Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-25, 19:35
Medlem
melackos avatar
Har precis börjar jobba i Linköping city. Nu undrar jag alltså.

Vart kan man äta tacobufé och vad kostar det?

Om ni inte vet om nått ställe som serverar taco eller tacobufé så får ni gärna tipsa om nåt annat ställe som är bra att luncha på.
Citera
2007-06-25, 19:47
Medlem
sisususis avatar
Det finns ett ställe som heter snoddas som har tacobuffet men akta dig för dem. De ligger väldig högt på listan över sveriges sämsta hak. Ikanohuset har en kines som är bra. Det finns ett ställe i centrum, vill minnas att det heter Sven duva som är bra dock utan taco.
Citera
2007-06-28, 10:21
Medlem
melackos avatar
Tack för tippsen.

Hittade ett ganska billigt och bra ställe igår, ligger typ mittemot myrorna. Är ett vanligt snabbmats ställe med kebab och liknande, men även det utan taco Jag har snackat lite med arbetspolare osv men ingen vet om nått ställe i city som serverar tacosbuffe. Detta tycker ja låter väldigt lustigt eftersom så jävla litet är ju ändå inte Linköping.

Men som sagt just på detta ställe mittemot myrorna kan man köpa en kebab med bröd för endast 29 kr, känns som ett bra lunchpris. Och storleken på kebaben är även den helt okej, så länge man inte är vrålhungrig.
Citera
2007-06-28, 10:37
Bannlyst
Tidigare hade de Taco-buffé på nåt av ställena mittemot Myrornas, tror att de har profilerat om sig lite (typ kebab).

Är du riktigt hungrig kan du ju gå till Milano (bredvid myrornas), de har pastabuffé. Ganska kasst men billigt och mättsamt.

Pizza- och pastabuffé finns även i Lucullus-huset, ganska kasst men billigt och mättsamt.

von Dufvas heter stället tidigare skribent var ute efter, bra lunchhak.

Djingis Khan har rätt ok lunch, både asiatbuffé och husman.

Finns en hel del till men jag har inte hittat nåt riktigt klockrent förutom Cloetta Center (ishallen), bra husman, trevlig personal, underhållning (hockeyträning) och fri backning av valfri rätt.
Citera
2007-06-28, 12:07
Medlem
Varnims avatar
Grillen i kårallen borta på universitetet har taco-buffé tisdag-fredag (förmodligen inte nu på sommaren) om du orkar åka dit. Annars finns som sagt var tacos på Snoddas också men tycker att personalen där är riktigt jävla dumdryg så håller mig borta därifrån.
Citera
2007-06-28, 13:17
Medlem
Fittsparks avatar
Inte för att sno din tråd, men tacobuffé???

Jag bor i Stockholm och har inte sett det på år och dar...
Citera
2007-06-28, 22:11
Medlem
Scarecrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Har precis börjar jobba i Linköping city. Nu undrar jag alltså.

Vart kan man äta tacobufé och vad kostar det?

Om ni inte vet om nått ställe som serverar taco eller tacobufé så får ni gärna tipsa om nåt annat ställe som är bra att luncha på.

Djingis brukade iaf ha tacobuffé på torsdagar, antar att det finns kvar fortfarande.
Citera
2007-06-29, 00:27
Medlem
melackos avatar
vart ligger detta djingis ?? Någon som vet va de kostar kanske ?
Citera
2007-06-29, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
vart ligger detta djingis ?? Någon som vet va de kostar kanske ?

Det ligger på gågatan mellan Stora Torget och Trädgårdstorget, kommer inte ihåg vad gatan heter. En trappa upp där Klostergatan skär nämnda gågata.

Pris: Nånstans mellan 60-80 tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in