2007-06-25, 08:11
Medlem
Jag skäner en som har en bärbar data. Problemet är att hon inte kan instellera sin cd/dvd bränare. Hon har haft sin bror till hjälp somm säger att han ar läs instruktjonerna (jag tror han inte ricktigt) så tänkte jag att jag skulle impa på henne litte , så det jag undrar om det finns något bra stäle på internet som man kan lada hem så man kan installera bränaren. och se ska det ju vara det besta. Tack på för hand
Citera
2007-06-25, 08:16
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king1
Jag skäner en som har en bärbar data. Problemet är att hon inte kan instellera sin cd/dvd bränare. Hon har haft sin bror till hjälp somm säger att han ar läs instruktjonerna (jag tror han inte ricktigt) så tänkte jag att jag skulle impa på henne litte , så det jag undrar om det finns något bra stäle på internet som man kan lada hem så man kan installera bränaren. och se ska det ju vara det besta. Tack på för hand

verkar konstigt, på alla mina datorer har ja aldrig behövt intstallera nån cd/dvd läsare eller brännare, den kan möjligtvis vara avaktiverad eller bortplockat från bios setupen. När du startar datorn så ska man trycka på någon tangent tex del, eller nån F1-F12 tangent, när du kommer in i biosen så välj: load default settings sen spara o starta om
Citera
2007-06-25, 09:07
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king1
CD-brännare och dylikt brukar väl vara plug'n'play i Windows XP och uppåt, men pröva att ta reda på vilket fabrikat brännaren tillhör och gå in på företagets hemsida och leta efter "Drivrutiner" eller "Drivers" till rätt modell av brännaren.

En liten off-topic fråga: Hur länge har du bott i Sverige? Du har stavat fel eller gjort andra grammatiska fel i VARJE mening.
Citera
2007-06-25, 20:30
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2007-06-25, 20:32
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
En liten off-topic fråga: Hur länge har du bott i Sverige? Du har stavat fel eller gjort andra grammatiska fel i VARJE mening.

Ja, antingen är han invandrare eller ca 13år gammal.
Citera
2007-06-25, 20:34
Medlem
micaeles avatar
Kan man koppla en kabel kan man installera en cd, svårare än så är det inte. Vet man inte hur det går till ska man avhålla sig från datormekanik över huvud taget.

Men det bästa (bortsett ditt fina språkbruk) är ju ändå att du vill impa och bara vill ha det bästa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in