• 1
  • 2
2007-06-25, 20:12
Medlem
kalabalikens avatar
Har hrt talas om att det finns ngt. som gr under beteckningen albanmaffian i Stockholm. DN lr ha haft en artikel om detta fr ngra r sen d de till och med namngav den som utpekas som dess ledare. Nn som kan bertta lite mer om albanmaffian, ledaren/ledarna eller kan lnka till artikeln?
Citera
2007-06-25, 20:17
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Har hrt talas om att det finns ngt. som gr under beteckningen albanmaffian i Stockholm. DN lr ha haft en artikel om detta fr ngra r sen d de till och med namngav den som utpekas som dess ledare. Nn som kan bertta lite mer om albanmaffian, ledaren/ledarna eller kan lnka till artikeln?

Du blandar inte ihop det med albanligan i GBG (Naser-ligan)?
Citera
2007-06-25, 20:22
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinkykorea
Du blandar inte ihop det med albanligan i GBG (Naser-ligan)?

Noop, det r Stockholmsbaserat. Ledaren lr officiellt vara nn slags pizzarestauranggare! Fast jag r inte sker p att det verkligen kallas fr albanmaffian.
Citera
2007-06-25, 20:26
Medlem
kalabalikens avatar
Ledaren sgs finnas med p ett foto frn Milan Sevos brllop som publicerades i en av kvllstidningarna.
Citera
2007-06-25, 20:36
Bannlyst
Det finns fr mnga maffior idag...

Det var bttre frr nr det inte fanns ngon utan de kallades fr knarklangare, utpressare eller ngot som bttre beskrev dem. Det finns albaner i Stockholm som hller p med brott, men en uttalad maffia som de flesta tnker sig finns inte. Det skall vara droghandel som de pysslar med samt att de tar in kvinnor som fr prostituera sig.

I Tyskland skall det dock vara vrre och Italien skall de ha tagit ver vissa stder i mitte och de norra delarna av landet.
Citera
2007-06-25, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrknowitall
Pizzeria primo, Berisha......................

mnga idioter tror familjen berisha r kriminella men en sak dom inte vet r att kvinnan i familjen har en bror som r premirminister i albanien och fr hjlp av han.d menar jag ekonomiskt.
och kanske mer n s.
Citera
2007-06-25, 23:09
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt
mnga idioter tror familjen berisha r kriminella men en sak dom inte vet r att kvinnan i familjen har en bror som r premirminister i albanien och fr hjlp av han.d menar jag ekonomiskt.
och kanske mer n s.
Berisha r vanligt efternamn, typ Svensson. Alla r inte slkt med varandra.
Har fr mig att nn serb pratade fr ngra mnader sedan om den hr K**tim Berisha som hnger med den jugoslaviska maffian i sthlm. Vad han gr har jag ingen aning. Men jag tror inte att han p nt stt konkurrerar med den jugoslaviska maffian med tanke p att han samarbetar med Sevo.
ven albanligan (Nasserligan GBG) samarbetar med den jugoslaviska maffian. Jag tror att det var Sevo som introducerade dem fr HA.
Finns det ngonting som balkafolket samarbetar alltid s r det de kriminella gngen.
Citera
2007-06-25, 23:40
Medlem
Shalas avatar
K Berisha ger tillsammans med ett par albaner ett antal resturanger i Stockholm, mer n s r det inte. Att de skulle vara en egen maffiagren r urljligt, det finns 8 st Berisha i Stockholm varav 3 r kvinnor.

Att dom skulle vara s pass skickliga att dom bildar en maffia p 5 personer r fr mig rena skmtet.
Citera
2007-06-25, 23:49
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
K Berisha ger tillsammans med ett par albaner ett antal resturanger i Stockholm, mer n s r det inte. Att de skulle vara en egen maffiagren r urljligt, det finns 8 st Berisha i Stockholm varav 3 r kvinnor.

Att dom skulle vara s pass skickliga att dom bildar en maffia p 5 personer r fr mig rena skmtet.

Att DN skulle namnge nn av dessa r uteslutet. Artikeln mste ha handlat om nn annan. Jag ska kolla om jag kan f fram mer info.
Citera
2007-06-25, 23:52
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Att DN skulle namnge nn av dessa r uteslutet. Artikeln mste ha handlat om nn annan. Jag ska kolla om jag kan f fram mer info.

Jag vet vad jag talar om, det r Berisha man syftar p och ingen annan. Att gra dom till maffia r bara ljligt. Som sagt, jag vet vad jag talar om..
Citera
2007-06-25, 23:57
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Jag vet vad jag talar om, det r Berisha man syftar p och ingen annan. Att gra dom till maffia r bara ljligt. Som sagt, jag vet vad jag talar om..

OK, det du menar r allts att Berisha har figurerat i pressen och pekats ut som lite fulare figurer n vad de egentligen r?
Citera
2007-06-26, 00:03
Medlem
kalabalikens avatar
Litet tillgg: Antingen artikeln i DN eller den artikel som fljde med kortet frn Milan Sevos brllop innehll info om att han sjlv (ja, inte Sevo frsts) hade suttit inne p ett lngre straff fr antingen nt vlds- eller narkotikabrott samt att brorsan ddats i nn form av kriminell uppgrelse (mjligen i sydeuropa).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in