Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-25, 03:22
  #1
Medlem
Nu rapporterar flera tidningar om att fågelinfluensan kommit tillbaks. Det är tydligen några smittade fåglar i Tjeckien den här gången.

Minns sist det var sådan uppståndelse här i Sverige. I början rapporterades varje misstänkt fågel och det inrättades en säkerhetszon flera kilometer runt en smittad individ. Det slutade med att det var så många smittade fåglar att man inte orkade hålla på längre och folk pallade inte läsa om det så man slutade skriva. Man konstaterade bara att det kommer ebba ut när det inte anländer fler flyttfåglar.

Men nu är det alltså dags igen!
Citera
2007-06-25, 14:28
  #2
Medlem
Ja det känns ju inte direkt som något jag oroar mig för. Jag är mer orolig för att filen inte kommer vara färsk nästa gång jag drar och handlar. Sprids det nån jävla pandemi som dödar typ hälften av jordens befolkning känns det inte direkt som att jag kan göra något ändå, man får väl hoppas att ens immunförsvar jobbar på som det ska, eller kanske inte är värt att överleva om typ alla man känner dör, ja hursomhelst kan jag inte göra ett skit åt det och jag bekymrar mig inte ett dugg.
Citera
2007-06-25, 15:22
  #3
Medlem
Omar Svensson

Skön syn på livet du har. Ja, jag menar det och är inte alls ironisk eller kör med dubbelironi och varken trippelironi.
Citera
2007-06-26, 18:56
  #4
Medlem
Deannas avatar
Var den borta eller var den borta ur media?
Tror att många av dessa pandemier finns och har funnits länge, men det är inte för än de uppmärksammas i media som folk får nys om saken.
Det var väl i Tyskland man hittat fåglar och att det kanske inte ens var H5N1-viruset det rörde sig om.. Alla fåglar som dör dör inte av fågelinfluensa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback