inte vill. Om de nu inte skulle vilja så säg att du avskyr vapen efter kriget i Albanien.

Funkar nog bra.
Citera
2007-06-26, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Tjena gazii, är så få som gör lumpen idag så det räcker att säga att du inte vill. Om de nu inte skulle vilja så säg att du avskyr vapen efter kriget i Albanien.

Funkar nog bra.

Tjaa.

Ah får väll testa lite olika.
Ska nog testa med att skylla på fångläger
Citera
2007-06-26, 20:30
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
har hört att folk lyckats skippa lumpen med "historier" om krig i hemlandet. Tror du att det kan funka om man hävdar att man är rädd för vapen??

Ingen aning. Men om du berättar att du mår dåligt och ofta funderar på självmord, så vill dom säkert inte släppa dej i närheten av vapen.

Förr i tiden tror jag man blev frikallad om man var bög (stor risk för mobbning antar jag). Vet inte om det funkar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in