• 2
  • 3
2010-04-08, 20:25
Medlem
Så, nu efter några år så är även jag sugen på en longtrac till jakten 2010.
Några spontana åsikter eller reaktioner angående browning longtrac? den är 9,3x62 jag funderar på att inhandla med ett Leupold vx-3L.
Citera
2010-04-13, 15:18
Medlem
JoThns avatar
Hmm, Longtracken i sig är en trevlig bössa, det är ju en halvautomat, det kommer man inte ifrån.
Det kommer alltid finnas nått problem, men jag hade mkt hellre satsat på en Sauer 303a.
Främst för att den är ball som stryk, och mkt trevlig att hantera snabba skott med.
Och jag tycker personligen att leopolden i bättre klasser är lite överskattad samt för dyra för sin verkliga kapacitet.
Själv skulle jag satsa på ett Helia, eller ni vet säkert de andra
har själv ett Meopta som jag bytte från ett leupold.
Kostar mindre, enligt mig bättre kvalitet för sin ytterst låga prislapp.
Citera
2011-01-15, 21:19
Medlem
JeepersCreeperss avatar
Tänkte att jag kapar tråden lite.
Jag har själv en Browning LongTrac 9,3x62 och är mycket nöjd. Hon skjuter tätt och fint när man väl fick till en laddning som passa.
Men jag har en fråga. Skulle ett 30-06 magasin fungera i en 9,3x62, då det är mycket litet som skiljer kalibrarna åt?
Tyvärr finns det ingen här i närheten som har en Browning Longtrac 30-06 så man kan inte låna och prova men kanske någon annan kan/vet/har åsikter.
Citera
2011-03-16, 16:35
Medlem
JeepersCreeperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeepersCreepers
Skulle ett 30-06 magasin fungera i en 9,3x62, då det är mycket litet som skiljer kalibrarna åt?

Svarar på min egen fråga.
Svaret är nej, eventuellt efter lite modifiering av magasinet.
Citera
2011-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeepersCreepers
Tänkte att jag kapar tråden lite.
Jag har själv en Browning LongTrac 9,3x62 och är mycket nöjd. Hon skjuter tätt och fint när man väl fick till en laddning som passa.

Nu läste jag att du redan sökt licens så detta är väl lite onödigt kanske men.
Problemet med Browning är just som ovanstående skriver ett skitgevär presisionsmässigt sett om du inte laddar själv. Jämför du den med en SLB2000 som är gjord av heckler & koch oavsett om det står Carl gustaf på den, så skjuter du femkronor med vilken amunition du än stoppar i den. När Browning itroduserades i Sverige stoltserade dom med träffbilder under 14cm OBS centimeter. Nu vet ju jag också att utvecklingen går frammåt så det är bara att hoppas ditt ex är bra.
Lycka till.
Citera
2012-12-11, 15:43
Medlem
Finns det någon som kan hjälpa mig med att hitta ett Magasin till Browning Bar Light 3006. För 5 patroner.
Tacksam för svar!
Citera
2012-12-13, 22:30
Bannlyst
det som ts söker reflektion om är JÄVLIGT BRA. jag menar, kolla bara på namnet. låter ascoolt. måste det vara således
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in