Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-25, 19:13
Medlem
ceziums avatar
Jag får något konstigt problem på min hackintosh med smultron. Jag öppnar filer(php/css/html) och redigerar dem. Men när jag sen försöker använda dom i webläsaren så blir det feltolkat. Lite störigt då jag jobbar mot min apache server som ligger på en annan burk och koden jag skriver från min hackintosh blir helt feltolkad.

Kollar jag på den i webläsaren så ser allt bra ut, men ändå tolkas den helt fel.

Felet blir oberoende av vilken editor jag använder...
Citera
2007-06-26, 04:56
Medlem
ceziums avatar
Efter närmare felsökning så verkar det bara bli fel när jag använder mig av tecknen [ och ] och möjligen { och }. Om jag skriver exakt samma tecken på en pc som jag har bredvid så fungerar koden som genererar fel när jag skriver det i osx(koden körs på samma server). Någon som vet vad detta kan vara för fel?
Citera
2007-06-26, 15:29
Medlem
ceziums avatar
Trotts att jag inte fått någon hjälp att lösa problemet så delar jag gärna med mig av lösningen här.

Det visade sig att jag by default körde med "svenska pro" inställning som tangentbord. Genom att byta till "svenska" så tolkas mina tecken rätt och kodningen fungerar igen. Hoppas att det hjälper någon annan som kanske stött på samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in