• 1
  • 2
2007-06-25, 20:12
Medlem
kalabalikens avatar
Har hört talas om att det finns ngt. som går under beteckningen albanmaffian i Stockholm. DN lär ha haft en artikel om detta för några år sen då de till och med namngav den som utpekas som dess ledare. Nån som kan berätta lite mer om albanmaffian, ledaren/ledarna eller kan länka till artikeln?
Citera
2007-06-25, 20:17
Medlem
kinkykoreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Har hört talas om att det finns ngt. som går under beteckningen albanmaffian i Stockholm. DN lär ha haft en artikel om detta för några år sen då de till och med namngav den som utpekas som dess ledare. Nån som kan berätta lite mer om albanmaffian, ledaren/ledarna eller kan länka till artikeln?

Du blandar inte ihop det med albanligan i GBG (Naser-ligan)?
Citera
2007-06-25, 20:22
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinkykorea
Du blandar inte ihop det med albanligan i GBG (Naser-ligan)?

Noop, det är Stockholmsbaserat. Ledaren lär officiellt vara nån slags pizzarestaurangägare! Fast jag är inte säker på att det verkligen kallas för albanmaffian.
Citera
2007-06-25, 20:26
Medlem
kalabalikens avatar
Ledaren sägs finnas med på ett foto från Milan Sevos bröllop som publicerades i en av kvällstidningarna.
Citera
2007-06-25, 20:36
Bannlyst
Det finns för många maffior idag...

Det var bättre förr när det inte fanns någon utan de kallades för knarklangare, utpressare eller något som bättre beskrev dem. Det finns albaner i Stockholm som håller på med brott, men en uttalad maffia som de flesta tänker sig finns inte. Det skall vara droghandel som de pysslar med samt att de tar in kvinnor som får prostituera sig.

I Tyskland skall det dock vara värre och Italien skall de ha tagit över vissa städer i mitte och de norra delarna av landet.
Citera
2007-06-25, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrknowitall
Pizzeria primo, Berisha......................

många idioter tror familjen berisha är ´´kriminella´´ men en sak dom inte vet är att kvinnan i familjen har en bror som är premiärminister i albanien och får hjälp av han.då menar jag ekonomiskt.
och kanske mer än så.
Citera
2007-06-25, 23:09
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt
många idioter tror familjen berisha är ´´kriminella´´ men en sak dom inte vet är att kvinnan i familjen har en bror som är premiärminister i albanien och får hjälp av han.då menar jag ekonomiskt.
och kanske mer än så.
Berisha är vanligt efternamn, typ Svensson. Alla är inte släkt med varandra.
Har för mig att nån serb pratade för några månader sedan om den här K**tim Berisha som hänger med den jugoslaviska maffian i sthlm. Vad han gör har jag ingen aning. Men jag tror inte att han på nåt sätt konkurrerar med den jugoslaviska maffian med tanke på att han samarbetar med Sevo.
Även albanligan (Nasserligan GBG) samarbetar med den jugoslaviska maffian. Jag tror att det var Sevo som introducerade dem för HA.
Finns det någonting som balkafolket samarbetar alltid så är det de kriminella gängen.
Citera
2007-06-25, 23:40
Medlem
Shalas avatar
K Berisha äger tillsammans med ett par albaner ett antal resturanger i Stockholm, mer än så är det inte. Att de skulle vara en egen maffiagren är urlöjligt, det finns 8 st Berisha i Stockholm varav 3 är kvinnor.

Att dom skulle vara så pass skickliga att dom bildar en maffia på 5 personer är för mig rena skämtet.
Citera
2007-06-25, 23:49
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
K Berisha äger tillsammans med ett par albaner ett antal resturanger i Stockholm, mer än så är det inte. Att de skulle vara en egen maffiagren är urlöjligt, det finns 8 st Berisha i Stockholm varav 3 är kvinnor.

Att dom skulle vara så pass skickliga att dom bildar en maffia på 5 personer är för mig rena skämtet.

Att DN skulle namnge nån av dessa är uteslutet. Artikeln måste ha handlat om nån annan. Jag ska kolla om jag kan få fram mer info.
Citera
2007-06-25, 23:52
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Att DN skulle namnge nån av dessa är uteslutet. Artikeln måste ha handlat om nån annan. Jag ska kolla om jag kan få fram mer info.

Jag vet vad jag talar om, det är Berisha man syftar på och ingen annan. Att göra dom till maffia är bara löjligt. Som sagt, jag vet vad jag talar om..
Citera
2007-06-25, 23:57
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Jag vet vad jag talar om, det är Berisha man syftar på och ingen annan. Att göra dom till maffia är bara löjligt. Som sagt, jag vet vad jag talar om..

OK, det du menar är alltså att Berisha har figurerat i pressen och pekats ut som lite fulare figurer än vad de egentligen är?
Citera
2007-06-26, 00:03
Medlem
kalabalikens avatar
Litet tillägg: Antingen artikeln i DN eller den artikel som följde med kortet från Milan Sevos bröllop innehöll info om att han själv (ja, inte Sevo förstås) hade suttit inne på ett längre straff för antingen nåt vålds- eller narkotikabrott samt att brorsan dödats i nån form av kriminell uppgörelse (möjligen i sydeuropa).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in