2007-06-25, 01:41
Medlem
Anteeees avatar
Okej jag vänder mig nu till er käre flashbackers.

Jag satt och webbade lite när plötsligt en mapp jag tänkte öppna började strejka. Allt annat fungerade utom just den där mappen och jag började bli en aning irriterad då jag ville åt en sak som fanns där. Jag bestämde mig för att prova den allsmäktiga metoden "starta om datorn" som alltid annars brukar lösa alla mina problem.

Kan tillägga att jag inte gjorde någonting speciellt som jag inte gjort förut när detta inträffade och jag har svårt att tro att det beror på ett virus då jag aldrig haft problem med sådana förut utan att mitt trogna antivirusprogram kämpat emot.

Aja men jag väntade medans datorn höll på att reboota och nu möttes jag plötsligt av en svart skärm med vit text som berättar att windows inte kunde startas pga en möjlig ändring i program- eller maskinvaran. Datorn ger mig alternativen att starta datorn i:

Felsäkert läge
Felsäkert läge med nätverk
Felsäkert läge med kommandotolken

Senast fungerande konfiguration

Starta windows normalt

Detta låter ju bra till en början men nu efter mitt femte försök inser jag att inget av alternativen passar mig särskillt bra då det enda som händer är att jag slängs ut, datorn startas om och jag hamnar vid samma svarta skärm med samma vita text.

Min vän bestraffades för bara ett par veckor sen med samma svarta skärm och vita text och exakt samma resultat av de olika alternativen vilket får mig att tro att vi lider av samma problem. Han fick det inte att fungera och för honom fungerade det inte ens att pula in windowsskivan i cd-läsaren och installera om windows.

Konspirationsteorier har vi gott om. Är det en trojan i senaste Wndows update ditlagd av Microsoft för att få fler att överge kära Windows i förmån för nya Vista måntro?

Okej ingen vettig människa tror ändå på sådana teorier så nu är min fråga till er; Vad har hänt med min dator? Går det att fixa? Hur fixar jag det?
Citera
2007-06-25, 02:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Konstig tillfällighet men jag fick samma problem på min dator häromdagen. Skulle inte förvåna om dom smugit in något skit i någon uppgradering? Sedan när jag installerade W2000 funkar det fint. Men kanske det är minnet. Om det är flera moduler så prova med ett i taget.
Citera
2007-06-25, 04:25
Medlem
Anteeees avatar
Dumt av mig att glömma skriva att det är XP jag använder men nu är det gjort iaf.

Bör jag försöka installera om windows?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in